{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

2.0 TDI Turbo ombytning {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg går og tænker på at skifte turboen ud på min Seat Altea 2.0 tdi BKD (140 HK).

Nu har jeg ikke haft turbo motor før, så derfor dette indlæg. Jeg har forhørt mig ved venner og bekendte, men svarene er mange.

Det jeg søger er en turbo til bilen, men efter signende er det ikke nok bare at anskaffe sig en Turbo til en BKD motor da der åbenbart findes en masse forskellige typer med forskellige koder der ikke nødvendigvis passer på min model. Ringer jeg til Seat i Horsens får jeg af vide at det er lige meget og han ikke kendte noget til turbo kode/nr og derfor ikke kunne oplyse min. ?? smiley ??

Andet spørgsmål: er operationen "bare" plug and play som med så meget andet, eller er der noget man skal tage højde for ved en sådan opgave. ?? smiley ??

Tredje og sidste spørgsmål: Kan jeg komme en større turbo på bilen og forvente en forøget effekt. Hvilke typer turbo skal man se sig om efter i sådan et tilfælde, da det jo ikke vil blive en original del. Og kan man få en model der ikke kræver nogen ombygning, og som bare passer direkte over på. ?? smiley ??

På forhånd tak til dig som vælger at svare. smiley

Mvh Johnny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.0 TDI Turbo ombytning
  • #1   29. jun 2015 Få chippet din bil som den er allerede og se om du ikke kan leve med det. Din vogn skal alligevel køres ordentligt ind til større turbo, og det er ikke sikkert din gearkasse/andet kan magte det, og om du vil mærke det helt store hvis du kun opgradere turboen.

Så skal du måske kigge efter fødepumpe, større dysere, større intercooler og lign., hvis du vil udnytte en større turbo ordentligt. Og så bliver det lige pludslig en dyr sag, og synsmanden vil kigge lidt på dig. Rent rør fra turboen og fjernelse af EGR vil din motor og turbo nok også blive glad for smiley

• #2   29. jun 2015 Ja den tanke har jeg også haft, men turboen er begyndt at hyle en del og har en del km på bagen efterhånden så tænker at det er godt givet ud at få den ombyttet.

Men kan forstå at en original turbo til bilen vil være at fortrække frem for evt. at anskaffe sig en større model, nu man alligevel skal have pungen op af lommen.

Kommentér på:
2.0 TDI Turbo ombytning

Annonce