{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

mild tuning af 200SX, hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og piger.

Jeg ville godt peppe min Nissan lidt op. det er en 200SX fra 10 måned 1992, model 93. jeg ville gerne have 220+ Heste.

Det skal kunne holde til hverdags brug, men højre ben kan selvfølgelig også gå i krampe i ny og næ smiley

har nogen noget specielt at anbefale ?

og hvad skal jeg bruge ?

håber nogle kloge hovedet lige har tid til at hjælpe mig lidt her. har ikke forstand på tuning overhoved. på forhånd tak.

/ Andreas


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mild tuning af 200SX, hjælp søges
  • #1   8. nov 2008 chip

  • #2   8. nov 2008 Jeg havde tænkt mig :

    FMIC måske fra saab 9000 Turbo.
    Apex 3" HELE vejen og 4.5" afgang.
    Apex åbent filter
    Chip, ( hvilken Stage ) ?
    hvis nødvendigt en G2860R turbo eller hvad den hedder.


  • #3   8. nov 2008 - udstødning evt de-cat

    - Fmic

    -chip

    det sådan set det eneste. dine dysser burde kunne klare det men du kommer heller ikke meget højere uden at skifte turbo. men det er da en start.. og husk mere vil have mere. 3 måneder efter er du blevet trær af de 220 hk igen.. det er en ond cirkel


  • #4   8. nov 2008 Martin J : jeg skal have samme udstødning som din ven der. hvor meget larmer den ? er det for meget eller okay ?

    tror bare jeg starter ud med udstødning, chip og FMIC så. ser hvad der sker der smiley


  • #5   8. nov 2008 prøv don-drift her inde.. han har virkelig styr på det pis..

  • #6   8. nov 2008 regner med LAT er ALT smiley øv, syntes eller det ser meget fint ud det system, også på hjemmesiden. men man gider heller ikke hvis man ikke kan føre en samtale i bilen smiley

  • #7   8. nov 2008 jeg havde kigget på 3". med dæmper istedet for kat, mellemdæmper og bagpotte.

  • #8   8. nov 2008 Andreas, det er en smagssag. Jeg syntes virkelig ik det er så slemt, overhovedet.

    Det du ska bruge er

    FMIC
    Chip Stage 1, som det mindste
    Catback
    Åbent filter
    Benzin regulator
    Måske en Benzin pumpe, så er du da sikret nok brændstof.

    Desuden, hvis du vil opgradere til Stage 2 med større lader, så er anden pumpe nødvendig. Så skift den i første omgang. Koster 800 kr for en Walbro 255 L/H


  • #9   8. nov 2008 husk jeg e helt grøn hvad angår tuning. sådan en pumpe der smider den så hele tiden mere benzin ind, eller bare så den får ligepræcis hvad der skal til ?

  • #10   8. nov 2008 ved ikke om jeg fik formuleret mig ordentligt smiley giver den for meget benzin til den nævnte opsætning eller kan den selv finde ud af hvor meget den skal give ? så den både kan give til de krævede 220 HK og senere hen levere til f.eks 300 HK ?

  • #11   8. nov 2008 En helt ny std pumpe kan måske klare 250 hk, men eftersom pumpen er gammel og "slidt" så vil en nyere og kraftigere være en god upgrade.

    Har selv lige købt en Horsham pumpe også 255 L/H. www.protune.dk sælger interne Walbro pumper. Interne betyder at de passer direkte ned i tanken hvor din nuværende pumpe sidder. Så du piller bar pumpen ud og erstatter den med den nye pumpe og filter.


  • #12   9. nov 2008 kan den så pumpe 255 liter i timen eller hvordan skal det kunne forstås ?

  • #13   9. nov 2008 450 HK regner jeg aldrig med at komme op på smiley det skal være hverdags bilen med 45 km hverdag smiley så tror jeg 450 HK bliver lidt dyrere i transport, kontra min lille polo smiley

  • #14   9. nov 2008 450 hk? Hmm har jeg ik lige nævnt.

    Ja den kan pumpe 255 liter i timen. Siger ik du ska udnytte pumpen fuldt ud, men istedet for din std pumpe kører på grænsen så vil den her nemt ku følge med. Sæt din std pumpe blir mere slidt og motoren begynder og kører magert? Hvis pumpen ligger på grænsen, så ska der ik meget til.

    Det samme med mine nye dysser, Nismo 700cc. De blir heller ik udnyttet fuldt ud, men de kommer så heller ik til og kører på grænsen.


  • #16   9. nov 2008 220 hk når du snildt på den uden de vilde omkostninger. det kan gøres dyrt og det kan gøres billigt.. og gæt hvad der holder længst...

    billigt:
    bleedventil
    saab intercooler
    stage 1 chip
    thanna luftfilter
    decat og catbackudstødning..

    og så er du deroppe...

    Men igen så kan du tune med tryk med forøget slid og arbejdstemp som følge. eller du kan tune med flow og sammenspil i delene som vil gøre det hele mere harmonisk, men også være mere omfattende, samt det vil holde meget bedre. det vil holde længere og vil være klar til flere hk.


Kommentér på:
mild tuning af 200SX, hjælp søges

Annonce