{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

hjælp med IAT sensor+chip {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu siddet og kigget lidt på det her med at få sat en chip i min Vectra. Jeg har fundet frem til en chip ( http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=40186&item=7946758205&rd=1)
Der skal bruges en IAT sensor står der. Sådan en har jeg også fundet frem til. ( http://www.krogslund.dk/templates/krogslund_product.asp?ProductGuid=227075&ModelGuid=269&backurl=%2Ftemplates%2Fkrogslund%5Fgroup%2Easp%3FGroupGuid%3D269&backtitle=Opel+Vectra+A+2000+09%2F88%2D11%2F95)

Mit spørgsmål er nu følgende: I min Vectra (A model fra 93) ligger en 2,0 motor som har gået lige omkring 245.000 km. Kan en sådan chip på nogen måde skade/ødelægge motor eller andet? altså jeg mener om det gør nogen forskel så den bliver MEGET hurtigere slidt eller brænder af eller et eller andet?

og så lige noget helt andet som jeg faldt lidt i staver over. Sidder der som standard en IAT sensor på en motor som den i min vectra? smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med IAT sensor+chip
  • #1   13. jan 2005 glem det der på ebay . det er en alm modstand du kan købe i alle elektronikforretninger .. har prøvet på en 1,6 esc og det gav ikke andet end bøvl når den var kold . så et godt råd ----- drop det

• #2   13. jan 2005 blev lige lidt nysgerrig. Er der nogen der præcis ved hvad den "chip", eller hvad det er, går ind og gø?
    Den må jo gå ind og narre motorstyringen til at tro et eller andet?

Mvh. Rasmus Lorenzen

• #3   13. jan 2005 den optimere blandingsforholdet mellem luft og benzin, måske hvis dysserne ikke er sat til at sprøjte hele tiden mens ventilerne er åbne kan den sætte den til det.

• #4   13. jan 2005 det eneste den gør er at sætte motorstyringen i loop mode . dvs den tror den er varm og får fuld gas = mer at leve af . men samme effekt får du også ved at jokke klampen i kælderen , altså i bund og grund får du et større benzinforbrug og en bil der ikke kan køre ordentlig når den er kold .

• #5   13. jan 2005 oki doki... mange tak.. faldt bare over det da jeg ledte efter et K&N filter for at se prisen... ved ikk helt hvordan det skete... men hva faen... smiley hehe... men mange tak i hvert fald...

Kommentér på:
hjælp med IAT sensor+chip

Annonce