{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva gir en banan manifol
  • #1   21. mar 2005 tja... et par heste(i bedste fald),og lidt bedre flow...
    men en banan gør faktisk intet alene.du bør nok også overveje en skarp knast,hvis du skal udnytte en banan ordentligt...


  • #2   21. mar 2005 På en Cinquecento/Seicento giver det nok 7-10hk alt efter om katalysatoren fjernes..... smiley

  • #3   21. mar 2005 Meget meget lidt udover mere lyd.....7-10 HK?? Så er du vist meget heldig!!

  • #4   21. mar 2005 det kommer sgu da an på hvilken bil det er!


    Hvis du har tunet bilen med knaster og andet godt, og har skiftet udstødningen ud med noget "sport agtigt" så hjælper en Banan da som regel, som prikken og i'et.

    Men er bilen standard er der ikke meget at hente.


  • #5   21. mar 2005 okay takker...-

  • #6   21. mar 2005 nu vil jeg lige skrive mit første indlæg herinde.. en banan er en af de første ting du skal montere når vi snakker tuning. spicielt hvis du vil vidre med det på et tidspunkt. så som knaster bebarbejdet top og højere komp.

    kik på alle hiperformance biler på markedet. M3 feks. den har en banan std bmw 318IS den har banan std. en RS 2000 escort MK5 har også. er det for sjovt mon?? nej.

    nu skriver i at en banan giver 5-10 hk hvis man er heldig. det er rigtigt. men et filter giver max 2,5hk og en uds giver max 5hk knaster giver max 5-15hk. de forskellige tunings dele giver ikke noget i sig selv. men sammen med hinanden (forudsat at de forskellige dele kan arbejde sammen) vil de give mange hk. en turbo i sig selv giver ingen hk =0hk. men sammen med de rigtige dele kan man hive mange=20+hk ud af den. men start ALTID med at forbedre de ydre dele på din motor. dvs, filter banan og udstødning( og lad være med at pille din kat af, det giver 0hk på en nyere bil og koster mange mange mønt at blive taget uden) og til sidst får du den chippet og justeret. og så har du nogle Ægte hk. ikke de fup hk alle snakker om.


  • #7   25. mar 2005 En banan giver bedre flow i udstødningen og "letter" motoren for hvor meget den skal arbejde for at komme af med gassen. En bananmanifold er ikke til en skid på rigtig mange biler for som Møffe selv siger er der mange biler der er "født" med bananmanifold. Samtidig vil en bananmanifold ikke give noget som helst hvis ikke du kombinerer den med en rigtig lækker udstødning videre ud.

    Det er helt korrekt hvad møffe skriver. De enkelte dele giver ikke noget i sig selv. Det er kombinationen der gør det.

    Tag den blå manta a jeg har under min profil som eksempel! På den 2,2 motor der ligger i er indsprøjtningen drosslet fra fabrikkens side. Da jeg tog det af fik motoren automatisk 10hk mere. 10 yderligere kom der på da 45mm´erne røg på og ca 8hk mere da 2,5" udstødningen røg på. Udstødningen er iøvrigt kombineret med en Manta B GSi manifold hvilket faktisk er et af de manifolde som er "banan" fra fabrikken.


Kommentér på:
hva gir en banan manifol

Annonce