{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Kadett 1.3s
  • #1   16. apr 2019 der skal stoppes en del penge og tid i den,
    for at den bliver hurtigere.

    bedre og købe en med større motor. fra starten.
    man kan sagtens tune den.
    men der skal en del til, før man mærke en forskel.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #2   16. apr 2019 En anden knastaksel, en portning, justerbart knasthjul, bananmanifold, dobbelt karburatorer og en indkøring. Så har du rigeligt med liv i den lille 13s motor.

  • #3   16. apr 2019 Bare put en 1,6se motor i. De er lidt sjældne efterhånden men de er satme hurtige i kadett

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   16. apr 2019 Den 1,3 er den forkerte at starte med, de har svage knastaksler som knækker. Som nævnt er en 1,6se den rigtige at starte med, med mindre du kan finde en med en 1,8i eller 2.0i. En kadett kan godt blive hurtig, har selv haft både c, d og e med forskellige motorer. Jeg ville hellere have en 1,2s som en 1,3, det er bare en meget stærkere motor.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #5   16. apr 2019 16se er ikke lovlig at lægge i en kadett født med 13s. Men det er en 14se motor, hvis man da absolut vil have indsprøjtning.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #6   16. apr 2019 Selvfølgelig er den det, opel har udstedt godkendelser til en kadett e helt op til både 2,5 v6 og c20let med turbo. Så jo det kan gøres lovligt, men de papirer koster kassen. Både jo tuning og autoconsult har de papirer, men de ved godt hvad de skal koste.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #7   16. apr 2019 Så er det jo heller ikke lovligt? At den kan blive lovlig er en anden ting.
    Man laver en konstruktiv ændring, som skal godkendes udfra bestemte forskrifter, inden den må køre på vejen igen. En 16se motor laver 98-102 hk, det er 8-12 hk for meget iflg 20% reglen.

    Så som udgangspunkt er det ikke lovligt bare at kyle motoren i og så ud og køre uden bekymringer.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #8   16. apr 2019 Men så finder man en 1,6s med 90hk og laver det ved den istedet for en 1,3.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #9   16. apr 2019 Jeg ved at en 16sv med 86 hk som udgangspunkt lander på ca 125 hk, ved en kur som tidligere nævnt.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #10   16. apr 2019 Den er også langt bedre udgangspunkt end en 1,3s.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #11   16. apr 2019 16sv er en 13s med større boring og slaglængde. Blokken er den samme. En 16sh er helt anderledes.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #12   16. apr 2019 Ja, problemet med 1,3s ligger i topstykket, ellers rigtig fin motor.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #13   16. apr 2019 Og sh har noget af det mest indviklede og uforståelige vacuum system til karburator. Når en sh går dårligt er det altid der fejlen ligger, i de flere kilometer vacuumslanger. en sv er en smallblock og en sh er en bigblock.

  • #14   16. apr 2019 De Opeler jeg har haft med en 1.3s 75 hk i. der har jeg taget en 1.8s 90hk og lagt i. Den 1.8s findes i Opel rekord og Opel manta. plus i nogen af de sidste Opel Ascona b, og den motor passer i selv om den lægger på tværs i en Opel Kadett. og på langs i de andre,så den passer lige på en 1.6s 90 hk og 1.8 8v plus 2.0 8v gearkasse.fra en kadeet Ascona c og de typer hvor motoren lægger på tværs i.man skal så også have motor ophæng fra en 1.6s 90 hk den vi kalder big blok af de 1.6s motor. De kan også tages fra en 1.8i 115hk eller 2.0i 115 eller 130 hk model. men for at lægge den i en 1.3s så skal træk aksler og fjedreben/nav også med over fra en af de big blok motorer af.og ang tænding så lader man bare den tænding side da der er masser af plads til at tændingen sider foran på motoren. I stedet for over gearkassen. men det helt op til en selv om man vil flytte den og bygget den om der. og de 1.8s med montere dobbelt Weber de køre rigtig godt. også selv om man beholder den alm standard karburator.

Kommentér på:
Opel Kadett 1.3s

Annonce