{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Nos var/er det egentlig brugbart. {{forumTopicSubject}}

Hej BG`er.

Jeg var hos besøg hos min nevø ( snart 5 år)
Jeg skulle hjælpe med og samle en Lego bil her i påsken som han havde fået.
Det var den sølvmetalik blå stribede R34 skyline i fast and the furious.
Bilen var egentligt fint nok detaljeret den var bland andet højre styret, og der skulle bygges små gastanke til passagersædet hvad jeg vil gætte var nos tanke. Så spørger han hvad de er og gør.
Hvor jeg med min lille viden siger at den gør bilen hurtigere mens man bruger gassen. (Hvilket vel ikke er forkert) .


Lang historie Mange spørgsmål.
Var det en filmisk gimik til de film eller bruges det rigtigt.
Hvem får noget ud af at bruge det hvis alle må fx i et racerløb?.
Bruger nogen det i i 2024?.
Jeg tænker også mekanisk, hvis du har 2 ens motore, Lad os sige 2 2liters motore 1 med Nos og en uden. Så kan de ikke køre på den samme motorolie?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nos var/er det egentlig brugbart.
  • #1   1. apr nitrous oxide er enlig bare en turbo på en knap da det (bare) er rent oxygen som jeg forstår det 100% det virker og det virker godt men slet slet ikke som i filmene hvor de køre 150 kmt og trykker på knappen også laver de hjulspind og flyver op på 250 men i filmene har de jo også 10 gearskift på de 402 meter hvor jeg har 4 skift i men 6 trins fordi jeg starter i 2. gear

    motor olie hvorfor ville du mene de skal køre på forskellige olie det gør de sikkert alligevel mange står og rykker den af imens de gnubber sig op af en castrol dunk hvor jeg har smadret en motor pga castrol olie så bruger noget helt andet


  • #2   1. apr Lattergas, nos eller nitro oxide
    Og hvad det ellers har af navne.

    Er en gas form, der sprøjtes ind via dyser i indsugningen
    Det der gør er at den tilføjer rigtig meget oxygen, samtidig køler det rigtig meget, når det sprøjter ind

    Det gør man. Kan fylde mere brændstof ind i forbrændingen
    Og derved få en "turbo" effekt


    Og jo det virker faktisk sådan at når knappen trykkes ned og alt er afstemt
    Så det passer sammen

    Kan gøre at køre du 150 kmt kan du få bilen til at lave hjulspind
    Da kraften alt efter dyser, er voldsom

    Det var meget brugt før i tiden til dragrace (1/4 mile)
    Da man ka. Få rigtig mange ekstra HK her og nu.

    Det er ikke helt så udbredt længer
    Da man har bedre turbo og kompressor.

    Lattergas skal fyldes op,
    Flasken skal have en hvis temperatur før det virker optimalt
    Så der er en del arbejde ved at bruge der

    Turbo eller kompressor der er til rådighed hele tiden
    Og kan køre langt



  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.882
    #3   1. apr Jo det virker skam rigtig godt og bliver brugt meget i usa til street/dragrace. Som de andre skriver så indeholder det rigtig meget ilt og så sprøjter man mere brændstof ind samtidig. Så der er 2 dyser, en til gassen og en til brændstof i sådan et kit. En turbo virker jo også ved at trykke mere luft ind så man kan brænde mere benzin. Og forholdet mellem luft og brændstof skal passe sammen, for lidt brændstof og du smelter motoren sammen indvendig.

  • #4   2. apr #1.

    Jeg tænker bare den motor med NOS bliver mere varm end den uden?, ( pga større eksplosion i cylinderen) og derved skal bruge en anden type olie som smørelse.



    Men tak for svar alle sammen smiley


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 142
    #5   2. apr NOS kaldes også for “fattigmands tuning” da det er meget billigere end at påmontere turbo eller kompressor.
    Men nu er det meget billigere med turbo`er og kompressor. smiley
    Fx. Kostede en kompressor til min Motorcykel Yamaha Wildstar ca 40.000kr. smiley
    Yup. En høj pris, men så har man også max power fra tomgang og op til red limit. smiley


Kommentér på:
Nos var/er det egentlig brugbart.

Annonce