{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.316 visninger | Oprettet:

25-30 ekstra HK, mærkbart? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Kia Ceed sw, 1.6 crdi, 128 HK/260 NM, fra 2013
hvis man ser bort fra at garantien forsvinder (hvilket nok på forhånd har afgjort sagen), går/gik jeg med tanken om at få den chippet. Jeg har, af ren nysgerrighed, undersøgt hos div. firmaer hvad de kan hive ud af sådan en svend. Alle tilbagemeldinger ligger mellem 150-155 HK. og 320 NM.

Det er ca. 25-30 ekstra HK, hvilket i sig selv ikke er en mindblowing effektforøgelse.
Vil jeg rent praktisk kunne mærke de ekstra 25 hk?
hvad med de 60 ekstra Newton meter, måske de vil være væsentlige mærkbare??

Jeg er som sådan ikke ude efter højere topfart, men gerne en bedre acceleration.

hvad siger I, vil den relative lille effektforøgelse være pengene værd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  25-30 ekstra HK, mærkbart?
  • #1   8. aug 2015 Det er mærkbart, hvis det bliver gjort ordenligt. Altså ikke noget med box chip som lover guld og grønne skove..

Men som svar, ja der er mærkbar forskel primært momentet.

• #2   8. aug 2015 Ofte forbedre tuningen også mærkbart i de lavere omdrejninger, altså ikke kun når du kører for fuld smadder ved 4.000 omdrejninger, så ja det vil kunne mærkes.

• #3   8. aug 2015 Ja, det vil kunne mærkes når bilen som standard ikke flere heste. Men da det er en diesel, hvorfor så ikke kigge på brændstoføkonomien? På denne måde vil det jo muligvis kunne betale sig hjem at chippe den. Dog ikke mht. garantien, men hvor længe er den gyldig?

• #4   8. aug 2015 Jacob E

At købe chip ud fra brændstoføkonomien kan ikke betale sig smiley

• #5   8. aug 2015 Der er ikke en kæft der opdager det, med mindre de ved det.. så mht forsat garanti ville jeg ikke være bange på det punkt

• #6   8. aug 2015 ja der er jo flere positive ting ved en tuning, udført korrekt. De er også taget med i overvejelserne. Dog er det primært for at få lidt bedre acceleration.

garantien gælder til 2020, så der er "desværre" noget tid inden det vil være smart (i forhold til garantien)

• #7   8. aug 2015 Julian p

Så længe de bruger obd stikket er der ikk en kæft der opdager det.

• #8   8. aug 2015 KJ-TEK. Det vil være surt at stå med en stor regning, som kunne være dækket af garantien. skal ikke gøre mig klog på om de rent faktisk kan se det, men har hørt så mange steder at de kan se det, hvis de leder efter det. hvilket de nok vil gøre ved en evt. motorfejl

• #9   8. aug 2015 De vil aldrig kigge i motorstyringen, det de ville gøre ville måske at lave en opdatering, hvilket det værste der kan ske, er det sletter tuningen.

• #10   8. aug 2015 Er det kun mig der syntes at den her snak nærmest slet ikke burde finde sted?

Hvad fanden er det da for noget, at håbe på at forhandler ikke vil opdage at man har ændret det produkt som de fører garanti på. Det er sgu da en holdning for hykleriske tøsedrenge.

Få bilen optimeret, men inden, så hør Kia forhandleren ad, om de stadig vil føre garanti på resten af bilen. Altså om du kan få lov til at få den optimeret, hvor garantien så bortfalder på hele drivlinien, men stadig gælder for resten af bilen.

Hvordan ville du selv have det, hvis det var dit produkt, og dine kunder så ville fedte en evt. defekt af på dig, efter de har modificeret produktet?

• #11   8. aug 2015 Det er det

• #12   8. aug 2015 Henrik: Jeg er med dig hele vejen. Men sådan er det jo blevet efterhånden..

Forhandlere skal udbedre guld og grønne skove ved fejl, men samtidig gider mange forbrugere heller ikke spille under de regler der er. Dobbeltmoral.

Det er efterhånden ligesom med arbejdsgiver Vs. Ansat. Den ansatte har ret til alt og der må ingen spørgsmål stilles, men træder arbejdsgiveren forkert bare en smule så står 3F foran døren med deres arbejdsløse hjælpe-hær..

• #13   8. aug 2015 Kunne i ikke oprette en tude-tråd i stedet?

• #14   8. aug 2015 pak lige jeres moral sammen, bare en smule i hvert fald.

som jeg giver udtryk for allerede i mit oprindelige indlæg, så skal jeg ikke have den tunet, da det vil gå ud over garantien. jeg vælger derfor at VENTE til garantien udløber, med at gøre noget ved den. min foresprøgelse går på om man vil kunne mærke en effektforøgelse i den størrelse, IKKE om man evt. kan snyde en forhandler.

• #16   8. aug 2015 Du vil helt sikkert kunne mærke forskel.

• #17   8. aug 2015 jeg har ikke brug for at bortforklare mig over for en random gut på bilgalleri. jeg gik med tanken og undersøgte derfor forholdene. det har så vist sig at jeg mister min garanti, hvilken var et af grundlagene for valget af bil, samt at den effektforøgelse jeg havde håbet/regnet med man ville kunne hente, var betydelig mindre. Nu har jeg så bare undret mig over om det overhovedet ville kunne svare sig, så jeg kan forventningsafstemme til når bilen så engang skal tunes lidt. bum

• #19   8. aug 2015 Selvfølgelig vil det kunne mærkes. Især de ekstra 60nm.

