{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Køb anden bil hvis du vil tune"
  • #1   16. aug 2018 ALTID motorswap !

    Alt andet er squ for dyrt og kedeligt smiley


  • #2   16. aug 2018 Enig, det er virkelig en nederen sætning...

    folk tuner jo også Ferrarier og McLaren, de skulle nok have købt en Bugatti til at starte med..


    Det er altid fedt at gøre noget særligt for sin bil


  • #3   16. aug 2018 er det ikke ulovligt at skifte motor i dk?
    må man sætte en s50 på en e36 med 2,3?


  • #4   16. aug 2018 nej det er ikke ulovligt hvis den er typegodkendt til bilen og ikke overstiger 20%

  • #6   16. aug 2018 Jeg synes altid man høre sætningen allerede inden budgettet er nævnt. Har man ikke mindst 2,5l og 6 propper, så kan det ikke betale sig.

    Tænk at 3 proper og 1 liter render samme tider som de hurtigeste FWD drenge i DK.

    Lige nu på 3cyl klubben har en fået lavet turbo på hans C1 på bedste budget manér. Nu også med Launch Control, 0-100 på ca 7s.

    Selvom den lyder som et par balloner der knalder og wg lyder som en forkølet mus, så er det da altid fedt med nogen der tør og være anderledes og realisere tingene.

    Gab hvor er det kedeligt at se den ene chiptunede VAG efter den anden. Alle sammen med den samme justering og/eller plugNplay mods.


  • #7   16. aug 2018 Ja, VAG burde tages ud af al sammenligning. Bøgsebiler smiley hehehe

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #8   16. aug 2018 nu har de biler du linker til jo tunings potentiale
    det er noget andet med en Aygo osv hvor man kan hente 5-10 hk
    når vi skriver køb en anden bil er det fordi at det vil være billigere og bedre på den lange bane at købe en bil med tunings potentiale
    men det er da sjovt når folk gå hele vejen med et læskur og gør den super hurtig
    men så er vi oppe i nogle beløb som den alm bruger af små biler ikke er villige til at betale


  • #9   16. aug 2018 Der er nok brugt lige så mange penge på den GTti som det ville koste i enhver anden bil. Standard motoren laver aldrig 350hk

    Og se den anden del i min kommentar. C1 turbo med 120 hk så vidt jeg husker. På budget turbo tuning. Modificeret standard manifold, rør, IC, indkøring.
    Med ændret gearing, og smidt 50kg,så køre den nok under 7s til 100.


  • #10   16. aug 2018 Er det ikke typisk ifm. sugemotorer man ser sætningen?

    Det er da fint at nogle går all-in med deres tuning, men jeg synes også der er et økonomisk aspekt. Står effektforøgelsen, og det oplevede resultat, mål med de penge det koster? Det er jo altid en individuel vurdering.


  • #11   16. aug 2018 Nu ser jeg ingen danske nummerplader på bilerne der vises? Så relevansen er lidt søgt.
    Når det klassiske spørgsmål kommer et det jo typisk folk der har købt en lille økonomisk mikrobil og så tror de for billige penge kan peppe den så de kan tage en porsche i lyskrydset. Det kan de måske hvis de smider penge nok i spanden, men lovligt? Næppe


  • #13   16. aug 2018 langt hen af vejen er det bare fordi man kan smiley og folk mener ikke det kan lade sig gøre. Kedelig 1275cmm blok med 63hk standart. Nu lidt mer smiley

    profilbillede
  • #14   16. aug 2018 "Fint nok at du har en Nissan Micra der er voldtunet, men det er stadig en Nissan Micra... "

    Det er simpelthen så latterlig og arrogante en sætning. Så fordi man har en forkærlighed til en anden bil der ikke er en Seat Leon FR, så er det "bare" en Micra.
    Ferrari ejeren der lige er blevet rundbarberet "Det er jo stadig bare en Supra, Civic, MR2, etc".
    Og? Man bliver så træt af at folk kun har negativt at sige om andres biler nærmest uanset hvad man har og gør ved dem efterhånden.

    Søren - Men når man spørger: "Hvad kan jeg gøre for at peppe min bil lidt op", så er de første 10 svar "Du skulle have købt dig en anden bil". Hold nu kæft, man kan altid hente heste, og det behøver slet ikke være så dyrt som folk gør det til.

    Og hvad har plader og lovligt med sagen at gøre? Kig en tur ud til diverse træf og ræs, der er edderbankme mange tunede biler, ulovligt tunede biler - på plader.


