{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Er det muligt at tune en Golf 1,4 2018? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg overvejer at købe en VW Golf VII 1,4 Comfortline. Dens hestekræft ligger på 125 med topfart på 205 km/t.

Er det muligt at tune den så den bliver hurtigere med 50+ hestekræfter uden at skulle skifte motor?

har ikke så meget forstand på biler, så hvor meget ville det koste hvis muligt?

Tak for hjælpen til jer, bil eksperter!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det muligt at tune en Golf 1,4 2018?
  • #1   12. sep 2021 Alt kan tunes, spørgsmålet er bare hvad det må koste . En kinesisk chiptuning kan vel laves for 5000 kroner , det er så sjældent lovligt at chiptune en bil og effekten kan nok mærkes, men er helt sikkert begrænset .

    Hvis det er bilen der optræder på billedet, og du ikke er tilfreds med ydelsen og dens præstationer - så find en anden .

    Du må lovligt tune den så den får 150 hestekræfter, men det skal foregå uden at den forurener mere , og uden at den støjer mere . Topfarten på de nuværende 205 km/t er nok til at dit kørekort ryger og det samme gør bilen , hvis du tester den til maks her i Danmark .

    https://dk.trustpilot.com/review/kirancar.dk


  • #2   12. sep 2021 Hej Trolle, tak for alt den nyttig viden. smiley
    Har aldrig hørt om chiptuning før, nu ved jeg hvor jeg skal starte hvis det er jeg vælger at gøre det. God aften til dig


  • #3   12. sep 2021 Husk alt garanti er pist væk, hvis du gør det. Køb da een større fra start. Ser ikk billig ud i forvejen

  • #4   12. sep 2021 Selvfølgelig ryger garanti osv, men bilens drivlinje samt motor er dimensioneret til den effekt den har nu, den lille 1,4 motor er allerede på overarbejde med at præsentere de 125 hyppere den har nu, alt vil blive slidt hurtigere og vil i stedet anbefale at købe en anden bil, gerne elektrisk, de er utrolige hurtig i acceleration.

  • #5   13. sep 2021 Tak gutter hørt!

  • #6   13. sep 2021 hvis bilen er uden turbo.
    så skal der laves en del, formog få +50HK

    og man siger gerne det koster 1000kr PR. HK man få

    er den med turbo er det noget letter


  • #7   13. sep 2021 Kig forbi https://chiptuning.nu/shop/chiptuning-vw-10c1.html
    Det er ikke de voldsomme ekstra heste en sådan ældre 1,4 TSI får.
    Andre steder laver flere hk på den, men det er ikke hvad jeg vil kalde forsvarligt.

    Om det er fornuftigt eller ej vil jeg ikke forholde mig til, kun spørgsmålet.
    Nogen siger “vi lever kun en gang”, det er i min optik ikke rigtigt. Vi dør kun en gang, men lever hver dag. Har fået flere biler tunet ved chiptuning.nu, og det er teknisk fuldt forsvarligt i min optik.
    En bil som en Golf er fra fabrikken forsynet med en motorstyring der fungerer i Sahara ørkenen og på Antarktis. Er lavet på henblik af god benzin økonomi samt optimerede udledningstal.
    Min samvittighed klarer sagtens at man rykker lidt ved det.

    Nu går oplægget her jo ikke på hvad folk mener og syntes, så kig forbi siden her, ring eventuelt og snak med Thomas omkring detaljerne.


  • #9   13. sep 2021 Der er sørme mange som hverken har forstand på biler eller tuning kan jeg høre.

    De ender på ca. 160hk 270nm og holder ganske fint. Turboen er lille så der er ikke så meget potentiale.
    Det vigtig er hvem der laver softwaren. Hos Chiptuning Danmark har vi gode erfaringer med Landberg (Chiptuning.nu)


  • #10   13. sep 2021 #1

    Om du tuner den til 126hk eller 160 hk er lige ulovligt, hvis ikke bilen gennemgår test og består kontrolrapport før syn. I praksis er der ingen der for lavet det arbejde som skal til. Så chip og værd glad.

    Forskellen på 20% eller der over er udelukkende hvilken regelsæt bilen skal overholde.


  • #11   13. sep 2021 Det handler mere om folk der godt kan lide at høre sig selv.
    Ofte er det jo samme folk der har en kommentar til det meste.
    Havde selv en 1,4 fra 2012 i en Octavia der fik en tur, da der ikke var så stor moment forøgelse, ja så var der altså ikke det store grin i det.
    Men om en 2018 golf har samme motorkode det tvivler jeg på, min Octavia var en 122 hk.
    Blev vekslet til en 2016 Octavia med 150 hk. 1,4 TSI findes i et virvar af modeller og hk.


  • #12   13. sep 2021 Nej det er ikke samme motor, dog har begge ret lille turbolader. Snakker vi 1.5 tsi 130 vs 150 er de teknisk ens.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #13   14. sep 2021 Selvfølgelig kan den tunes, det er kun din økonomi der sætter grænser der.....En chiptuning til omkring de 4000kr er en god start.....Vil du have mere end det giver, så begynder det at koste en del mere....Men en billig opskrift er at skifte udstødningen og så få den chippet derefter, så yder den lidt mere og lyder af lidt mere...Nu du ikke ved hvad en chiptuning er, så er det i korte træk bare en justering af tænding, indsprøjtning og ladetryk....I gamle dage gjorde man det med en skruetrækker, nu til dags er det bare elektronisk...

  • #14   14. sep 2021 #13

    Det er noget mere avanceret end det du beskriver. At tune biler i dag er bestemt kompliceret.

    Man kan opgradere turbolader, og forrør men ærligt talt tror jeg ikke tråd starter er parat til.
    Forrør/kat er den vigtigste del af udstødning hvis du vil hente heste, resten er mere eller mindre ligemeget hvis vi taler alm hr. og fru jensen biler.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #15   14. sep 2021 Ja, du kan også få blokken forstærket til at kunne klare meget højere tryk. Man kan ændre på topstykket, har man pengene til at få den tunet af en proff motor bygger, jamen så kan den jo få mange flere heste....Jeg ved godt hvordan det fungerer, jeg ved også at hvis man skal over i den store omgang, så er det også den store tegnebog der skal åbnes....Men ja, en større turbo og en downpipe, og så en indkøring er vist der den stopper for de fleste normale biler....De skal jo også kunne holde mere end 14 dage jo, hvor en motor bygget udelukkende til ræs nok ikke holder 200000km med pedalen i bund

Kommentér på:
Er det muligt at tune en Golf 1,4 2018?

Annonce