2.0 TDI Turbo ombytning {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg går og tænker på at skifte turboen ud på min Seat Altea 2.0 tdi BKD (140 HK).
Nu har jeg ikke haft turbo motor før, så derfor dette indlæg. Jeg har forhørt mig ved venner og bekendte, men svarene er mange.
Det jeg søger er en turbo til bilen, men efter signende er det ikke nok bare at anskaffe sig en Turbo til en BKD motor da der åbenbart findes en masse forskellige typer med forskellige koder der ikke nødvendigvis passer på min model. Ringer jeg til Seat i Horsens får jeg af vide at det er lige meget og han ikke kendte noget til turbo kode/nr og derfor ikke kunne oplyse min. ??
??
Andet spørgsmål: er operationen "bare" plug and play som med så meget andet, eller er der noget man skal tage højde for ved en sådan opgave. ??
??
Tredje og sidste spørgsmål: Kan jeg komme en større turbo på bilen og forvente en forøget effekt. Hvilke typer turbo skal man se sig om efter i sådan et tilfælde, da det jo ikke vil blive en original del. Og kan man få en model der ikke kræver nogen ombygning, og som bare passer direkte over på. ??
??
På forhånd tak til dig som vælger at svare.
Mvh Johnny
feb 2010
Følger: 34 Følgere: 24 Emner: 55 Svar: 2.823
Så skal du måske kigge efter fødepumpe, større dysere, større intercooler og lign., hvis du vil udnytte en større turbo ordentligt. Og så bliver det lige pludslig en dyr sag, og synsmanden vil kigge lidt på dig. Rent rør fra turboen og fjernelse af EGR vil din motor og turbo nok også blive glad for
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 22 Svar: 126
Men kan forstå at en original turbo til bilen vil være at fortrække frem for evt. at anskaffe sig en større model, nu man alligevel skal have pungen op af lommen.
2.0 TDI Turbo ombytning