{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "turbo" dims ?
  • #1   6. jul 2007 Den har været posted før. Og der var stor enighed om at det er noget værre fis. smiley

  • #2   6. jul 2007 lortedims.

    ideen er god nok, men 31% er nok nærmere 2-3% og så skal indsugningen være designet totalt elendigt og det tror jeg kun man ser på Lada'er smiley


  • #3   6. jul 2007 Kunne forestille mig at den kunne forøge "suge" lyden fra turbo'en hvis den vel og mærket monteres på suge siden... Ellers kunne jeg ikke lige se nogen form for funktion..

  • #4   6. jul 2007 den vil skabe en bitte smule turbulens og dermed en smule mere tryk efter filteret.

    ideen bliver brugt alle steder, men samtidig bliver luftfilter-kasser jo også designet til at være støjsvage.. jo højere lyd du får ud af en luftfilter-kasse jo mere turbulens.. rent teoretisk i hvertfald.


  • #5   6. jul 2007 Hvad f..... er det ??


    HansPuntoGTHald


  • #6   6. jul 2007 Med en lille smule logik kan man se hvad den gør, den øger modstanden i indsugningen - så du kan ligesågodt proppe en sok i luftfilteret...

    Mindre luft er ikke godt, uanset hvor meget den så end hvirvler det rundt...


  • #7   6. jul 2007 fandt et indslag fra americansk tv nyhedskanal hvor de testede sådan en af et andetmærke på rullefelt og forbrug og de havde begge to effect dog ik så meget som de påstod fra fabrikanten.
    men usa sagde også at irak havde masseødelæggelsesvåben


  • #8   6. jul 2007 the chicken forkert.

    prøv du at sætte et luftfilter direkte på gasspjældet.

    og prøv så at sætte et rør fra gasspjældet og ud til et filter.

    du får flere hk med røret.. røret må ikke være for stort.. heller ej for småt.

    laver du røret for småt kan det ikke suge nok.

    laver du røret for stort sløver du luften du suger ind.

    samme teori gælder faktisk udstødninger. en alt for overdrevet udstødning ( stor ) giver dig mindre moment og træk. mht til udstødning kaldes det "scavenging".. ved ikke om samme udtryk bruges på indsugningssiden.


  • #9   6. jul 2007 Korrekt med scavenging ved udstødning, men indsugningssiden skal være så kort som muligt.

    Scavenging er den effekt der hjælper med at TØMME cylindrende, hvilket indsugningsluft jo ikke gerne skulle gøre...

    Hastigheden på luften bliver reguleret af venturien.

    Hvis du har en åben indsugning kan du få mere luft, hvilket så får forøget hastigheden af venturien, alt andet giver mindre kræfter...


  • #10   6. jul 2007 I øvrigt giver det bedst effekt helt uden ødstødning, det er derfor man kører open headders i drag - men man mister en masse bundtræk, så bortset fra larmen duer det heller ikke til hverdag :o)

  • #11   6. jul 2007 også det jeg mener. det er jo ikke fedt at have en bil man skal tæve før den flytter sig smiley

Kommentér på:
"turbo" dims ?

Annonce