{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

chip tuning af Opel corsa d {{forumTopicSubject}}

hej. overvejer at chiptune min corsa D ,120hk fra 13 . har så snakket med min forsikringsselskab for at hører hvor meget ekstra det ville koste for bilforsikring, men det kunne hun ikke svare på før jeg har fået det tunet og de har hentet oplysninger fra skat. syns dog det er et sats at få gjort når jeg ikke kender til det økonomiske, så vil hører om andre af jer har/haft en magen til min som kan fortælle mig hvad det vil koste. vil tune den med maks 20 % så jeg holder mig inden for rammerne og det svare til ca 23.6 hk mere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chip tuning af Opel corsa d
  • #1   20. mar 2018 chip tuning er ikke lovlig som udgangspunkt, så tror ikke du skal forventer det lige er så let som du måske lige forstiller dig.
    Der skal forlægge diverse dokumentation for at chip er lovligt.


  • #2   20. mar 2018 Langt de fleste der har/får chippet deres bil er ikke godkendte (altså ulovlig) jeg kan heller ikke se det store problem i det.. forstået på den måde at hvis man havner i en skade, så skal forsikringsselskabet først finde ud af den er chippet og der nest skal de kunne godtgøre/bevise at den ekstra effekt er skyld eller medvirkende til ulykken før det kan gå ud over dig.
    Men de 30-40Hk din bil vil få ekstra kan jeg ikke se et problem i, hvis det var mig ville jeg ikke oplyse nogen steder at jeg havde chippet min bil (men har så samtidigt påtaget mig en lille risiko)


  • #3   20. mar 2018 men er reglerne så blevet ændret i forhold til chip tuning ? eller har det altid været ulovligt ?

  • #4   20. mar 2018 men ja troede faktisk at det var let, bare få den chippet og så kørte det

  • #5   20. mar 2018 Nej i starten var det vel lovligt, ved ikke hvornår loven for chip kom (det er der sikkert nogle her inde der ved alt om) men i dag er det kun lovligt med dokumentation og her taler jeg ikke om den dokumentation du får fra rullefeltet, men grøn afgift og miljø og det skal jo nok komme fra et annerkendt sted = dyrt.

    Et eksempel.
    En Audi RS6 C7 koster ca. 5800kr at få optimeret så har den fra 690-725Hk
    En MTM optimering TÜV godkendt i Tyskland koster ca.35000kr og så har den 675Hk




  • #6   20. mar 2018 Det er også let, og hvis du gør som "alle" andre, så får du den chippet et annerkendt sted som fks. scantune og siger det ikke til nogen...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #7   20. mar 2018 Det skal vel allerførst være godkendt af bilproducenten og dernæst en kontrolinstans for at verficere støj, forurening og forbrug er enten uændret eller forbedret? Det sidstnævnte koster vidst en del penge og stort set alle producenter vil jo ikke have at folk roder i deres motorstyringer. Så er man jo ligevidt.

  • #9   20. mar 2018 Det kan jeg sagtens følge jer i. men det kan vel blive vanvittigt dyrt hvis man ender i en ulykke og det ikke er registreret. så i sidste ende kan det hurtigt blive dyrt, i eller værste fald

  • #10   20. mar 2018 men mange gør det jo, så har nok altid bare gået ud fra at det skulle godkendes. men det er måske det samme med solfilm . Det er ikke lovligt at have på de første sider men man tager chancen

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #11   20. mar 2018 Netop. Politi og synshaller har ikke store chancer for at opdage at en bil er blevet chippet.

  • #12   20. mar 2018 Nu er det jo ikke lige så nemt at kontroller om din bil har 30Hk ekstra, som det er at kontroller om du har solfilm i de forreste sideruder smiley
    Og Corsa bliver jo ikke til en racerbil på grund af en chip, bare lidt sjover.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #13   20. mar 2018 Nu skal du da slet ikke chippe den, nu ved forsikringen jo at du vil gøre det. Dem skal man aldrig ringe til med sådan noget.

  • #14   4. apr 2018 Ja kan godt se at jeg har skudt mig selv lidt i foden, men nævnte ikke på noget tidspunkt st jeg ville gøre det, men blot hører hvordan det foregik med det hele, og endte samtalen med at det skulle jeg tænke en ekstra gang over, efter sin at de ikke kunne give mig en pris på det

Kommentér på:
chip tuning af Opel corsa d

Annonce