{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.250 visninger | Oprettet:

Chip-,OBD- eller Bokstuning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt den nye Skoda Fabia Combi.
Min skulle komme til landet om ca 8 uger.
Jeg har bestilt den med 1,4 TDI DPF 80 HK 195 Nm

Jeg går nu og overvejer at få den tunet når den lige er blevet kørt til.
Hvor mange kilometer skal den have køre inden tuning?

Som jeg også nævner i overskriften, er jeg i tvivl om hvilken tuningsform der er den bedste. For både motor, miljø og mig?

Er der nogen regler for hvor meget man må tune sin bil for at den stadig er lovlig og kan gå gennem syn?

Nogen steder skriver de at man kun må 20 % mens de andre steder skriver at man må det man vil/kan.
Hvad siger I??

Hilsen Chris K

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip-,OBD- eller Bokstuning
  • #1   12. jan 2008 Altså det bedste er jo en chip og få den kørt ind på felt osv.

Men hvis jeg havde en Dieselhakker (;)), så havde jeg taget en boks, for så vil jeg altid kunne hive den fra hvis man blev kaldt til syn....

(Min mening)

• #2   12. jan 2008 Det er ulovligt at chippe den Med mindre du får en Godkendt chip som ikke fås ret mange steder..

• #3   12. jan 2008 De nye regler for chiptuning trådte i kraft den 1. august 2006. Såfremt en chiptuning, der er foretaget før denne dato, ikke er blevet godkendt, træder den ind under de nye regler. Det er vigtig at bemærke, at chiptuning hele tiden har krævet en godkendelse, og at denne godkendelse skal være fremgå under 'konstruktive ændringer' på registreringsattesten. For nærmere oplysning se 'Vejledning om syn af køretøjer 2006'. Specielt er afsnit 7.05.001 og 7.06.001 vigtige.

Med venlig hilsen

Ulrich Lopdrup

Færdselsstyrelsen, Bilteknisk afdeling
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K

• #5   12. jan 2008 Du skal ikke betale afgift, da 20% regelen kun gælder ved motorskift og ikke ved chipning eller trykladning.

• #6   12. jan 2008 OBD tuning er altså det bedste og sikreste??

Jeg kom til at tænke på om koblingen i en 1,4 TDI og en 1,9 TDI er den samme, for så kan man vel godt tune den til 105 HK og 250 Nm som 1,9 ern har som standart??

• #7   16. jan 2008 du skal bare tænke over at hvis du begynder at chippe din bil og sådan andre ting, så mister du din motor garanti, naturligvis kan de ikke se hvis du skifter chippen inden service men jeg ville ihvertfald lige overveje det en ekstra gang smiley

Kommentér på:
Chip-,OBD- eller Bokstuning

Annonce