8.207 visninger
|
Oprettet:
Porte topstykke {{forumTopicSubject}}
Ringede til westspeed og det kostede fra. 2500 kr. at få portet kanalerne på topstykket til en 8v.
Det syntes jeg da er sindsygt dyrt.
Kender i nogle der er billiger?
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.341
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 24 Biler: 2 Svar: 1.125
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.341
For 2500 er jo kun max 5 timers arbejde
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Syntes bare 2500 er meget, hvis det viser sig jeg selv kan lave det, som også er sjover.
Er det ikke bare at porte kanalerne op, så de passer med indsugningsmanifolden og udstødnings manifolden. evt tegne op efter en pakning.
også poler det bagefter, samt give det en grundig vaskning?
jul 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 67
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Du kan sagtens selv gøre det, men når det er N/A tuning så er det ret vigtgigt at alle kanalerne er så ens så muligt.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.313
Alt er dyrt hvis et firma skal lave det. HVis du selv skal gøre det skal du sørge for at overfladen indvendigt IKKE er glat men ru bagefter samt at du skal have målt om kanalerne er ens mht. lugtgennemstrømning bagefter. Derudover skal kanterne være slebet runde så du mindsker luft, der laver turbulens/"bullerluft" i dine kanaler, det giver dårlgt flow. Der er en længere teknisk forklaring på hvordan man gør på nettet....
2500 er mange penge MEN er det billigere for dig at bruge x antal timer på det selv med at knokle med et måske dårligt resultat ti lfølge, så du alligevel skal ud og finde ny manifold?
HVis du selv skal bruge 30 timer på det, så overvej lige om du kunne bruge de 30 timer på at tjene penge istedet og så lade profferne lave for 2500 kr. arbejde.... jeg tænker tit på om jeg gider lave tingene selv eller betaler mig fra det. Hvis jeg skal bruge 3000 på noget, der vil tage mig 1 uges arbejde vil jeg hellere betale og bruge min tid på at tjene penge istedet
/A
/A
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Jeg skulle selv afmonter alt indmaden.
Christian B
Har fået ny indsugning, gasspjæld, luftfilter, banan, knast og chip.
Så det er vel næsten kun toppen der mangler at blive portet
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Er på fast månedsløn, ellers havde jeg nok også valgt at tage nogle ekstra timer istedet.
Men nu er det jo også lige så meget interesse og ville gerne lære det, så har skam ikke noget imod at bruge lidt tid og så spare de penge.
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.119
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
og at gøre det selv, bliver noget hø, uden en flowbænk.. du har jo intet selv, til at måle om der er samme flow i alle kanalerne
man ødelægger hurtig mere end man gavner, hvis man ikke ved hvordan det skal gøres
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Det er lige præcis et nyt topstykke jeg har købt fra en 1.3 rally.
men kan ikke rigtig finde noget på nettet.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
men hvis det er en standart motor, skal du ikke satse på det store effekt
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.040
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Jeg må ærligt sige, jeg aldrig har prøvet det, eller set andre at gøre det.
men kan ikke se hvordan man skulle tabe noget på at lave en simpel portmatching. Hvad kan der gå galt, når man laver en præcis måling og sørge for at gøre rent efter sig.
banan er monteret og en skarper knast sidder på toppen.
Der kommer også en bedre indsugning på.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.040
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
kunne det tydeligt mærkse, at flowet blev optimeret med 27%
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 650
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 650
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Hvis du har fået 27% mere flow så har det nok givet en hel del..
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 650
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 123
Så bliver du klogere til næste gang..
Det er derfor det er dyrt at tune, det koster at få erfaring..
Hvis du absolut vil vide noget om portning, så skal du snakke med Henrik GM fra p o w e r p a g e . d k, han er dygtig og har bygget sin egen flowbænk.
Men hvis du selv går igang, så kommer du til at ødelægge din motor, og din top. og så var det billigere, at betale sig fra det..
Hvis du syntes det dyrt at tune, så burde du have startet på med at købe en toyota, der laver du 300HP for 10.000.-
sep 2003
Følger: 63 Følgere: 62 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 515
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.408
http://www.youtube.com/watch?v=bII5y_EmNfs&feature=PlayList&p=5DD23DFBB4AE49AE&playnext=1&playnext_from=PL&index=4
Helt fair pris når det er med papir.
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 123
For ellers tror jeg ikke der bliver lavet meget, med mindre han kenner det topstykke, og ved lige hvad der skal til for at få det optimalt..
jun 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 271
Fik afvide prisen var fra 2500 på et 8v topstykke.
*F-S* .
Ved jeg skam heller ik
jan 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 599
og man kan sagtens forbedre en top (især på ældre biler) uden en flowbænk, men det kræver en hel del research og erfaring.
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
portmatching,portning/udretning tager vel en 5-6 timer med lidt luftværktøj etc.
til tider er der gået for meget hitech i tuning, pas på med det. hvad hjælper det at flowe 20% mere hvis man kun bruger 80% af det flow man startede med?
men kan/vil/tør man ikke selv så bliver man ikke klogere, men man får en vare som er lavet af en anden, det koster altid noget.
men ellers så kan de forskellige hånd lavede folk med deres flowbænke ikke alverden i forhold til et topstykke lavet på cnc. prisen er ikke meget større på cnc. dog er toppen 100% ens i alle kanaler + den ofte er målt med probe i godset.. dog skal man overveje om man skal bruge så mange penge på toppen til den effekt man vil ramme.. ofte er stort ikke godt, da luften ikke flytter sig hurtigt nok.
overvej en portmatching og så en hurtig omgang overvejelse på designet af dine kanaler, tænk logisk, så lidt modstand som muligt. ofte skal kanalerne løftes/rettes ud for at lavet et godt resultat på en alm top. noget de færreste af os nogensinde kommer til.
så på med vanten. og held med projeketet, og lad de proff om at slibe dine ventiler og plane toppen.
Porte topstykke