{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Track day bil {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtigt gerne i gang med at køre flere track days, og have min egen bil til det formål. Jeg har kørt en del i importørbiler og eventbiler, men satser på at få ihverfald 8-10 track days på Laguna Seca i 2022.

Jeg havde egentlig planlagt at bestille en ny BMW M4 Competition, men efter at have snakket med en forhandler, overvejer jeg alternativer. Der er pt. mindst 1 års leveringstid på den bil...

Så jeg overvejer et alternativ, nemlig at købe en billigere bil, og så optimere den til banebrug - dog skal den stadig være lovlig at køre på offentlige veje.

Helt konkret tænker jeg på at købe en 2-3 år gammel BMW M240i, som jeg tidligere har prøvet, og var meget begejstret for. Men hvad skal man gøre ved sådan en, for at få en god lille begynder racer?

Umiddelbart tænker jeg: Køling, bremser, undervogn, bur, fjerne overflødig vægt, chassis afstivning, sportsdiff, camber.

Andet man bør overveje at tage med i sådan et projekt? Jeg prøver at lave et budget for ombygningen.

Motor/gearkasse forventer jeg ikke at røre ved. Har set modificerede M240i med standard motor køre Laguna Seca under 1:40, hvilket vil tilfredsstille mit behov. Ihvertfald for en tid smiley


Kommentarer på:  Track day bil
  • #1   9. jun Til M240i ville jeg helst sikkert starte med LSD spær, bremser, alu køler, coilovers, fælge og dæk.
    Michelin Cup 2 eller Pilot Super Sport, evt square setup.
    Hvis man ikke vil starte med big brake kit, kunne man evt starte med Endless klodser og stålslanger.
    Ud med bagsæder. Erstat forsæder med Recaro Pole Position eller Recaro Sportster.
    Generalt kan køling godt være et problem på BMW, så Misimoto laver sikkert en alu køler der passer lige på..
    Mht til undervogn findes der et hav af gode. Hvis man ikke vil ofre en Öhlins er Bilstein PSS9 ret god eller KW. Camber og bur ville jeg nok vente med, hvis du fortsat vil køre til og fra banen.

    Har lige været på Bilsterberg med et hav af BMW M2 i alle mulige afskygninger, og rigtig sat op kører de virkelig stærkt på en bane

    Hvis ambitionen er at køre 8-10 trackdays om året ville jeg nok også overveje sko, køredragt og handsker. Måske en tester til at udlæse fejlkoder og en dæktryksmåler


  • #2   9. jun Hvordan kan det være du ikke nævner BMW M2?
    Den minder mere om M4, og holder værdien bedre.


  • #3   9. jun Havde fundet noget der var bredt tilgængeligt. Testet og billig indepe. Laguna Sega er I kamerika ikke? Så havde jeg nok fundet en Mustang eller Corvette.

  • #4   9. jun #1
    Super gode input! Jeg har kigget på BMW's eget LSD spær, men der findes uoriginale til den halve pris. Har set andre er ret tilfredse med KW V3, så noget i den stil er nok det jeg leder efter. Vil sige max. jeg vil afsætte til en gevind undervogn er nok 25.000 kr. inkl. montering. Dæk og fælge er naturligvis på listen smiley

    #2
    Lidt det samme som M4, det er vanskeligt at få en allokation på en M2 Competition. Jeg er ellers helt forelsket i den bil.

    #3
    Ja, Laguna Seca er ved Monterey i Californien. Det er en af de baner der er tættest på hvor jeg bor. Jeg har også overvejet den nye Corvette C8, men hvis jeg skal have sådan en, skal det være med den kommende flat plane motor, og så snakker vi nok mindst 2 år ude i fremtiden. Jeg synes ikke de store US V8'ere er så sjove at køre med. Been there, done that smiley


  • #5   9. jun For 25.000 kr burde man kunne få KW Clubsport

Kommentér på:
Track day bil

x