{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.438 visninger | Oprettet:

k&n filter vs papir filter {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu har jeg kørt med k&n kegle filter i kasse noget tid. Men min mekaniker mente ikke den kunne trække nok luft gennem den kasse så prøvede jeg med åben kasse men hader den blow off lyd. Så nu køre jeg med k&n indsats filter i original kasse. jeg har så hørt k&n filter kan ødelægge maf sensor turbo og stempler. På grund af olien og støv der trænger igennem. Hvad er jeres erfaringer hvad er bedst for motoren

Papir original filter
K&n kegle åbent filter
K&n indsats i original kasse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  k&n filter vs papir filter
  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
    #1   14. nov 2019 i en alm std bil er papir filter det bedste.

• #3   14. nov 2019 jeg har kørt med in filter de sidste 15 år
    og jeg har endnu ikke oplevet problemer med hverken maf,map, eller lmm eller andre føler sensor.

kender flere der køre med kn og ikke haft problemer.

jeg tænker dem der får problemer
    har brugt for sprayer for meget olie på
    efter de har renset det

• #4   14. nov 2019 #1 hvor har du det fra? har du set test der underbygger din påstand?

• #6   14. nov 2019 Alle test viser det ikke giver noget

• Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
    #7   14. nov 2019 #4 nu tænker jeg på filteret egenskab til at filtre skidt fra og ikke HK forøgelse.

• #8   14. nov 2019 Det er vidst ok, det filtrerer bedre jo mere tæt det bliver.

• #9   14. nov 2019 #6 alle test på YouTube viser det giver 3-5hk.og jeg kan tydeligt mærke det giver noget bedre speeder respons. Men jeg spøger ikke hvad folk syntes det giver af effekt men om de har oplevet om det skader motoren

• #10   14. nov 2019 #6
    Passer ikke.
    https://www.youtube.com/watch?v=uf2Do9dQzn4

• #12   14. nov 2019 #7/8 ja netop jeg tænkte heller ikke Hk forøgelse men filtrerings egenskaber, har gennem tiden løb da set et par test hvor mange filtre testes op mod hinanden og her er der et par af filtrene bedre til at filtrer skidt og her i blandt er KN bland de bedste (ikke den bedste så vidt jeg husker) men noget bedre end standard papir filter.
    #11 ja hvorfor ikke ? det svare lidt til at man skulle kunne svare på hvorfor alle biler ikke har det allerbedste sikkerheds udstyr når nu det allerede findes.

• #13   14. nov 2019 #11 kig på YouTube. Søg på k&n filter vs paper filter. Der kommer mange forskellige. Ikke kun fra k&n selv. Men mange andre. Private folk der køre til dyno og for teste før og efter. Tunings firmaer fra flere lande. Og typisk den de tester på YouTube videoer er hverdags biler. Og er næsten sikker på de fleste af dem er turbo biler. Bare brug 2 min på YouTube

• #14   14. nov 2019 #11 måske fordi sports filter kræver rengøring og koster mere og indkøbe. Papir filter koster intet og tager 2 min og skifte. Måske derfor de bruger papir. Og hvis du undersøger det køre nogle sports biler og højt ydende biler også med sports filter som originalt filter

• #16   14. nov 2019 #11 Svare lidt til det der engang blev vist i kontant el. basta eller hvad det nu var smiley
    Her var der test af mobiltelefoners antenne selv i de dyreste er dækningen ret ringe, MEN for bare 1 USD = 6-7kr kunne producenterne installer en ordentlig antenne som ville løse næsten alle problemer med dækningen.
    Hvorfor har producenterne fravalgt en ordentlig antenne som kun ville koste 6-7kr ekstra ?
    Selv i de dyreste modeller.

• #17   14. nov 2019 Hvordan ved han at den ikke kan få luft nok?
    Er det noget han tror eller hvordan?
    Min bil laver 350hk på ganske alm papirfilter og der er intet problem med at få luft nok.
    Oftest er det sådan at bedre flow=ringere filtrering.
    Sand, skidt og støv der bliver suget ind i motoren slider hårdere på turbo, ventiler og stempler men det er jo ikke natten over det sker, der er jo et filter til at tage det værste.
    Olien fra feks. et kn filtet kan ødelægge en maf sensor hvis den er med varmetråd, men olien i filtrene hjælper også med at tage mere skidt.
    Men jeg tænker man kan få lavet en flow test på din filterkasse og se om man evt kunne modificere lidt på kassen for at optimere det og se om der overhovedet er et problem.
    Men det kunne da være interessant at se om der er stor forskel på ydelsen af din bil med de forskellige filtre.

MVH Simon

• #18   14. nov 2019 #17 nu har jeg haft flere biler med Kn i original filterkasse og aldrig haft problemer med at det ødelægger MAF sensoren, mon ikke det er en skrøne produceret af papirfilter producenterne smiley

• #19   14. nov 2019 Der findes flere forskellige typer maf sensore.
    Det er kun typen med varmetråd der lider under det med olien.
    Min gamle golf iv tdi har jeg måtte skifte 2 da de blev meget hurtigt dårlige.
    Derefter skiftede jeg til papirfilter uden effekttab og det blev målt på samme rullefelt.
    Men folk må self. gøre med deres bil hvad de vil, men jeg ville klart foretrække en std luftfilterkasse med papirfilter.
    Med mindre der er tale om betydelig effekt! Der kommer ikke K/N i bmw'en for mindre end 10hk.
    På min MC kører jeg med åbne tragte men den pendler jeg heller ikke med, det bliver max til 1500km årligt og så skal det nok holde et stykke tid.

• #20   14. nov 2019 #17 det er en k&n kasse med kegle filter fremstillet til 1.8 tsi motor. Men den suger luft gennem et 2-2.5 tommer rør i bunden af bilen. Mekanikeren kørte en tur i bilen og syntes den blev kvalt eller holdte igen. Så tog han låget af k&n filter kassen også kørte den helt optimalt. Så de ville enbefale jeg satte den originale kasse på igen så den suger luft fra fronten a bilen og ikke bunden af bilen

• #21   15. nov 2019 det er klart en dårlig idé med et åbent sport filter,
    hvis man ikke få lavet ordenlig luft tilførsel

de fleste sætter det i et varmt motorrum, så er det indlysende, at det ikke giver noget.

• Bjarke O
    Bjarke O Online Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
    #22   15. nov 2019 Har haft K&N indsats filter i flere biler, og aldrig haft problemer.

Kommentér på:
k&n filter vs papir filter

Annonce