{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.587 visninger | Oprettet:

Phillip A
Phillip A
Tilmeldt:
19. dec 2015
Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33

Tuning til Aygo {{forumTopicSubject}}

Hey BG!

Jeg har købt mig en aygo x-cite fra 2017 med en 1,0 (røvsyg) liters motor med 69 hyper. Jeg har selv fundet ud af at der sidder 2 begrænsninger i udstødningen som jeg skal have fjernet. Så er mit spørgsmål til jer: bananmanifold til en aygo, er det noget der eksistere? Jeg kan ikke finde en skid og det er pisse irriterende...

hvis i kender hjemmesider eller lignende hvor man kan købe andre sjove ting til min betteput bil så smid den gerne i kommentare.

på forhånd tak, hav en rigtig god mandag??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning til Aygo
  • #1   16. apr 2018

    profilbillede
  • #2   16. apr 2018 Min ven der er toyota mand snakkede om en dude der lavede disse motoren til race. Han påstå at han kan hive 90-100hk ved en chip. Tvivler på der er begrænsninger i udstødningen det jo ikke en scooter... Ved ikke om noget af effekten er gemt ligesom med UP! hvor den ikke kan åbne gaspjældet 100% op. Men isåfald er det kun peak effekt den få og ikke noget på hele kurven.

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #3   16. apr 2018 @sø-probel min kammerat har lige fjernet den ene begrænsning i hans udstødning, så jo der er begrænsning der. men tak for svar, skal have undersøgt det med gasspjældet!??

  • #4   16. apr 2018 Hvis du vil have noget for pengene og noget der virker, så findes der et færdigt kompressor kit til de motorer. Den ender på omkring 125-130hk. Hvis du Googler kompressor kit Aygo, så finder du uden tvivl noget. Men at ofre penge på andet, ville være spild. Du får intet for pengene.
    Jeg mener sågar at på nogle af de kits man kan købe, følger der en styring med, så du kan slå kompressoren fra og i øvrigt gå til fabriks motorstyringen i forbindelse med syn.
    Alt andet ville være synd for din pengepung:-)


  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #5   16. apr 2018 har kigget på både kompressor og turbo kit så det er jeg godt klar over findesB)

  • #6   16. apr 2018 Okay, det koster selvfølgelig lidt. Men med 125hk i en Aygo, bliver der gang i den;-) God fornøjelse med projektet

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #7   16. apr 2018 laulund mange tak??????

  • #8   16. apr 2018 Hej igen. Faldt lige over den her tråd. Jeg kender selv René fra turbomotor.dk i Give. Han er en kanon fyr og laver alle mulige tunings projekter til rigtig gode priser. Inklusiv noget turboer til mine biler. Jeg ville ringe til ham, uden tvivl.
    httpsw.bilgalleri.dk/forum/tuning/1399767-aygo_med_kompressor_#kommentarer


  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #10   16. apr 2018 kommer da helt an på hvor og hvordan jeg får det lavet mester. Og det er da kun sjovt at lave et projekt ud af den, hvis det så kan lade sig gøre at få den op over 100 heste så har jeg en pisse hurtig og lidt sjovere bil fordi den kun vejer 800 noget??

  • #11   16. apr 2018 Fatter det hellerikke køb dog en bil med 300hk alt under er død kørsel anyway.

  • #12   16. apr 2018 steffen, du købte jo heller ikke en bil med 300hk, din er også modificeret..

    synes det er fedt man optimerer sin bil, uanset hvilken bil det er... den med at den er for langsom til at tune er noget vrøvl...


  • #13   16. apr 2018 Altså når du snakker "begrænsning" i udstødning snakker du så ikke bare om dæmper materialet?.

    Any way der findes ikke noget der på magisk vis hiver en god sjat HK ud af de små 3 cylinderede. De er jo ikke lavet til race. Men nos eller en mølle er da en god mulighed, hvis da ellers skidtet kan holde.


  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #14   16. apr 2018 min kammerat forklaret det som 2 mellempotter men som ikke er mellempotter som sidder næsten oppe ved manifolden

  • #15   16. apr 2018 Hmm spøjst. Altså idéen på en knallert er jo at sikre sig at svinet ikke kan køre mere end de 30. Men det giver jo overhovedet ikke mening at begrænse en bil motor som sådan på samme måde. Det kan jo selvfølgelig have noget at gøre med udledningen således den overholder diverse krav.

