{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

KN Indsatsfilter / huller i kassen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en Ford Mondeo 2.5 V6. Den er std. med opgivet 170 HK og 220 NM, hvilket jeg egentlig er fint tilfreds med i hverdagsbilledet.

Jeg skal til at lave service på den, og har ved eftertanke tænkt på at skifte det org. luftfilter ud med et KN indsatsfilter. Men jeg har læst at der er delte meninger omkring dette - nogle påstår ligefrem at det kan reducere motorresponsen, og andre siger det modsatte. Er det dumt på en std. motor? Jeg har ingen planer om at tune motoren, da det ville være en skrue uden ende - økonomisk, og koster sikkert på den anden side af 1.000 DKK pr. HK.
Jeg har dog overvejet at sætte et komplet ST220 udstødningsrør på - hvilket burde give en lille smule effekt?

Bonus spørgsmål:
For at få mere lyd - kan man så bore et par huller i bunden af luftfilterkassen? Eller kommer der for meget varmluft og snavs med ind? Jeg er IKKE ude på at forringe motorydelsen det mindste.

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KN Indsatsfilter / huller i kassen
  • #1   8. mar 2016 Der kan være lidt udfordringer med nogle af deres filtre, da de kan være smurt i en olie, som så sætter sig på LMM og andet elektronik..
    Men det var fremme for en 4-5 år siden, så mon ikke et stort firma som K&N har rettet op på det.?

Jeg tror helt bestemt du kan vinde en del ved at smide ST udstødning på, uden at kende forskellene på ST motoren og så din..

Hvis du vælger at lave huller i kassen, så skal du ihvertfald lave et varmeskjold af en art for den ikk skal trække varm luft ind.. smiley

• #2   8. mar 2016 Jeg har Før på samme bil boret hul bunden på kassen uden varmeskjold og uden nogen form for forringelser..den får rigeligt kold luft nedefra. Det giver en god lyd.. hullet skal dog Være rimeligt stort ø60 eller deromkring før det rigtig lyder af noget... det er en billig løsning der virker.

• #3   8. mar 2016 Hvis du har elektronisk gaspedal. Så prøv en DTE pedalbox. Det føles som 50 hypper mere for 1400kr

• #4   8. mar 2016 Nj - Havde du bilen på felt før og efter.?

Skodakonge - De der pedalbokse... Er de ikke noget opreklamerede..?? Som jeg har forstået det så gør de kurven mere skarp istedet for at have jævn kurve..? så man ved 10% tryk på pedalen får samme pedaleffekt som 30% tryk..
    Mister man ikke en del af kontrollen over gassen, og er det ikke træls at cruise med..?

• #5   8. mar 2016 Professor... næ det havde jeg ikke og det var Heller ikke nødvendigt! Jeg ved hvad jeg snakker om og ved udmærket godt hvornår der skal laves afskærmning og hvornår det ikke er nødvendigt osv.... så igen det er en billig løsning der virker!

• #6   8. mar 2016 Hvis det er fordi man vil have bedre lyd fra sin motor!

• #7   8. mar 2016 Det der pedalboks er vist ikke meget værd..

• #8   8. mar 2016 Bare du kun laver hul på den rigtige side af filteret, så den ikke kan suge luft uden om luftfilteret

• #9   8. mar 2016 Tak for svarene!

Jeg tror jeg nøjes med at sætte et alm. KN indsatsfilter i kassen, uden at bore huller, da jeg ikke vil løbe nogen risiko. - og dertil smide et ST220 udstødningssystem på til sommer i håb om at få (meget) lidt ekstra power og bedre lyd af V6'eren.

Kommentér på:
KN Indsatsfilter / huller i kassen

Annonce