  • #16   17. aug 2018 Jeg tror enhver der har kørt Ferrari, eller lign. i samme kategori, vil give mig ret i, at køre disse biler giver oplevelser der rækker langt ud over 0-100 tider og 1/4 mile tider.

    Ja, det er muligt at en voldtunet Micra kan slå en Ferrari på striben, men for mig er det altså stadig en Micra, som ikke vil give mig samme oplevelser som en Ferrari.


  • #17   17. aug 2018 det kan godt være at en nissan micra er sørgelig..

    men en standard nissan micra er endnu mere sørgelig.. jeg kan da KUN se det fede og positive i, at man gør så meget ud af sin bil, og gør den så sjov som muligt... og det er vel det som det hele handler om, at køre en så sjov bil som muligt... uanset mærke...


  • #18   17. aug 2018 Sætningen bliver brug for at folk ikke smider 30.000kr til spjæld huse og bearbejdning af topstykke på deres Aygo og så "kun" henter 25-30hk efter indkøring, hvilket er højt sat (mindes den henter 20hk bare ved chip optimering ligesom UP!). Bilen ville ikke føles hurtigere selvom den måske har hentet 40%mere power.

    pengene havde været givet bedre ud ved eks at havde købt en Passat 1.8t og brugt de 30.000 på dele og gået fra 150 til 250+hk og Det havde været effekt du kan mærke... En Charade GTti har altid haft lidt potentiale. Og det er iøvrigt Daihatsu der har leveret motoren til Aygo


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #19   17. aug 2018 Når jeg skriver til folk der spørger om tuning at det bedre kan betale sig at købe en anden bil med de hk de er efter er det fordi at det bedre kan betale sig.
    Står de f.eks med en bil til 100.000kr med 100hk som de gerne vil have op på de 200hk som den til 200.000kr har vil det jo være helt hul i hovedet at bruge f.eks 50.000kr på tuning,måske 50-100.000kr på afgift og sikkert det samme i godkendelser.
    Derefter står de så med en bil der med stor sandsynlighed er dyrere at forsikre end den originale med 200hk og den vil sikkert stadig kun være 100.000kr værd.


  • #20   17. aug 2018 Hold nu kæft hvor må "i" være nederen at udveksle drømme og ideer med smiley

    "Jeg kunne godt tænke mig lidt mere fut i min Civic, Saxo, Aygo, Micra"
    -Ej ej ej, det ka slæt æk betal sig, det bliver jo aldrig som á ej' Æ Ferrari smiley

    Alle ved sgu da at der er milevis i mellem en Micra og en Ferrari, så det er et helt absurd og malplaceret argument og/eller drejning.
    Og hvad så hvis en kåd ung mand, går mere op i lyskryds ræs end at tage sving som en Ferrari? Whatever floats your fucking boat.

    Sø-Propel - En 105hk Aygo render 0-100 på ca 7s smiley Det er væssentligt anerledes end de 11-12s standard - iflg speedo visning. Så det er altså noget vrøvl.
    En Aygo er så let at hver eneste HK i princippet "tæller dobbelt" ifht når en 1400kg bil får en hyp. I modsætning til Up'en så henter Aygo'erne over hele linjen, pga der hentes på tænding og ikke at spjældet ikke åbner helt op, som på Up'en. Og der hentes kun 10-12hk.


  • #21   17. aug 2018 Bilen ville ikke føles hurtigere selvom den måske har hentet 40%mere power.

    Jeg kan slet ikke kommentere på den her sætning på en pæn måde smiley

    10hk ekstra i en Aygo vil mærkes i LANGT højere grad end i en almindelig bil som passat, accord osv... netop pga den lave vægt som % bringer vægteffekten op på et meget højere niveau end med almindelige biler...


  • #22   17. aug 2018 Min stavekontrol har ændret hurtig til hurtigere.
    Og på de små N/A motor henter du ikke så meget moment og få primært peak. (se evt en up der gå 90hk ved en chip. Den få dem helt oppe ved det røde felt. Hvor den gennemsnitlige forøgelse er højere ved en bil som en passat så mellem accelerationer bliver langt sjovere. Derfor ville jeg mene pengene er bedst givet ud den vej. Selvom det sjovt at bygge og optimere så det utroligt dyrt og så det bedre at vælge en bil med potentiale. Eks en corolla med 4A-FE super go motor men der er Intet potentiale i den. Skifter man der imod ud med en 4A-GE så er der potentiale. Ligesom en honda med en D serie VS B serie


  • #23   17. aug 2018 Men hvad er hurtig ?