  • #17   16. apr 2018 Den vejer nærmere 1000kg.. så det er ikke nogen raket, men bestemt en fed bil...

    #18, jeg snakker om en Lupo GTi, som bliver nævnti #16


  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #18   16. apr 2018 min bil vejer 800 kg og noget

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #19   16. apr 2018 ikke 1000

  • #20   16. apr 2018 840kg. EGENVÆGT helt nøjagtigt..

  • #21   16. apr 2018 Der er ikke begrænsninger i udstødningen - det er noget værre sludder. Det vil gå ud over effektiviteten, de ville smide effekt og km/l ud af døren.

    Der sidder katalysator og lyddæmpere.

    Hvis en fabrikant ønsker at sænke effekten uden det gør ondt på effektiviteten af motoren, så gør de det bare i computeren. Tag som eksempel vw up 60 til 75hk, samme motor, andet program.

    Hvis man ønsker lidt fut i en aygo på budget, så er det billigste effekt man kan få med trykladning, hvor det kommer til at kan mærkes.


  • #22   16. apr 2018 Hvis man ville havde en sjov let bil havde man fundet en honda civic EG/EK VTi 160hk til ca. 1000kg. eller en Starlet Glanzer Turbo. Evt en UP! TSi hvis den skal være ny. At købe en aygo for at få mere effekt er dumt. Dens undervogn er super simpel og ikke specielt go VS. En Civic EK der væsentligt bedre. Karossen er lidt flimset hvor en VTi har afstivet karrosseriet med svejste samlinger. Så den håndtere bedre effekten...
    En starlet er ikke super hurtig med turbo standart men 200-250 ses tit på dem. Og så de ikke sløve.
    Man kunne også havde valgt en VAG med en 1.8T motor og haft mulighed for en ret let bil der sparker godt fra sig. Alt sammen kan købes for mindre end hvad en aygo x koster... En Aygo er en bil der bare skal transportere en fra A-B.


  • #23   16. apr 2018 Gør lige som vi andre brug den som a til b bil og køb en racer ved siden af og hvis du ikke har råd til det er det nok ikke noget du skal kigge så meget på.

  • #24   16. apr 2018 Hvis man ikke kan tune så kan man altid bare smide en turbo på, det er det nemmeste, billigste og det alle andre gør, så må man jo leve med en træls lyd.

  • #25   16. apr 2018 Hvad vejer sådan en aygo

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #26   16. apr 2018 860 eller sådan noget

  • #27   16. apr 2018 vildt min gamle twinner hvad 121hk med sine 900 kg fra 85 kan ikke samlignes med årgang og økonomi men sjovt alligevel

  • #28   16. apr 2018 I bund og grund er det lige meget om man har 100 eller 300 HK - begge dele kommer til at føles langsomt ligemeget hvad efter tid.

    Men som nogle allerede har skrevet - jeg forstår heller ikke at man købe en så død bil, for man ved jo hvad den kan - eller ikke kan. Når man så har smidt 25000 Kr. i den står man blot med en økoracer der skal bøvles igennem syn næste gang.


  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #29   16. apr 2018 så det godt man kan få den sort synet jo

  • #30   16. apr 2018 Det er det! Det altid rart - fuck os andre i trafikken når du med dine små bremser ikke når at stoppe i farten fordi de ikke har dimensionerne til hvad bilen kan efterfølgende smiley

  • #31   17. apr 2018 Ja og husk og hver klar når stemplerne smutter osv det er dyrt og tune sin bil for den vi gå langt mere i stykker både gearkasse og motor vil gå langt hurtigere i stykker.. har smidt 80000,- efter min på kun et år. Og det tror jeg næppe du kan så havde du nok ikke købt sådan en bil.

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #32   17. apr 2018 altså det var ikke det jeg spurgte efter, så hvis ikke i kan holde jer til emne beder jeg jer om at lade vær med at kommentere, tak smiley

  • #33   17. apr 2018 Din viden er jo meget lille så vi gamle er jo næst til og lære dig lidt så du ikke dummer dig.