• #20   8. aug 2015 få sølvpapirshatten af, Morten D

• #21   8. aug 2015 Nu var det heller ikke dig der blev aimet efter. Men så kan vi da vende den om og spørge om du ikke selv have regnet med at 20 % Ekstra HK og NM kunne mærkes på optræk og generel perfomance?

• #22   8. aug 2015 Thomas. tag mit opslag for hvad det er. Jeg kan oprigtig ikke forudse om 25 ekstra HK vil være mærkbart. kan godt se at 60 NM ikke er at overse, men jeg ved ikke om det er NM der vil gøre at bilen vil føles bedre under acceleration.

Men lyder da til at flertallet taler for at det kan betale sig.

• #23   8. aug 2015 Køber man ikke kun en Kia netop for at få de 7 års garanti ?? smiley

• #24   8. aug 2015 Prøv en boks du selv sætter i.. Der er ofte 14 dages prøvetid på dem.. Der findes to typer, en der vist snyder når den sættes mellem en tryk sensor på toppen, og en der sættes på dysser..
    Der er mange der påstår at de ikke virker, og det gør de måske heller ikke på alle biler.
    Men jeg har kørt med en af den første slags fra Thomas Langberg i næsten 10 år på en Hyundai 2.5 crdi.. og jeg kan love dig for at den træk vanvittig godt. Et stille bud er + 40 HK og + 100 NM over et stort område.. Jeg har ingen tider men + 10kmT på toppen.
    Jeg husker at en god ven fik sådan Pug 206 med 136hk.. Og den kunne slet ikke følge med..
    Jeg huskerat der omkring 2004 blev testet en ny SantaFe i Jylland med begge bokse, den havde lige over 200 HK og vildt meget moment.. De blev taget af igen den var ved at vride hele drivlinen i stykker..

• #25   8. aug 2015 skal i hvert fald aldrig have en boks på. når det skal laves, bliver det programmeret ordentligt.

• #26   8. aug 2015 Det er en diesel motor.. Giv den diesel til den ryger, mere ladetryk til den stopper, og så mere diesel til den ryger, så mere luft, mere diesel, luft, diesel..

• #27   8. aug 2015 Det er også strafbart at køre over for gult.

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #28   8. aug 2015 nu snakker du om garanti. men hvormeget dækker garantien efter 5 år?

• #30   8. aug 2015 Det da ikke forhandleren du snyder! Tror du garanti arbejde betales af værkstedet?

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
    #31   8. aug 2015 Det betales af importøren smiley

• #32   8. aug 2015 Som betales af hvem?

• #33   8. aug 2015 Nogle der ved ROM id på styrboksen bliver ændret ved en chip tuning? For det vil de opdage hvis der sker noget motormæssigt og garantien skal dække.

Forhandleren får næsten ingen tid til fejlfinding, så hvis der bliver brugt lang tid på fejlfinding og de finder ud af den er chippet. Vil de sikkert skyde skylden på det og du vil få en regning på det hele. Istedet for at garantien dækker.

Generelt med den motor er det jo en af de 1,6 crdi med fleste HK std. Har hørt et par i30 med samme motor der var chippet og synes de knalder en del når du giver gas. Det har de i for vejen en tildens til.

• #34   8. aug 2015 Om man vil tro det eller ej, så er der flere BMW X5 ejere der fik afvist reparation af deres gearkasser efter BMW fandt ud af at bilen var chippet. BIlen fik så mange NM, og det var gearkassen ikke i stand til at holde ud. Det blev opdaget på en bil, og fra det tidspunkt vidste de hvordan de kunne spore en sådan chipning.

Så at sige det "aldrig" opdages er jo løgn. Software er software, og er der den mindste memory så logges det i systemet til evig tid - at det så i visse tilfælde kræver meget it-videnskab at opdage det er noget andet. Men tro ikke at importørerne er dumme..

• #35   9. aug 2015 Man kan godt se med en kia tester om der er ændret i motorstyringen. Tager 2 sek. For rom iden bliver ændret. Når fx en turbo skal skiftes skal man ind og tjekke om der er pillet i motorstyringen.
    Men med den gode garenti som kia giver syntes jeg måske det er lidt dumt at pille så garentien ryger. Men må folk jo selv bestemme. Er jo deres egen bil

• #37   9. aug 2015 Er da ikke bedrageri at pille ved motoren. Er kun noget galt hvis man bevidst undlader at fortælle at der er lavet noget ved motoren når der skal laves garanti arbejde på den

• #39   12. aug 2015 60 nm vil kunne mærkes meget..

HK vil give på toppen, men det er nm der presser dig fremad..

Og ja det er 100% det værd!

Jeg optimerede min bil med det samme og har aldrig fortrudt det.. den kører 200x bedre!

Jeg æder gerne en værkstedsregning hvis noget går i stykker..

Og ja synes det er grinagtigt at folk gerne vil tune, men ikke er mænd nok til at æde en regning hvis lortet går i stykker.. Det er sgu en latterlig mentalitet, og den med moralprædiken kan sgu godt gemmes langt væk.

Kommentér på:
25-30 ekstra HK, mærkbart?

Annonce