    Jeg synes 0-100 på 5 sekunder er langsomt.. men det er da sjovere end på 7 sek.. ligesom 0-100 på 8sek i en aygo er sjovere end 11 sek...

    det er heldigvis meget individuelt.. og jeg skal være den første at indrømme at jeg kan ikke fordrage de små mikrobiler, MEN jeg kan kun glæde mig over at nogen de gør noget for at gøre dem sjovere smiley


  • #24   17. aug 2018 Helt enig i at det fint folk prøver. Men nå langt de fleste tror det er som at tune en Scooter så vil de blive skuffet over at havde brug 30.000kr på en Aygo og så ikke få noget der var vildt. Da de før har kunne bruge 3000kr på et cylinder kit og en udstødning, hevet vario skiven Af og derved hentet 25ccm. gået fra 3 til 6hk og har fået noget der kørte 30 til at køre 70-80km/t på en maskine der vejer 80kg. Smed de yderligere 800kr til CDi boks og 800til en større Karburator og måske et membran kit så kørte de 100km/t og gik de helt amok og smed 10000kr efter en maskine havde de 9-11hk på et 75-80ccm kit med anden vario, gearing, krumtap træning osv.

    Sådanne folk vil føle at pengene var bedre brugt på en chip af en Turbo bil hvor man virkelig mærker forskellen i dagligdagen og ikke kun nå man Klamper til den.


  • #25   17. aug 2018 Der er da en herinde der lavede på den anden side af 400hk på en turbo starlet, med en 5EFE som også er i øko kategorien som 4afe.

    Selvfølgelig er der der ikke nogen der kommer med en Micra og forventer at rende fra en Ferrari, og ved sgu dag at skal man rende 4s til 100, så kræver det et budget af en vis størrelse. Folk spørger jo bare ind til: "hvordan kan jeg få lidt mere power ud af min motor?" Bide mærke i "lidt".

    Det er bare altid super nederen at det er standard svaret, hvis man ikke har den rette bil og/eller motor. Og så er det som om at ALLE glemmer at de engang var en kåd 18årig.

    Ja, en Aygo er nederen langsom og køre ikke synderlig formidabelt. Men 10.000 forandre bilen ret meget på. hæver effekten 30%, sjovere undervogn og lette hjul med sænket gearing - lige som på mange andre biler.


  • #27   17. aug 2018 Come on mann.
    Hvor skriver jeg at folk ikke må skrive i tråden hvis de ikke er enige? smiley

    Og når du så ikke kan udpege det, så vil du sikkert sige at det står mellem linjerne. Og så giver jeg op på denne del af debatten. Jeg ytre mig om min mening, og argumentere for det samt respondere på andres svar. Er det ikke ok?

    Nu hvor vi har den tøsefnider del indover, så kan man måske diskutere om nogen er lige lovlig for AF-sporet når man begynder at drage Ferrari'er indover når man snakker tuning af middelmådige biler.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #28   17. aug 2018 En start kunne vel være at begynde at tale ordentligt til folk,der står på din profil at du er 31 år ?
    Men som du har fundet ud af så er det langt fra alle der vil sidde og tilråde unge mennesker at tune deres biler hvis de ikke har råd til at gøre ordentligt.
    Hvis du vil gøre det modsatte så er det jo dit valg,jeg vil aldrig lære at forstå det,men gad dog ikke oprette et emne for at sidde og diskutere dit valg...


  • #29   17. aug 2018 Okay så, så nu skal det også være om takt og tone. Hvad har jeg skrevet der "ikke har været pænt sagt"?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #30   17. aug 2018 "Det er simpelthen så latterlig og arrogante en sætning."
    "Hold nu kæft hvor må "i" være nederen at udveksle drømme og ideer med"
    "tøsefnider"
    Mht den sidste er der vel kun een her i tråden der optræder som en tøs...


  • #31   17. aug 2018 "Det er jo bare en Micra" - Er det ikke pr defination en arrogant udtalelse?

    Jeg synes det er en nederen måde at tale andre fra de ting man ønsker ved at sammenligne med noget der milevis fra det man ønsker.

    "Jeg kunne godt tænke mig at begynde at løbe lidt".
    - Ej, drop det, du bliver alligevel aldrig marathon løber.

    "Mht den sidste er der vel kun en her i tråden der optræder som en tøs... "
    Så giver du lige fra samme skuffe som du beskylder mig for? smiley Fedt... Hvordan er det nu den lyder? Morale er godt dobbelt morale, dobbelt så godt.

