{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

DMF til SMF konvertering Golf 4 1.9 TDI PD130 (ASZ) {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har for lidt tid monteret lidt nye lækkerier i motorrummet, og står nu og skal snart have en kobling/svinghjuls opgradering.

Min opsætning er:
GTB1756VK
Udstødningsmanifold opdateret til anden hvor flangen til GTB ladere passer, og med optimeret flow
EGR Delete
Downpipe 3"
Efter downpipen 2,5" rent rør resten af vejen
Intercooler opgradering fra Darkside Developments
Cold air
Standard dyser
Standard kobling
Standard MAP sensor (Bliver skiftet til en 4bars snart)
Original 6-trins gearkasse

Den laver pt 209,7HK og 442,5NM. Den forventes med 4bars map sensor at komme op på noget der ligner 225HK og 455-460NM.

Men den originale kobling er SLET IKKE glad længere, den slipper i alle gear efter 1 og 2 (den reddes af ESP'n her).

Jeg overvejer derfor kraftigt at gå over i noget SMF, da man jo snart ikke kan betale sig fra et DMF der holder den slags effekt.

Men hvad har i af erfaringer herinde? Bilen bruges til daglig, den kører primært by og motorvej. Kørestilen er "lettere" aggressiv når der er plads til det.

Er der et kit i kan anbefale from for andet, gerne hvor der ved fremtidig udskiftning af koblingen også er muligt at købe koblingen for sig selv så man ikke skal købe "kit" igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DMF til SMF konvertering Golf 4 1.9 TDI PD130 (ASZ)
  • #1   14. mar 2017 Kan du ikke få en forstærket trykfod?

Jeg har 228mm kobling i min Volvo 240, med sachs race trykfod og sintermetal kobling, det skulle angiveligt kunne holde 550 newtonmeter ish. Tror du ikke du kan få noget lignende?

• #2   14. mar 2017 Jeg tror ikke det nytter at skifte den, da svinghjulet også er kendt for at være noget skrammel, så jeg er næsten sikker på, at hvis jeg rent faktisk får koblingen til at holde effekten, så dør svinghjulet smiley

Kommentér på:
DMF til SMF konvertering Golf 4 1.9 TDI PD130 (ASZ)

Annonce