{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

getz 1,5 crdi 88hk tuning spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hej folkens. jeg tænkte på om man kan skrue en støre turbo på getz.

har nemlig en garartt gt25 liggende

og hvad er flanchen på turboen.?

og hvad med blowoff er det muligt.

nogen der har nogen forslag til tuning,

chiptuning er bestilt
og så et sports luftfilter så der kommer mere luft til turbo


go weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  getz 1,5 crdi 88hk tuning spørgsmål
  • #1   29. feb 2020 bilen på billedet er som de fleste nok kan se er ikke en getz men en bmw 507 årg 1958 v8

  • #2   29. feb 2020 smiley

  • #3   1. mar 2020 Wallleeww ikke engang mig der gik op i tuning på min gamle getz i galleriet.. Men kun på udseendet.. Syygt nok

  • #4   1. mar 2020 Hvorfor kaste gode penge efter en bil der ikke er mere end maks kr.15.000,- værd ?

  • #5   2. mar 2020 den turbo på dem er kun skruet på med 3 bolte. så for at monteret den anden skal du have lavet en flange fra den af og der passer til din nye turbo. Og det kan sagtens lade sig gøre og så montere str intercooler. Har selv samlet str turbo og intercooler til min yaris 1.4 d4d/diesel. så jeg kan sætte str turbo på den og det. Har så også skaffet str dyser der passer på den. det så fra en 1.9 dci motor 130 hk motor af :-). men ja du kan tune din Hyundai. vis du selv kan lave alt er for meget at spare i kr. jeg skal så have min Toyota yaris kørt ind bagefter når alt er monteret. men kan ikke beslutte mig om jeg vil monteret Højer tryk højttryk diesel pumpen på den fra en anden type motor af. plus jeg mangler at finde en udstødning manifold fra en Toyota Corolla 1.4 d4d af. da den er bolte på den turbo på dem. Hvor min for født med turboen udstødning huset støbt ind i manifolden. Og så mangler jeg at få lidt rør hjem til intercooleren. Og lidt fittings og rør til olie til fra fra løb til turboen.

  • #6   2. mar 2020 Og ja #4 det er biler til 10/20.000 kr. Hvad har det med om det er vær at tune. lige meget om det er en bil til 10 eller 500.000 kr. så er det da spil af penge lige meget hvad når man tuner en bil. man får aldrig mere for dem af den grund. det kun noget man gør fordi man har lysten og mulighed for at gøre det. plus det behøver nu heller ikke kostet meget vis man som mig finder gode brugt dele. det eneste nyt jeg skal købe og har købt er en intercooler rør og divs fittings. resten er brugt plus jeg skal smide lidt efter en indkøring af bilen til sidst. men det så det sjove når man kommer der til smiley .

  • #7   2. mar 2020 det er højst sandsynligt en t25 flange der er på turboen, blowoff er ikke nødvendigt på diesel om det kan lade sig gøre ved jeg ikke.
    men større intercooler og så kør omkring det ladetryk den allerede gør.
    ved du om det er en gt2560 eller en gt2554 ?


  • #8   2. mar 2020 man kan købe divs blow off/dump ventiler til de diesel maskiner. her er bare en af de sæt

    https://turbodkshop.dk/shop/turbo-diesel-blow-56124p.html

    https://m.es.aliexpress.com/item/32922190516.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail

    men som der bliver sagt det ikke nødvendig på dem. da en diesel ikke køre med gasspjæld som mange benzin biler gør. så man behøver ikke skåne turboen på dem ved at lukke trykke ud. eller over i indsugning igen men man kan sætte dem på vis man vil.syns bare ikke de lyder specielt godt på en diesel.så jeg vil bare ikke have dem på min bil når jeg (bygger) den str turbo intercooler dyser på min bil. tror også jeg beholder min standard højtryk diesel pumpe. for har spurgt flere om hvad om hvad det giver vis man sætter en anden højtryk diesel pumpen på. der køre med over 2000 i bar i stedet for Max 1800 bar. Men det svinger meget hvad de forskellige mener om det. alt det anden har jeg før monteret men aldrig en Højer højtryk diesel pumpen.


  • #9   5. mar 2020 Nogen der ved hvad forskellen er på 110 versionen i forhold til 88 Er det også bare en anden chip tuning ligesom på Saab hvis det ikke er nødvendigt at have dumpventil på Så der er ikke nogen grund til det. Havde nu ellers være meget sjovt Jeg har HKS generation 4 til at lægge

    Sidste spørgsmål hvor meget kan kan den 1,5 crdi motor holde til. og er det samme motor som 110 visionen


  • #10   5. mar 2020 Nogen der ved hvad forskellen er på 110 versionen i forhold til 88 Er det også bare en anden chip tuning ligesom på Saab hvis det ikke er nødvendigt at have dumpventil på Så der er ikke nogen grund til det. Havde nu ellers være meget sjovt Jeg har HKS generation 4 til at lægge

    Sidste spørgsmål hvor meget kan kan den 1,5 crdi motor holde til. og er det samme motor som 110 visionen


  • #11   6. mar 2020 Når den er født turbo diesel kan den nok godt klare 150-170 hk hvis du altså kan få den derop

  • #12   7. mar 2020 Hvad er forskellen på 110 HK motor

  • #13   7. mar 2020 forskelligen på de to motorer er at en 88 hk har en turbo med spjæld/racegate styring. og så har den dyser med mindre dyse spidser.

    110 hk køre med en vnt turbo det en turbo med variabel vinger. og så dyser med str dyse spidser end den anden har.
    Det i hvert fald det jeg husker om de type motorer.

    her er et billedet af en 88 hk turbo


    profilbillede
  • #14   7. mar 2020 og har er et billedet af en 110 hk vnt turbo.

    profilbillede
  • #15   7. mar 2020 Ok tak:)

Kommentér på:
getz 1,5 crdi 88hk tuning spørgsmål

Annonce