{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  toyota tændrør
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   12. dec 2016 https://www.densoproducts.com/product.aspx?zpid=32762
    Tjek listen?
    Havde været hurtigere for dig at søge efter det på google, end at oprette emne om det herinde smiley

• #2   12. dec 2016 kan bare ikke slå en aygo op... ??

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   12. dec 2016 Kan der være noget om smiley
    Men jeg slog op i mit opslagsværk, og det siger IKH16TT

• #4   12. dec 2016 De passer til Aygo

Normalt køre de på Denso kh20

IKH20TT
    I = iridium tipped
    KH = gevind spec og længde
    20 = heat range. Faktisk "burde" den køre på en "varmere". altså 16 istedet - men 20 er HELT fint. Det er de nye der er specificeret til at køre med 16 istedet. I praksis betyder det hvor godt de er isoleret. En Aygo bruger ikke meget benzin, derfor kan man med fordel bruge 16 istedet for, så den hurtigere opnår optimal drift temp, uden at den bliver for varm senere.
    TT = Twin Tip - altså at de er en tip på begge flader hvor gnisten slår smiley

Altså er de ens bortset fra et på små ændringer. Så sæt du dem bare roligt i smiley

Der kan være visse fordele ved iridium tip og Twin tip smiley

• #6   12. dec 2016 De er bedre til ferguson på petrolium.

• #7   12. dec 2016 mange tak for beskrivelsen Johnny!

• #9   13. dec 2016 Oprindeligt skulle de køre med kh20. Det er først da den nye model kom at de ændrede forskriften til kh16 smiley

Det er den samme motor, blot med små ændringer.

• #10   13. dec 2016 Brug de billige, ikke-iridium rør i dem.
    Denso K16HR-u11 (Toyota part.nr 90919-01258)
    De har kørt med disse rør lige siden de kom ud i 2005.

Nogle, meget få, men alligevel nogle aygo/yaris motore kan ikke li' iridium rør, og kan drukne dem under et start forsøg, eller efter en kort køretur, og så får du ikke bilen startet igen fordi den så skyller cylindervæggene under næste startforsøg og taber kompressionen.

De virker fint i yarisen, men de virker også til at være mappet anderledes fra fabrikken

• #11   13. dec 2016 RSM, hvordan det? Kan du uddybe hvordan det sker? Det har jeg aldrig hørt om før. Og jeg har ellers deltaget i diverse Aygo trilling fora i 10 år smiley

Det eneste jeg kender til hvor man skal holde fra iridium tør, er når man feks tuner bil, at tippen bla knækker.

• #12   13. dec 2016 Aygoer starter lidt "grovere" end yarisen - det virker hvertfald ikke til motorcomputeren er særligt raffineret i forhold til yarisen. Yarisen kom, og nu snakker jeg ud fra hukommelsen her, enten altid, eller hvertfald for det meste med iridium røret sk16hr11.
    Nogle få gange har jeg set de er blevet stoppet i en aygo, fordi nogen har ment det var fedt at få iridium rør fordi de tror det skulle gi' noget power, og lyde smart på tanken.

Hvis du lige starter din aygo og flytter den et par meter for at slukke den igen, eller starter den og ikke lige får den startet korrekt i første drøn, så er den virkelig sovset godt og grundigt til i benzin. Så er iridium rørene døde lige på stedet, de er bare dyrt skrald. Og så laver motoren det sædvanlige toyota party trick når den drukner, den skyller cylindervæggene for oliefilm. Så fungerer stempelringene ikke særligt godt, og bom, kompressionen er væk - starteren pisker bare afsted og der sker intet.

Hvis man så bliver ved med at dræne batteriet, så bliver det kun værre. Afsted til et værksted der kender til det.

Gamle 4a og 7a motore kunne også godt finde på at skylle cylindrene, men oftest tog tændrørene dog ikke skade.

Iridium rør er smarte, men kun fordi de har længere service intervaller på standard biler. Jeg bruger dem aldrig til tuning selv, hvis du laver en enkelt svipser under mapning så er de ovre.

Kommentér på:
toyota tændrør

Annonce