{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.909 visninger | Oprettet:

Ford Focus 1.6 TDCI Tuning. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har en Ford Focus med 105hk som jeg gerne vil give lidt ekstra heste.
Nogle gode ideér?
Hvad kan bedst betale sig til rimelige penge.
Har overvejet chiptuning hos performance tuning, de kan give mig 35 ekstra heste, men kan motoren holde til det?
Mener det er en DLD-416 Duratorq motor der sidder i.
Er ret ny på tuning-området, så tag godt imod mig :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus 1.6 TDCI Tuning.
  • #1   25. aug 2019 Velkommen til smiley

    Nu starter balladen!

    Der har siddet flere 100 ingeniører og regnet ud hvor mange hk den motor skal have for at have et godt kompromis mellem ydelse og holdbarhed, så ja, den holder kortere med flere hk.

    Læs bogen TUNING af eksperten Gert Hack 2-3 gange, så forstår du hvorfor tuning er en dårlig ide.

    Det er spild af penge, motoren holder kortere, du mister kørekortet, du kører nogen ned, bilen er ikke særlig sporty i forvejen, køb en 2.0 den har flere hk og Nm, det er nemlig kubik og Nm det kommer an på.


  • #2   25. aug 2019 den kan fint holde til at blive chippet. bare brug et godt firma til at få chippet den ved.så det bliver gjort godt. og #1 hvorfor skulle man køre nogen ned pga af chipning eller miste kørekortet. det kunne lige så godt ske vis bilen var som den blev født. Det handler vis mere om hvordan man køre end hvordan bilen er tunet. Men de køre nu godt de 1.6 tdci/hdi maskiner med ca 135 hk og 275 nm ikke lige det var nok til mig med min sidste hdi. Men startet da med det efter den var blev chippet første gang..

  • #3   26. aug 2019 Allan, den har en Eibach undervogn, så sporty føles den, den trækker såment også fint nok, ville bare gerne give den endnu mere.

    Og ja, der er en masse ingeniører der har arbejdet på den, men nu ændrer en chiptuning ikke noget udover parameterne for de forskellige komponenter, motoren fås også med 115 hestekræfter.

    Forstår ikke helt hvad du mener med at 2.0 har flere heste og nm, det kan selvfølgelig godt være rigtigt i nogle tilfælde, men slagvolumen på en 2.0 og en 1.6 er ikke stor, og en 1.6 burde ikke have problemer med at opnå flere heste og nm.


  • #4   26. aug 2019 Forskellen på slagvolumen mellem 2.0 og 1.6 selvfølgelig.

  • #5   26. aug 2019 #1 hvis det du skriver er sandt, hvordan kan det så være at flere biler med samme motor/gearkasse leveres i flere forskellige ydelses konfigurationer hvor eneste forskel reelt er softwaren der bestemmer antal Hk/Nm ?

    Til TS. HUSK det ikke er lovligt og ville kunne have betydning forsikringsmæssig hvis du kommer ud for en skade...
    Ellers tjek hvad din bil kan få på fks. scantune.dk men regn med ca 25-30Hk og 50-60Nm ekstra


  • #6   26. aug 2019 #5 Præcis, ydermere sætter fabrikanterne nogle af de her begrænsinger, så de kan bruge samme motor i nye, dyre modeller.
    Så en ny model med flere HK og NM f.eks. koster mere end en ældre model med tilsvarende motor fra 2014, fordi kontrasten mellem den gamle bils HK og nye bils HK er større.

    Og ja, har tjekket og snakket med Performance Tuning, og de kan give 35hk ekstra.

    Tak for svar smiley


  • #7   26. aug 2019 Tror nok 20% forskel i slagvolumen gør en del, tjek selv Nm på de 2 motor str.

Kommentér på:
Ford Focus 1.6 TDCI Tuning.

Annonce