{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Chiptuning af turbo {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har lige købt en Seat Ibiza 1.8T.. Der var da jeg købte den, monteret intercooler, og en eller anden slags dumpventil. Nu skal jeg så købe et green twister kit til den. Men mine spørgsmål er om den kan holde til og blive chippet?? selve motoren, gearkassen, kobling osv og så er der det med benzin? SKAL den have oktan 98 før der ik sker motoren noget eller?? har ik så meget forstand på det så håber i gider og hjælpe..

Vh Rene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chiptuning af turbo
  • Mikael B
    Mikael B Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 4
    #1   3. aug 2004 Umiddelbart burde det ikke give problemer for din motor. Men 98 oktan yder flere heste end 95. evt tilsæt oktanboost hvis du ikke tanker 98 hver gang. har den feks. 150 hk org vil den yde cirka 198 hk efter chip. Jeg vil anbefale dig at ringe til Palms Auto i skovlunde. De har meget erfaring med Seat og Volkswagen tuning. Jeg mener at prisen ca er en 6000 for en chipning. God fornøjelse med din bil.

• #2   4. aug 2004 Det vil ikke nødvendigvis give nogen nævneværdig effekt at tank den med oktan 98 istedet for oktan 95, hvis ikke den kræver at få 98. Hvis bilen er bygget til oktan 95, så er det spild af penge. Men spørg hvor du køber/får monteret chippen, de ved hvilke forbehold du skal tage dig! Det kan nok også betale sig at købe chippen i Sverige/Tyskland, især BSR i Sverige er billige, tror det er i omegnen af kr. 3000, og så har de vundet mange tests i diverse automagasiner. De lover også op imod 215 hk med chip alene., ikke noget med ændring af turbo eller manifold.

• #3   4. aug 2004 Prøv at tage kontakt til Rh i nordjylland.. De chipper alle biler og er lands kendte for det... Skal du have vognen chippet er du nødt til at hælde de dyre 98 oktan dråber på hvis du ønsker max effekt - det kan de forklare dig hvorfor.. Pris for chipning, trimning og test er vist nok pt 4800 + moms... Kig evt hjemmeside www.rh-motorsport.dk

• #4   18. jul 2007 Jeg vil også tage kontakt med Palm's Auto i Ballerup, de kan levere en chiptuning med tuv-godkendelse, så den kan blive godkendt til syn. Jeg mener at du kommer op og rammer 193HK med en chip fra Palm.

Jeg tror heller ikke at det vil skade motoren, det viser erfaringen og jeg har heller ikke hørt om nogen med en ødelagt motor efter en chiptuning med en VAG 1,8T motor.

Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Chiptuning af turbo

Annonce