DMF til SMF konvertering Golf 4 1.9 TDI PD130 (ASZ) {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har for lidt tid monteret lidt nye lækkerier i motorrummet, og står nu og skal snart have en kobling/svinghjuls opgradering.
Min opsætning er:
GTB1756VK
Udstødningsmanifold opdateret til anden hvor flangen til GTB ladere passer, og med optimeret flow
EGR Delete
Downpipe 3"
Efter downpipen 2,5" rent rør resten af vejen
Intercooler opgradering fra Darkside Developments
Cold air
Standard dyser
Standard kobling
Standard MAP sensor (Bliver skiftet til en 4bars snart)
Original 6-trins gearkasse
Den laver pt 209,7HK og 442,5NM. Den forventes med 4bars map sensor at komme op på noget der ligner 225HK og 455-460NM.
Men den originale kobling er SLET IKKE glad længere, den slipper i alle gear efter 1 og 2 (den reddes af ESP'n her).
Jeg overvejer derfor kraftigt at gå over i noget SMF, da man jo snart ikke kan betale sig fra et DMF der holder den slags effekt.
Men hvad har i af erfaringer herinde? Bilen bruges til daglig, den kører primært by og motorvej. Kørestilen er "lettere" aggressiv når der er plads til det.
Er der et kit i kan anbefale from for andet, gerne hvor der ved fremtidig udskiftning af koblingen også er muligt at købe koblingen for sig selv så man ikke skal købe "kit" igen.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
Jeg har 228mm kobling i min Volvo 240, med sachs race trykfod og sintermetal kobling, det skulle angiveligt kunne holde 550 newtonmeter ish. Tror du ikke du kan få noget lignende?
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 166
DMF til SMF konvertering Golf 4 1.9 TDI PD130 (ASZ)