    Jeg beskylder ingen for at være en tøs, blot at den drejning om takt og tone og mellem linjerne er noget tøsefnider.. Og det er fesent blandt.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #32   17. aug 2018 "Det er jo bare en Micra"
    Det er der ingen der har skrevet,men alligevel fik du den lige drejet så du kunne kalde det arrogant...
    Det ville klæde dig at kommentere på hvad folk har skrevet i stedet for hvad du godt kunne tænke dig de havde skrevet.
    At kalde folk for arrogant fordi du ikke forstår hvad de mener...Tjoo...
    Prøv liiige at google hvad arrogant betyder.
    Gav dig igen af samme skuffe for at du kunne høre hvordan det lyder.


  • #33   17. aug 2018 Det er jo altid fedt at debattere med en der end ikke nænner at læse tråden, i hvert fald ikke grundigt nok.
    "#12
    i går kl. 15:10
    Sørgeligt? Jep =)
    Fint nok at du har en Nissan Micra der er voldtunet, men det er stadig en Nissan Micra... "


  • #34   17. aug 2018 "Jeg kunne godt tænke mig at begynde at løbe lidt".
    - Ej, drop det, du bliver alligevel aldrig marathon løber.


    Hehe, det var der engang en der sagde til mig, og så gennemførte jeg to af dem - den ene i San Franciscos stejle gader, som regnes for at være ret hård smiley

    Hvis man lader sig påvirke negativt af andres holdninger, så vil man det ikke nok. Hvis man virkelig vil lave den vildeste sleeper, så skal man nok også komme i mål med det - uanset andres holdning.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #35   17. aug 2018 Hvem af os var det der "end ikke nænner at læse tråden, i hvert fald ikke grundigt nok. "
    Igen,inden du kalder andre arrogant så tjek liiige op på hvad du selv sidder og laver.
    Vil du længere ud ?


  • #36   17. aug 2018 Egentlig ikke, jeg synes denne del af debatten er helt åndsvag. Jeg skal beklage hvis jeg har trådt nogen så voldsomt over tærrene at debatten nu skal handle om hvem der har sagt hvad og om det er i orden...

  • #37   17. aug 2018 Præcis Carsten smiley Men derfor er det jo altid rart at få råd når man spørger efter dem smiley

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #38   17. aug 2018 Vil give dig ret,men håber da at vi kan blive enige om at det slet ikke er i orden at fordreje andres udtalelser så man kan kalde dem mindre pæne ting.
    Personligt bryder jeg mig heller ikke om at blive beskyldt for ikke at læse emnet godt nok når det modsatte er tilfældet.


  • #39   17. aug 2018 Der er en del i verden der bygger 5E motore Om så de kan køre tryk og der er vist nok også produceret end orginal 5E med tryk. Der kan være fedt at tune på en lille motor, men nå folk spørg hvordan man hiver hk ud af en golf 4 1.6 101hk så er svaret at man bør købe en 1.8T faktisk et godt svar for bruger man 30.000 på en den lille 1.6'er så man måske oppe og kysse 150hk men man er langt fra de 240nm. Hvor man kan købe en ok turbo model for 25 og bruge 3500kr på en chip og havde 180hk og 300nm og stadig havde en 1.6 holdene og 1500kr I pungen.
    Har selv haft 3stk corolla AE92'ere og må sige jeg nød mine GSi'ere mere end jeg nød min Gti selvom den havde en hurtigere motor og meget mere potentiale (alle 3 sindsygt skønne biler i øvrigt.)


  • #40   22. aug 2018 #37 Jeg deler da dine drømme og idé'r , jeg kunne da godt tænke mig og voldtune og peppe vores Mazda 6 op fuldstændigt.

    fx. https://www.astina.dk/eksterior/mazda-chargespeed-bagkofanger-p-8954.html?cPath=23_27_312 , fuld chargespeed sæt på den , et par fede 18" , dem køber jeg dog alligevel til næste sommer sæson næste år , samt at den bliver lakeret her i september , motoren kan jeg dog ikke gøre så meget ved , den har bare de 147 hypper den har, så også lige en omgang 35mm sænkningsfjedre og sidst men ikke mindst.

    https://www.astina.dk/motor/mazda-injen-cai-system-18-20-p-105064.html?cPath=23_27_480

    Den er jo allerede født med dual udgang udstødning , man har jo drømme og idé'r til hvordan vognen skal se ud smiley


  • #41   22. aug 2018 jeg vil også gerne hente lidt mere ud af min Audi S5, 4,2 V8'er, men en bil uden turbo, koster virkelig knaster at hive noget ud af...

