{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

turbo og kompressor på samme motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa gutter
jeg har et spørgsmål til jer
jeg har en turbo liggende til min nye motor
men har gået og overvejet, at sætte en kompressor på sammen med min turbo
sådan så kompressor trækker fra bunden så når den, rammer et hvis antal omdrejninger kommer min turbo og lader..

Er det noget jeg skal holde mig langt væk fra??

Brumle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo og kompressor på samme motor
  • #1   30. okt 2004 Corollaen Lavet af VAE har kørt med både turbo og kompressor. Han endte med at droppe kompressoren, da han lavede bedre tider på 402 meter kun mef turbo. Jeg mener at det skyldtes at den trak for meget spind med kompressoren, så det er vist et spørgsmål om temperement og evner til at bygge motor smiley

• #2   30. okt 2004 ja jeg ved godt der er mange som har lavet det , men tror det er små svært hehe
    jeg regnede med at Bo fra Westspeed skulle lave det sidste på motoren med at indstille den osv for montering af turbo vil jeg selv lave men er lidt usikker på en kompressor da jeg aldrig har prøvet og rodet med det

• #3   30. okt 2004 Ja den er for blæret.. Men aldrig solgt herhjemme.. Læste engang om den i Vmax for nogle år tilbage

• #4   30. okt 2004 Der ligger en begrænsning på omkring de 300hk ved brug af begge.. Ved single turbo skulle du kunne komme højere op.. men ellers ja, i teorien skulle du kunne køre med kompresoren i lave omdr. og når turboen så spooler op, så kan den tage ober.. men tror det er lettere sagt end gjort..

• #5   30. okt 2004 orteag.
    så har du ikke set det nye -vmax. Der er en manta a med turbo og kompressor, der har 578HK

• #6   30. okt 2004 Begræsning på omkring 300 Hk Kan jo ligesom ikke passe hvis bilen allerede har 300 Hk inden man bygger det på smiley Så den må du hvis længere ud i skoven med

• #7   30. okt 2004 det kunne vel være ortega mente en forøgelse på 300 hk.
    altså hvis bilen havde 300 før montering, så max 600 hk bag efter ?

men ved det ikke smiley

• #8   30. okt 2004 søren:
    Nej jeg holder ikke blemax..

Ok motormæssigt så.. vi taler jo ikke eom en stor kaner eller en 6 bener men en lille 1,6...
    Begrænsningen er ikke fast, men den er der.. dvs at man kan få en hulens mange kræfter ud af systemet, til en hvis grænse... det hele skal jo spille sammen.
    Idén er jo at kompressoren trækker i bunden, og så efterhånden som turboen lader max, så tgaer den over... men nok ikke noget man selv lige koger sammen..., og der er nok en grund til at alle der tuner for hårdt kører med single turbo konfiguration..

Og den opsætning som VAE lavede blev også droppet til fordel for en singleturbo pga at han ikke kom meget over 300hk med den opsætning.. der er mere topend power at hente ved singleturbo

• #9   30. okt 2004 Okay så blev jeg lidt klogere smiley Men osse derfor dette Forum er genialt .-)

• #10   30. okt 2004 ja, det er ret nice.. bare man har en open mind attitude omkring tingene.. Så det er jo rart at se at der er nogen der har det :-D.. der er jo nogen der bare sviner til højre og til venstre.. smiley

Kommentér på:
turbo og kompressor på samme motor

Annonce