{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo tuning?
  • #1   2. aug 2009 Det er no go desværre

• #2   2. aug 2009 Nu siger folk, at det er ulovligt osv.. Men dette er faktisk forkert, da der den 15. januar i år, kom nye regler..
    Kan ikke huske det helt præcist, hvordan de lyder.. Men en turbo-eftermontering kan sagtens godkendes, bare du følger nogen regler osv. Men det kan gøres lovligt.. Det kan læses på www.fstyr.dk

• #3   2. aug 2009 Eller få en ny typegodkendelse, så kan du

• #4   2. aug 2009 Ja det kan lade sig gøre, hvis han kan få bilproducentens godkendelse af at bilen kan tåle til den effekt den nu får, og stadigt er sikker (bremser osv) hvor nem tror du den er at få? hehe udover det skal du kunne dokumentere at den ikke larmer og forurener mere end standrad, dette kan testet og fåes på papr hvis man sender bilen til tyskland eller sverige. osv. osv. det er ikke det nemmeste ;0)

• #5   2. aug 2009 Nu er det sådan at der kan monteres original kompressor på den så den får 200hk og det er den godkendt til

• #6   2. aug 2009 Så skal du bare have bremser og alt hvad der ellers hører med af ting der er opgrade på den model med kompressor, også kan du være heldig at skat synes den nu er mere lig den større model, og derfor gerne vil have lidt mønter hjem i form af en xtra afgift ;0)

• #7   2. aug 2009 Der skal ik andre bremser osv. da selve bilen er godkendt til den effektforøgelse med originale bremser, kompressorkittet er en eftermontering der kan tilvælges fra forhandler som bilen står

• #8   2. aug 2009 Altså du mener at det er org.udstyr, ligesom du kan vælge at få aircon i, så kan man vælge en med kompressor ??? det lyder da jævnt mærkeligt, hvis det ikke er sådan, og det bare er et firma der laver godkendte kompressor kits til den, så kan du jo ikke bruge det til noget hvis du skal have turbo på, så kan den godkendelse de har jo ikke bruges til noget?

• #9   2. aug 2009 Ja for det er en Lexus og Lexus/Toyota har deres eget tuningsfirma/udstyr der hedder TTE og de har lavet original kompressor som er godkendt

• #10   2. aug 2009 altså.. Jeg talte med Told og Skat for 2-3 uger siden, netop ang. samme emne, og de sagde, at pr. 15. januar 2009 var eftermontering af trykladning lovligt, så længe der fandtes en model, som var lavet med turbo.
    I dette tilfælde er det en Supra N/A, som skal ombygges til en TT..
    Og han sagde til mig, at jeg sagtens måtte bygge turbo på min Supra Non Turbo, da der var lavet en twinturbo, og der skulle ikke betales ny afgift, det eneste problem/twist ved denne regel, var at den selvfølgeligt ikke måtte forurene/larme mere, end en std. twinturbo Supra - Og bremserne på den Non Turbo skulle selvfølgeligt være godkendt til det x-antal heste man ville bygge i den..
    MEN! Hvis jeg begyndte at montere bagtøj, bremser osv fra en TwinTurbo på min Non Turbo, skulle der betales ny afgift, da det så var et identitetsskifte..
    Alt dette, mente jeg selvfølgeligt ikke kunne passe, så jeg bad om at få reglerne på skrift, og fik så et link ind til fstyr.dk, hvor det hele står - Den er så bare desværre blevet væk for mig nu - Men bemærk nu datoen, for der er også en fra 07, og der er alt eftermontering af trykladning ulovligt, men sådan er det heldigvis ikke mere..
    Hvis nogen har linket til det jeg beskriver, vil jeg satme blive glad!

• #11   2. aug 2009 http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

• #12   2. aug 2009 Og den er stadig fra 07, og ikke gældende mere.. Skal bruge den fra 09..

• #13   2. aug 2009 Mads p

Det er den fra 07 der er gældende i dag.

Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
    Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

• #14   2. aug 2009 Jamen for helvede, det er bare mystisk der ligger en derinde et sted, eller inde på skats egen hjemmeside, hvor der står 2009 på - Men den er sikkert bare lagt ind for sjov..

• #15   2. aug 2009 Og det er det her som du selv er inde på i dit første indlæg..

Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Kommentér på:
Turbo tuning?

Annonce