{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW UP
  • #1   8. mar 2016 chiptune en up?

  • #2   8. mar 2016 Ja, du kan komme op i nærheden af 85-90 hk. Ikke nogen dårlig investering hvis man ser på kr/hk.

  • #5   8. mar 2016 Selv om man ikke skulle tro det, så er der - som flere andre har skrevet - kæmpe potentiale for chiptuning af lige netop den motor. Naturligvis især 60 hk modellen, men i princippet også 75 hk modellen i nogen grad.

    Tommy A
    Hvem er det, der laver sådan et godt tilbud?

    Når du siger, det er TÜV-godkendt, mener du så, at den har den "rigtige" godkendelse, så den kan synes og det kan indskrives på registreringsattesten som en konstruktiv ændring?


  • #6   8. mar 2016 Hvis du sætter en anden Catback udstødning, luftfilter og den bliver stillet med V-power burde du godt kunne komme op mod 95-100hk smiley

  • #7   8. mar 2016 Har set et firma få 92 ud af en 75'er

    Samme firma fik vidst 91 ud af en 60'er.. Ergo samme motor smiley

    Så ja det ka godt svare sig smiley


  • #10   9. mar 2016 Hvis den har den rigtige TÜV, skal den ikke igennem en individuel godkendelse smiley

  • #12   9. mar 2016 Som sagt kender jeg ikke til lige netop denne tuning, som du nævner. Men det lader til, at det ikke er den "rigtige" godkendelse, de har fået til den ud fra, hvad du skriver.

    Jeg har selv fået en bil godkendt med den "rigtige" godkendelse. Det kostede intet foruden selve tuningen og en tur i synshal smiley


  • #14   9. mar 2016 De har ikke deres kilder og regler helt på plads i artiklen, men det er også lige meget. Jeg har fået svar på det, jeg skulle bruge smiley

    Jeg var på jagt efter, om det var den godkendelse, der gjorde, at den kan bruges til syn i Danmark - det var det desværre ikke, hvorfor chippen i princippet er lige så "ringe" (lovmæssigt) som alle de andre på markedet.


  • #16   9. mar 2016 Rolig nu. Jeg siger ikke, det er noget lort. Det virker næsten som om, du opfatter det som et angreb.

    Jeg siger bare, at det tilsyneladende er et program, der er lavet af hensyn til de tyske godkendelsesmyndigheder. Man kunne godt have lavet et tilsvarende program, der var målrettet de danske myndigheder, så man havde lavet de fornødne tests m.v. i forbindelse med programmeringen, som er påkrævet i Danmark.


  • #17   9. mar 2016 Prøv at kontakt scantune, jeg har set dem og det gamle landberg hive 89 ud af 60hk og 91 ud af 75. Det viste sig dog at 60 havde 71 fra standart.
    Man kan sige når der ikke er tryk på, og omdr begrænser ikke bliver flyttet, burde det ikke være så hårdt ved bilen.
    Det kan selvfølgelig rykke lidt koblingen, men det er jo en slid del alligevel.


  • #18   9. mar 2016 Der er masser af potentiale i de små 3 cylindere. WD tuning har hævet effekten på en Aygo fra 82 til 95 hk uden køling under måling.

    Aygo'en havde inden indkørslen fået anden Cat-back udstødning med ½" større diameter og et åbent filter. pris pr HK er det ikke voldsomt regntablet. Men set i %-vis forøgelse er det alligevel over 15% ( med udgangspunkt i 82hk). Og det er noget der betyder noget i en lille let bil. Også i de nedre omdrejninger, 3-5hk ekstra ved 2500rpm er godt 10% ekstra i forhold til normalt smiley


  • #20   9. mar 2016 Eneste forskel fra 60hk til 75 hk, er at 60hk ikke kører med gasspjæld helt åbnet.


  • #21   10. mar 2016 Det er bare at få den chippet. Der er ikke nogen synshal i dk der kan se at det er lavet og det er dem til at bevise at det er noget Du har lavet ved bilen. Og det kan synes den forurener ikke mere ved at få åbnet gas spjældet helt.

  • #22   27. apr 2019 Lang tid siden dette forum. Hvor hurtig bliver de ca fra 0-100?

  • #23   27. apr 2019 Rolig, rolig. Det er kun 3 år siden, tråden blev oprettet. Der er ingen, der er nået helt op på 100 endnu smiley

Kommentér på:
VW UP

Annonce