{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

turbo på e46, lovgivning, test osv. {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har tænkt lidt på om hvor besværligt det er at få lovliggjort en eftermonteret turbo på fx en e46 320i.

Jeg har læst mig frem til at der ikke skulle være de store problemer i at tage foreksempel en m5 og smide en 535 motor i med en turbo på, da man her nok ville ramme ca. den samme ydelse.

Jeg tænker så om man i stedet for foreksempel at smide en 325 motor i en e46 i stedet kunne montere en turbo og så få den indregistreret som en 325 i stedet?

Derudover er der også en del med forureningen og en TÜV godkendelse og eventuelt en makblatt 741 (mener jeg) der også skal foretages i nogle tilfælde. Nogen der har mere viden indenfor dette område? og eventuelt er villig til at dele.

Jeg har forsøgt at undersøge forum, mon er dog ikke rigtig kommet frem til et fyldestgørende svar.

Fortsat god dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo på e46, lovgivning, test osv.
  • #1   11. maj 2016 skriv til jo tuning de gøre vis lidt i det men det er langfra billig vil tro du er et god stykke over 100000 ind den er synet lovlig

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #2   11. maj 2016 Start med at kontakte din forsikring og hoer hvad en 320 med 325 motor plus turbo,plus alle aendringer der bliver noedvendige i undervogn,chassis,bremser osv vil koste i aarlig praemie...
    Kunne forestille mig at det bliver meget billigere med en standard 330,eller maaske en m3...
    Spaendende projekt,men vanvittigt naar der er saa nemme muligheder for at koebe en bil med de kraefter du vil have.

• #3   11. maj 2016 Medmindre du har en type eller tuv godkendelse på motoren med monteret turbo iforhold til forurening osv tror jeg ikke den går.

• #4   11. maj 2016 Glem det.. Hvis du endelig skal have lavet noget som helst der kan forsikres og køres i lovligt så er det en kompressor med tuv..

Alt det der Turbo halløj bliver et helved at skulle have godkendt, og du er en fattig mand inden du er færdig.

• #5   13. maj 2016 Alt eftermontering af turbo eller kompresser anses som at øge mere end 20%, uanset effekt. I teorien kunne det godt godkendes hos Tüv i Tyskland men du skal have dybe lommer.

Kommentér på:
turbo på e46, lovgivning, test osv.

Annonce