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #34   17. apr 2018 det er fint at folk med erfaring kommentere, men gider ikke hører på sådan noget nedladende noget med jeg skal huske jer andre i trafikken osv.. er udemærket klar over at mere drivkraft kræver stærkere bremsekraft

  • #35   17. apr 2018 Alene min ombygning med bremser fra coupé modellen kostet 15000 så man er sikker på den er kraftig nok har du overhovedet budget til alle de ting

  • Phillip A
    Phillip A Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 3 Emner: 4 Svar: 33
    #36   17. apr 2018 jeg har ikke 15000 nej, men regner heller ikke med at den skal op på 130+ heste, overhovedet, den skal bare være en lille smule hurtigere det er det, både i optræk og på toppen selvfølgelig, men skal ikke ud i turbo osv

  • #37   17. apr 2018 Nå ok

  • #38   17. apr 2018 steffen H - lidt mildt tryk i en aygo kan du sgu ikke ødelægge den ved. Motoren er trods alt ikke fransk.

  • #39   17. apr 2018 Hvis det var mig, og trykladning var udelukket, så havde jeg fået afbalanceret hele motoren, cnc portet topstykke, heftig knast og en masse masse omdrejninger og selvfølgelig opgraderet ventiltrækket tilsvarende.. Det koster nok 15-30000 kr, og så har du nok en rimelig fornuftig effektforøgelse, sammen med bedre uds. manifold og udstødning.

  • #40   17. apr 2018 Det koster nok nærmere 30-50k, den skal også køres ind...

  • #42   17. apr 2018 RSMtuning elske bare når man når så langt ned man skal svine bil mærker til så er ved vi og nå børnehave alderen igen.

  • claus c
    claus c Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #43   23. apr 2018 smiley aygo motoren. Den står psa. concenen for i citroen, Peugeot. Gm har solgt tyske opel division til psa. De bruger jo også nu den der 1.2l turbo. Psa har brugt mange penge på den motor, er bleven kåret som årets motor. Så de har fintrimmet den motor, 72- i stedet for 69. 4300 omdr. max drej. Jeg Vil prøve et kn. filter i den orginale luftfilterkasse supleret med slange i front. vh. C.C

  • #44   23. apr 2018 På med et åbent luftfulter, så lyder det til at den har fået 10 HK mere.

  • #45   26. apr 2018 Claus C - Nej, alle aygo motore er toyotas egne pånær den første model aygo's diesel som hurtigt blev udfaset igen. Bemærk at ny aygo kun kommer i 1,0.
    C1 og 108 kommer som 1,2 - og det er en psa motor. Den har toyota fravalgt at sælge.


  • claus c
    claus c Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #46   12. okt 2018 det er en psa motor, nu har tojotas ingsinør, været inde og trimme på deres 1000ccm, 3 hk mere, momentet kommer ved færre omdreninger, skulle det værer rigtig sjovt, de bruger den i opel, BMW bruger psa motor i der mini, mascot. 1.2 thp. 110/130. få den ind i aygo, c1, 108, eller en ældre model, bremser og alt skal værer opg. til det. vh. c.c


  • #47   14. okt 2018 "så det godt man kan få den sort synet jo"

    Begejstringen vil da ingen ende tage, det er jo samme IQ som antal hk, mageløst smiley


  • #48   14. okt 2018

    profilbillede
  • #49   22. nov 2018 Jeg har en ven med en Aygo, den har fået åbent luftfilter og så fjernede han bagpotten og smed rent rør på, den målte vi helt op til 192 km/t på gps, så hvis du kan leve med lidt larme bil så har du mere på toppen og okay jævnt optræk, den er uden chip og målt til 72 HK smiley

    Men en power chip tuning kan give den op til 90 HK


  • #50   22. nov 2018 Powerchiptuning lyder som noget stage3 crap.

  • #51   24. nov 2018 Overhovedet ikke, den får vildt godt optræk og lidt på toppen

  • claus c
    claus c Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #52   16. jul 2020 Oktan ??, så bliver der som regel lidt mere krudt i dem, flere tankniger. når de lige får sig justeret ind i Boxen.

Kommentér på:
Tuning til Aygo

Annonce