{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning Skoda Fabia
  • #1   14. jul 2009 Økonomien skal du ikke chippe den for. Det tager mange år at tjene ind. Hvis den f.eks. kører 1-2 km/L, vil det jo tage 3 år med 30.000 km om året at tjene ind, eller sådan noget...

Men den vil da uden tvivl komme til at køre bedre. Et bedre, mere jævnt træk, som du vil opleve som positivt. Jeg tror bare ikke, det er pengene værd på så lille en motor.

• #2   14. jul 2009 Du skal nok ikke regne med mere end små 10% effektforøgelse..... men dertil kommer en noget bedre speederresponse, og de der ''døde''punkter bilen måske har når du accelerere vil ozo forsvinde..... og det vil idet hele taget komme til at gå bedre det hele. Og det vil du opleve som om bilen har fået mange flere heste smiley

Økonomien skal du ikke satse stort på men en lille besparelse pr/km vil der nu nok komme som BAY ozo skriver.

• #3   14. jul 2009 Min seat er bygget på samme platform og samme motor...Det kan ikke betale sig.

Det eneste man måske kunne gøre, var at montere en bananmanifold, cupindsugning evt. anden udstødningsystem..

potentialet er ikke så stort smiley

• #4   14. jul 2009 ... men det er ikke værd at gøre den ulovlig for, så du skal have én til at lave det lovligt for dig. Det koster 5-6.000 kr. på en sugemotor, vil jeg tro.

• #5   14. jul 2009 BAY : Det er da heller ikke ulovligt så længe han holder sig under 20% effektforøgelse..... det skal bare meddeles til syn og til forsikring..

• #6   14. jul 2009 Det passer ikke. Chiptuning er som udgangspunkt ikke lovligt. Med mindre man kan dokumentere, at den overholder emissionskrav osv. betegnes det som overskridelse af 20 %-reglen, uanset hvad en chiptuning giver.

• #7   14. jul 2009 Jamen det skulle vel heller ikke være noget problem at få den dokumentation når man nu køre til et af de efterhånden utalige chiptuningsfirmaer der er i DK....

Og jeg ved godt at der er firmaer der bare chipper uden der følger papirer med men jeg gik ikke ud fra at simon K ønskede at gøre en Skoda Fabia 1,4 ulovlig for 5-10 hk.... smiley

• #8   14. jul 2009 Der er næsten ingen firmaer, der kan give dokumentation på det i Danmark. Landberg, RH Motorsport og alle de store navne kan <i>ikke</i>, i hvert fald ... så jo, det kan sagtens blive et problem at indhente dokumentation på!

Palm's Auto kan - men det er så fordi de har nogle godkendte programmer, de bare indlæser uden at finjustere dem i forhold til bilen.

• #9   14. jul 2009 ... det var da forresten din Superb, der blev chippet ved RH samtidigt med, at jeg havde Golfen deroppe, var det ikke? De ca. 180 hk, den havnede på, er i hvert fald IKKE lovligt! smiley

• #10   14. jul 2009 HMM.... ja det kunne jo godt blive et problem....

Men på den anden side er der jo nok ikke nogen der overhovedet opdager at den er chippet ....... smiley
    Synshallerne opdager ihvertfald ikke en skid.... jeg har da kørt en Altea 105 tdi til syn med næsten 160 hk og synsmanden ænsede overhovedet ikke at den var noget hurtigere end standart...

• #11   14. jul 2009 Hvilke 180 hk ???? jeg aner da ikke hvad du fabler om ?? smiley ...... det var ellers en sjov dag ..

• #12   14. jul 2009 Nej, det er rigtigt nok, at der sandsynligvis ikke er nogen, der opdager det. Men jeg vil nu helst have god samvittighed! Det havde jeg med Golfen (fik den bare målt ved RH, ikke chippet) og det har jeg med min Leon. Den har en TÜV-godkendt boks monteret.

Men ja, det var en ganske spændende dag! En rigtigt fed R32, han havde med, ham Dennis!

• #13   14. jul 2009 Altså nu vil der jo nok blive tale om en effektforøgelse på max 10 hk det er der da ihvertfald ingen der opdager. Får først bilen på torsdag og måske er den bare fin nok som den er smiley skulle bare lige høre om der var nogle der havde erfaringer med det

• #14   14. jul 2009 Hvis du er ligeglad med, om det bliver gjort lovligt, kan Landberg gøre det for (vist nok) 3.000 kr. Der vil du få utroligt meget for pengene.

Men du kan overhovedet intet vide om, hvorvidt de opdager det. Hvis du kører galt og forsikringsselskabet får mistanke, kan de vælge at undersøge bilen, hvorefter du kan komme til at skulle erstatte flere millioner for eventuelle forvoldte skader.

Jeg synes, det er værd at tænke over. Men det er der jo forskellige opfattelser af. Jeg kunne aldrig drømme om at lave den ulovlig, fortie det over for forsikringen osv. Har altid sørget for at cleare det med forsikringsselskabet, inden jeg kører på vejen med den.

• #15   14. jul 2009 Men kan man godt cleare det med forsikringsselskabet hvad siger de til den slags ?????

• #16   14. jul 2009 Det kan man kun, hvis det bliver lavet lovligt. Ellers er de ikke med på ideen smiley

• #17   14. jul 2009 Så hvis jeg får Landberg til at chippe den og den får 10 hk ekstra så vil det kunne ses hvis forsikringsselskabet vælger at tjekke den ???
    Men altså 10 heste er jo ingenting og der skal intet styling være på bilen så er der vel ikke så stor chance for at de bliver mistænksomme

• #18   14. jul 2009 Man ved aldrig. Det kan være, en sur nabo bliver sur på dig og melder dig eller lignende. Der kan ske så meget, som man ikke umiddelbart ellers havde regnet med.

Derfor er jeg altid på den sikre side. Så ved man, at intet kan gå galt.

• #19   14. jul 2009 ... men ja, enhver der ønsker at undersøge, om den er chippet, kan se det. De kan nok bare åbne loggen eller sammenholde det med standardprogrammet for en Fabia.

Kommentér på:
Tuning Skoda Fabia

Annonce