k&n filter vs papir filter {{forumTopicSubject}}
Hej. Nu har jeg kørt med k&n kegle filter i kasse noget tid. Men min mekaniker mente ikke den kunne trække nok luft gennem den kasse så prøvede jeg med åben kasse men hader den blow off lyd. Så nu køre jeg med k&n indsats filter i original kasse. jeg har så hørt k&n filter kan ødelægge maf sensor turbo og stempler. På grund af olien og støv der trænger igennem. Hvad er jeres erfaringer hvad er bedst for motoren
Papir original filter
K&n kegle åbent filter
K&n indsats i original kasse?
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
og jeg har endnu ikke oplevet problemer med hverken maf,map, eller lmm eller andre føler sensor.
kender flere der køre med kn og ikke haft problemer.
jeg tænker dem der får problemer
har brugt for sprayer for meget olie på
efter de har renset det
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 37
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Passer ikke.
https://www.youtube.com/watch?v=uf2Do9dQzn4
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
#11 ja hvorfor ikke ? det svare lidt til at man skulle kunne svare på hvorfor alle biler ikke har det allerbedste sikkerheds udstyr når nu det allerede findes.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 37
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 37
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Her var der test af mobiltelefoners antenne selv i de dyreste er dækningen ret ringe, MEN for bare 1 USD = 6-7kr kunne producenterne installer en ordentlig antenne som ville løse næsten alle problemer med dækningen.
Hvorfor har producenterne fravalgt en ordentlig antenne som kun ville koste 6-7kr ekstra ?
Selv i de dyreste modeller.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Er det noget han tror eller hvordan?
Min bil laver 350hk på ganske alm papirfilter og der er intet problem med at få luft nok.
Oftest er det sådan at bedre flow=ringere filtrering.
Sand, skidt og støv der bliver suget ind i motoren slider hårdere på turbo, ventiler og stempler men det er jo ikke natten over det sker, der er jo et filter til at tage det værste.
Olien fra feks. et kn filtet kan ødelægge en maf sensor hvis den er med varmetråd, men olien i filtrene hjælper også med at tage mere skidt.
Men jeg tænker man kan få lavet en flow test på din filterkasse og se om man evt kunne modificere lidt på kassen for at optimere det og se om der overhovedet er et problem.
Men det kunne da være interessant at se om der er stor forskel på ydelsen af din bil med de forskellige filtre.
MVH Simon
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Det er kun typen med varmetråd der lider under det med olien.
Min gamle golf iv tdi har jeg måtte skifte 2 da de blev meget hurtigt dårlige.
Derefter skiftede jeg til papirfilter uden effekttab og det blev målt på samme rullefelt.
Men folk må self. gøre med deres bil hvad de vil, men jeg ville klart foretrække en std luftfilterkasse med papirfilter.
Med mindre der er tale om betydelig effekt! Der kommer ikke K/N i bmw'en for mindre end 10hk.
På min MC kører jeg med åbne tragte men den pendler jeg heller ikke med, det bliver max til 1500km årligt og så skal det nok holde et stykke tid.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 37
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
hvis man ikke få lavet ordenlig luft tilførsel
de fleste sætter det i et varmt motorrum, så er det indlysende, at det ikke giver noget.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
k&n filter vs papir filter