{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chiptuning eller turbo ?
  • #1   11. aug 2006 turbo giver fleste heste !?

• #2   11. aug 2006 Flot råd michael..

Hvis du skal have turbo på, skal din bil alligevel chippes, da den skal sættes op på en anden måde for at få det optimale ud af det..
    Så dine valg muligheder er Chip

Eller turbo og chip.
    Og en chip giver ofte bedre benzin økonomi, kommer lidt an på bilen, og din højre fod

• #3   11. aug 2006 Chiptuning kan overhovedet ikke sammenlignes med turbo!

• #4   11. aug 2006 Du skal dig lige huske hvis det er en ny bil, altså helt ny.
    Så mister du din reklamationsret.

• #5   11. aug 2006 Klaus : hmmm, men min svoger har lige ringet til det firma han vil have til at chippe den, og de siger at han ikke mister reklamationsretten ??

• #6   11. aug 2006 Ja så ska det være som MITZU siger. så er der fordi de overtager garantien, eller at man bare ik fortæller sit værksted den er chippet. for ellers så ryger din garanti.

Og der er ingen tvivl om den vil rykke bedre med trubo..
    En chip vil give 10-20HK afhængig af motoren. og så nok også en bedre brændstof økonomi.

Men Turbo vil give meget mere. men også koste 20-30.000kr. Hvor en chip måske koster 7000kr

• #7   11. aug 2006 en chip gir ikke en dag over 5 heste, med mindre bilen køre med tryk.!

• #8   11. aug 2006 Min far smed en chip på hans Volvo V70 2,5 tdi, og det gav ca 30 HK og så bruger den mindre diesel...

• #9   11. aug 2006 Mads, det er også fordi den kører med tryk smiley
    Så en diesel chip er møg usundt for motoren, samt uliovligt.
    Den hæver ofte ladetrykket, samt giver mere diesel.

Men på en benz sugemotor giver det ikke alverden, samt det er stadig ikke lovligt.

Men på en turbo benz kan det potentielt, alt efter tuningsgrad, give en del hk, eller rettere sagt, den kan give mulighed for at turbo opsættet bliver brugt optimalt, så det skal ses som en helhed og ikke at "chippen" alene giver hk smiley

• #10   11. aug 2006 det er da ikke usundt, for motoren!?det er jo bare motorens computer der er opdateret/ændret, at det er ulovligt, ved jeg ikke noget om...

• #11   11. aug 2006 På en tdi gives de ekstra hk jo tit i form af hævet ladetryk, så jo det er skam usundt for motoren, som ved alt motortuning er der øget slid på alt, samt det er ulovligt, med mindre man kan få en attest fra chip leverandøren at chippen er godkendt, samt overholder eu krav om fourening co2 osv. og det er der endnu ikke en eneste chip leverandør i dk der har gjort.

• #12   11. aug 2006 jeg får 2341346 heste når jeg fylder 98 på istedet for 95, hvis jeg så fik chippet den til 98 oktan så får jeg 1 millard million heste.
    enig Martin J med mindre der er smidt banan og knast i så kan det være den kan få de 5-10 HK xtra hvis du ellers har over 200 std.

• #13   11. aug 2006 Det nedenstående har jeg fået fortalt af en som arbejder på aut. Pug værksted, men ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Men næste problem med chip i nyere biler med tryk er såmænd bare at koblingen bliver næste svage led. Mange siger at en Pug 206 og 406 er nøgagtig samme motor bare med 90 HK i 206 og 110 i 406´eren og at det kun er styrboksen der udgør forskellen. Det er det bare ikke, der er forskelle i manifoldene (indsug og udstødning) der er vist også forskel på turboen og ikke mindst er koblingen mindre dimensioneret i en 206´er. At man sagtens kan få 206´eren til at yde de 110 er rigtigt men udnyttes de ekstra heste hele tiden kommer koblingen til kort.

Kommentér på:
chiptuning eller turbo ?

Annonce