{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

% Afgifter? {{forumTopicSubject}}

Hey bg.. har tænkt lidt på hvis man har en bil med 100hk og må tune den de 20% så den har 120hk.. Hvad så hvis man tuner den så den har 150hk og betaler afgift af det må man så yderligere tune den 20% før man skal betale afgift af det igen eller hvordan?

Håber der er nogle der kan svare..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  % Afgifter?
  • #1   19. mar 2009 det kun ved motor skift

  • #2   19. mar 2009 Hvad er kun ved motor skift?

  • #3   19. mar 2009 20% reglen gælder kun hvis du skifter til en anden motor som fx. har 120 heste. Den orginale motor er der ingen krav til andet end støj og den bajle lort der så vidt jeg husker. smiley

  • #4   19. mar 2009 Alle konstruktive ændringer der bliver lavet må kun forøge bilens HK og/eller kubik 20%.. og konstruktive ændringer er alt der er INDEN I blokken.. dvs knaster, stempler osv osv..
    OG hvis du skifter motoren må den også kun forøge bilen effekt / volumen med 20%

    og hvis du forøger med f.eks 25% og betaler afgiften så må du IKKE tune 20% på den nye opsætning.. der skal betales afgidt fra 1% og opefter så.. og de ord her kommer fra skat da jeg har snakket en del med dem om trykladning og tuning af NA motorer..


  • #5   19. mar 2009 ^^ Holmeren! ^^ * GM Cruisers * , : Tak.. var det jeg søgte =) Har nemlig en Mc der er født med 110hk og har en motor i nu med 128hk.. så det er jo lovligt nok men havde tænkt mig at smide en 1000´er i med 162hk.. men hvordan finder jeg ud af hvad det koster mig i afgift?

  • #6   19. mar 2009 Sirmax . : Det kan du kun finde ud af ved af få fat i en afgift-ansøgnings-blanket fra SKAT som skal udfyldes.. og da jeg snakkede med ham sagde han det skulle ske i god tid da der er op til et halvt års ventetid på et svar da maneg ansøger, men så springer fra.. og når folk bliver ved med det så gider de ikke sætte alt over styr da de alligevel ikke tjener penge når folk springer fra..

  • #7   19. mar 2009 ^^ Holmeren! ^^ * GM Cruisers * , : Okay men skal jeg betale penge af hk´ene eller skal jeg have hele cyklen ind og betale afgift af det hele?

  • #8   19. mar 2009 Sirmax . : Du skal skrive forøgelsen både i HK/NM og CCM.. de er snu de sataner nemlig.. for overstiger HK nu ikke de 20% så gør CCM nok og så skal du slippe afgiften alligevel.. men hovedsageligt så tager de efter HK da det er dem der bestemmer farten på cyklen/bilen smiley

    Hvis din cykel fåes som en 1000cc såskal du betale differencen fra din nuværende og op til den model du forøger den til.. plus din cykel skal synes igen for at se om bremser osv osv holder til de "nye" HK så smider på hjulet


Kommentér på:
% Afgifter?

Annonce