{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Brændstof. skift til nitro / træsprit {{forumTopicSubject}}

jeg har en gammel toyota corolla 2e motor med skrap/høj knast og indsprøjtning (eftermonteret) boret til 1500cc anden krumtap og plejlstænger, flade stempler og kompressor .... rotrex C30-94 ladetryk ca. 1,5 bar benzinen blandes med oktanboost for at undgå tændingsbanken , men vil gerne have trykket lidt højere op feks 2,0 bar kan man det med feks nitrometan eller en alm. Xylen/fortynder blanding eller skal jeg bare tage tyren ved hornet og hælde diesel på ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændstof. skift til nitro / træsprit
  • #1   15. maj 2007 Du kan jo ikke bare hælde nitromethan på - i øvrigt bliver dit brændstofforbrug ca. 8x så højt så vidt jeg husker, da brændværdien er meget dårligere end ved benzin smiley

Men hvis den kunne køre på det ville du ha ca. 2,5x flere hk...

• #2   15. maj 2007 Hvor kan jeg købe sådan noget henne ? har ikke så langt på arbejde så det gør ikke så meget med kilometer pr. liter
    og hvad mere skal der laves om ?

• #3   15. maj 2007 Hvorfor ikek bare bruge alm. 98 oktan benzin.

Det er da kun et spørgsmål om at have dyser der er store nok samt et ordentligt tilskudssystem, eller en megasquirt

• #4   15. maj 2007 Kristian, du kan købe Nitromethan ved de fleste hobby/rc bil forhandlere, til den lækre pris af 100,- pr liter...

- Så selvom du ikke har langt på arbejde tror jeg nu nok at små 100 kr pr kilometer kommer til at gøre ondt i pungen - og giver en smadret motor...

• #5   15. maj 2007 Du skal have certifikat for at købe større mængder nitro/træsprit (nitrometan).

Kan købes ved hobby forretninger, men er billigst ved en model -flyve eller bil klub smiley

• #6   15. maj 2007 Du kan i stedet bruge vandkøling, det fjerner os tændingsbanken på trykladet biler!

• #7   16. feb 2008 metanol = træsprit
    Nitro = nitrometan
    det er to forskeliget slags brænstof.
    der er mange lande hvor de køre på træsprit.... bla. Brasilien
    en af fordelene ved træsprit er at den har en kølende effekt.... har set flere tractorpuller der køre på træsprit og ikke har andet køling.
    nitrometan, mener jeg har et ilt monekyle mere end bezin(ret mig hvis jeg tager fejl)
    det bruges bla. bruges ved Dragrace, og er ikke bare noget man bruger, da det skal blandes i den rigtige forhold, og det er temlig giftig. en anden udlempe ved nitro er at det virker lidt lige som en skærebrænder, og kan give nogle store huller i stemplet

Kommentér på:
Brændstof. skift til nitro / træsprit

Annonce