  • #42   23. aug 2018 #41 - Præcis, og så vil jeg nok hellere vente til jeg kan få en Mazda 6 2.5t hjem til Danmark smiley , de er jo kommet på markedet, men at købe dem her i landet er jo nær umuligt, så må man jo snakke med en lokal forhandler istedet..........

  • #43   23. aug 2018 #42
    https://m.mobile.de/auto-inserat/mazda-6-lim-2-3-mps-4x4-vollausstattung-braak-bei-hamburg/262441538.html?ref=srp
    koster kun 40.000kr og det 22.500 billigere end den billigste EVO Vi på mobile.
    4x4 og en motor med potentiale. Fint alternativ til EVO og Imprezza


  • #44   29. aug 2018 #43 Den koster så lidt fordi der skal minimum 10.000,- i den eller mere bare i rust og maler arbejde minimum , begge bagskærme på den der og panelerne er jo fucked , så der skal skæres rust ud af begge paneler og skærmene skal have samme tur, ellers tak.

    Tøden der har ejet den bil har jo ikke vedligeholdt den, min Mazda 6 finder du ikke rust på , den er vedligeholdt nu om dage.


  • #45   29. aug 2018 #44
    Det langt fra den billigste MPS'er på mobile. Og så få man en bil der er sjov og har potentiale. Det jo ligesom volvo. Man kan sagtens købe en 2.5t men vil man havde noget med potentiale og som kan rykke, så gå man efter end 2.3 T5R


  • #46   30. aug 2018 Nu er jeg ikke lige så meget til de gamle svenske 850 TR serier eller andet , selvom de ellers godt kan gejles op , bare ikke min smag smiley

  • #47   30. aug 2018 MPS'eren er generelt en ret undervurderet vogn. Kigger man på tallene så er den helt på bølgelængde med Impreza/Evo, men den koster jo ikke nær det samme.

    Jeg har en kamerat der har en helt standard 3 MPS, og den går rigtig rigtig fint smiley


  • #48   31. aug 2018 Den er undervurderet i Danmark især da vi ikke fik Mazda 6 MPS med AWD. Det var noget Mazda 3 godt kunne bruge for at få bedre greb.

  • #49   31. aug 2018 Det er jo heller ikke deres 0-100 tider at EVOer og STiere får ros for.. det er vaskeægte rallybiler smiley De biler tåler ingen sammenligning med en Mazda 6.

    men den er nu fik nok sådan en MPS smiley


  • #50   31. aug 2018 Den er ganske fin ja, bare umulig at opdrive en i ordentlig stand nu om dage smiley

  • #51   31. aug 2018 I Tyskland er det muligt at finde en MPS i fin nok stand. Desværre var modellen plaget af rust så det er ikke super let.

  • #52   31. aug 2018 Mirza - Nej det er rigtigt nok. Men som gade bil til den gængse bilist så har MPS'en helt fine tal. Det er vel ca 1/20 der bruger ders Evo/Impreza til noget som helst hvor dens egenskaber kommer i spil.

    Jeg er i øvrigt blevet ret overrasket ovar at Impreza'erne er morfædrenes bil i virkelig heden når de kommer på bane.
    Til Reisbrennen var der rigtig mange både Impreza og ikke mindst Evo'er. ALLE Impreza uden undtagelse var altid bland de mest langsomme, og alle Evo'erne var hurtige og blev kørt på grænsen smiley


  • #53   31. aug 2018 #52
    I den by jeg voksede op var der en ældre herre han havde en Golf 2 G60. Efterfulgt af end G3 Vr6 og så en G4 R32 han var nok 70 da han købte R32'eren smiley

    Hvor den man kan bruge bilen er selvfølig en ting. Men evner man ikke at bruge bilen mere end 60%af dens potentiale så kan det være ligemeget hvad man køre, bare man har det største smil.

    Så topgear teste en Mazda 6MPS med end Mondeo ST220 og end Vectra C OPC. https://youtu.be/M1OBqrfIQOM


  • #54   6. sep 2018 Så er det heldigvis godt at fruen er polsk og vi ræser til Polen 2-3 gange om året og har en bror på Fyn og vi bor i det Nordjyske , og hvem siger ikke bilen ikke kan få lidt pedal smiley , heroppe i det nordjyske indtil vi rammer Aalborg er der knap noget trafik på motorvejen , så der kan du snildt træde pedallen i bund, at man så ikke må er en anden ting.

  • #55   6. sep 2018 Der er da ikke meget sjov i at køre på motorvej, man skal da ud på de små snoede veje, hvis man skal have det sjovt smiley

    profilbillede
Kommentér på:
"Køb anden bil hvis du vil tune"

Annonce