711 visninger
|
Oprettet:
chiptuning eller turbo ? {{forumTopicSubject}}
hey Bg ... min svoger vil have lidt flere heste ud af sin nye pug 407 .. han overvejer enten turbo eller chiptuning... hva er bedst ??
og kan det passe at chiptuning giver en bedre benzinøkonomi ???
Ahmed
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 1.059
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 159
Hvis du skal have turbo på, skal din bil alligevel chippes, da den skal sættes op på en anden måde for at få det optimale ud af det..
Så dine valg muligheder er Chip
Eller turbo og chip.
Og en chip giver ofte bedre benzin økonomi, kommer lidt an på bilen, og din højre fod
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 776
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 159
Så mister du din reklamationsret.
nov 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 9 Emner: 724 Svar: 2.672
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 159
Og der er ingen tvivl om den vil rykke bedre med trubo..
En chip vil give 10-20HK afhængig af motoren. og så nok også en bedre brændstof økonomi.
Men Turbo vil give meget mere. men også koste 20-30.000kr. Hvor en chip måske koster 7000kr
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 230
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Så en diesel chip er møg usundt for motoren, samt uliovligt.
Den hæver ofte ladetrykket, samt giver mere diesel.
Men på en benz sugemotor giver det ikke alverden, samt det er stadig ikke lovligt.
Men på en turbo benz kan det potentielt, alt efter tuningsgrad, give en del hk, eller rettere sagt, den kan give mulighed for at turbo opsættet bliver brugt optimalt, så det skal ses som en helhed og ikke at "chippen" alene giver hk
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 41 Svar: 230
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
enig Martin J med mindre der er smidt banan og knast i så kan det være den kan få de 5-10 HK xtra hvis du ellers har over 200 std.
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 733
Men næste problem med chip i nyere biler med tryk er såmænd bare at koblingen bliver næste svage led. Mange siger at en Pug 206 og 406 er nøgagtig samme motor bare med 90 HK i 206 og 110 i 406´eren og at det kun er styrboksen der udgør forskellen. Det er det bare ikke, der er forskelle i manifoldene (indsug og udstødning) der er vist også forskel på turboen og ikke mindst er koblingen mindre dimensioneret i en 206´er. At man sagtens kan få 206´eren til at yde de 110 er rigtigt men udnyttes de ekstra heste hele tiden kommer koblingen til kort.
chiptuning eller turbo ?