{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Porte topstykke
  • #1   3. aug 2009 Det lyder nu ikke vildt syntes jeg... Der går mange arbejdstimer i det...

  • #2   3. aug 2009 det koster at have det sjovt, så bare op med muldvarpen.

  • #3   3. aug 2009 Tror ikke du kan kan gøre det så godt på 5 timer som han kan smiley
    For 2500 er jo kun max 5 timers arbejde


  • #5   3. aug 2009 Jeg har slet ikke noget imod at selv bruge 20 timer på det, men er konstant blevet anbefalet at en proff skal gøre det.

    Syntes bare 2500 er meget, hvis det viser sig jeg selv kan lave det, som også er sjover.
    Er det ikke bare at porte kanalerne op, så de passer med indsugningsmanifolden og udstødnings manifolden. evt tegne op efter en pakning.
    også poler det bagefter, samt give det en grundig vaskning?


  • Kristian B
    Kristian B Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 67
    #6   3. aug 2009 Pas på med selv at gå i gang med at porte dit topstykke, det ender ofte med et dårligere resultat end udgangspunktet. For at kunne lave en ordenlig portning af topstykke kræver det en flowbænk, for at sikre sig ens flow på alle porte. Kan godt være det er dyrt, men tuning koster. Måske du skulle sætte dig ned, og kigge på andre former for tuning du vil bruge dine penge på, inden du begynder at porte topstykke.

  • #7   3. aug 2009 Jeg syntes bestemt ikke det er dyrt.. Du kan evt. ringe til www.cylinderservice.dk og spørge dem.

    Du kan sagtens selv gøre det, men når det er N/A tuning så er det ret vigtgigt at alle kanalerne er så ens så muligt.


  • #8   3. aug 2009 går ud fra de os afmontere ventiler og sådan til den pris... så syns nu ikk det lyder så vanvittigt...

  • #9   3. aug 2009 Hej kristian

    Alt er dyrt hvis et firma skal lave det. HVis du selv skal gøre det skal du sørge for at overfladen indvendigt IKKE er glat men ru bagefter samt at du skal have målt om kanalerne er ens mht. lugtgennemstrømning bagefter. Derudover skal kanterne være slebet runde så du mindsker luft, der laver turbulens/"bullerluft" i dine kanaler, det giver dårlgt flow. Der er en længere teknisk forklaring på hvordan man gør på nettet....

    2500 er mange penge MEN er det billigere for dig at bruge x antal timer på det selv med at knokle med et måske dårligt resultat ti lfølge, så du alligevel skal ud og finde ny manifold?

    HVis du selv skal bruge 30 timer på det, så overvej lige om du kunne bruge de 30 timer på at tjene penge istedet og så lade profferne lave for 2500 kr. arbejde.... jeg tænker tit på om jeg gider lave tingene selv eller betaler mig fra det. Hvis jeg skal bruge 3000 på noget, der vil tage mig 1 uges arbejde vil jeg hellere betale og bruge min tid på at tjene penge istedet

    /A

    /A


  • #10   3. aug 2009 Kukurydza !
    Jeg skulle selv afmonter alt indmaden.

    Christian B
    Har fået ny indsugning, gasspjæld, luftfilter, banan, knast og chip.
    Så det er vel næsten kun toppen der mangler at blive portet smiley


  • #11   3. aug 2009 Anders T
    Er på fast månedsløn, ellers havde jeg nok også valgt at tage nogle ekstra timer istedet.
    Men nu er det jo også lige så meget interesse og ville gerne lære det, så har skam ikke noget imod at bruge lidt tid og så spare de penge.


  • #12   3. aug 2009 hmm sku da ikk dyrt til min pug 206 S16 koster det omkring 9000 og få ordnet topstykke hos agergaard så 2500 ville jeg da bare smide det afsted smiley

  • #14   3. aug 2009 ja 2500 er sgu billigt..

    og at gøre det selv, bliver noget hø, uden en flowbænk.. du har jo intet selv, til at måle om der er samme flow i alle kanalerne

    man ødelægger hurtig mere end man gavner, hvis man ikke ved hvordan det skal gøres smiley


  • #15   3. aug 2009 men hvad giver det så af HK. en 5-10 stykker?=

  • #17   3. aug 2009 ...-...-.-...-...- .
    Det er lige præcis et nyt topstykke jeg har købt fra en 1.3 rally.
    men kan ikke rigtig finde noget på nettet.


  • #18   3. aug 2009 hvis du smider knast, banan osv osv på motoren, så er det topstykket der er den største begrænsning, og derved der hvor der kan hentes effekt ved at øge flowet,

    men hvis det er en standart motor, skal du ikke satse på det store effekt


  • #19   3. aug 2009 jeg vil nok mene det er godt givet ud, især når du ikke ved mere om det end det du giver udtryk for.

  • #20   3. aug 2009 .ortega .
    Jeg må ærligt sige, jeg aldrig har prøvet det, eller set andre at gøre det.

    men kan ikke se hvordan man skulle tabe noget på at lave en simpel portmatching. Hvad kan der gå galt, når man laver en præcis måling og sørge for at gøre rent efter sig.

    banan er monteret og en skarper knast sidder på toppen.
    Der kommer også en bedre indsugning på.


  • #22   3. aug 2009 nu er det bare ikke så simpelt, volumen på kanalerne skal jo være nøjagtig den samme, ellers får du uens cyl. fyldning. så igen, de 2500.- er faktisk slet ikke så galt. har set mange der har hjemme drimlet deres top for kun at få ringere flow end std.

  • #23   3. aug 2009 Okay, det var egentlig kun det jeg troede det var.

    kunne det tydeligt mærkse, at flowet blev optimeret med 27%


  • #24   3. aug 2009 jeg gav 8000 for at få portet toppen på min cosworth???? der bliver altså brugt rigtig mange mande timer på det.. plus det skal flow testes??? mit topstykke flower 27% mere luft end et standart cosworth topstykke som ellers har ry for at lave nogen fine toppe??? det er jo ikke bare at laver kanalerne støre med en drimmel???

  • #25   3. aug 2009 jeg har ikke været ude og køre i den efter det er blevet lavet???? men det bliver svært at sige for jeg har lavet så mange andre modifikationer så jeg har ikke noget at forholde mig til hvad det har givet af effekt før og efter???? men sikkert ret meget?? men nu er min motor jo også med turbo???

  • #26   3. aug 2009 Tror du skal skifte keyboard Progressiv smiley

    Hvis du har fået 27% mere flow så har det nok givet en hel del..


  • #27   3. aug 2009 Nej det ville det ikke????

  • #28   3. aug 2009 Ja det lyder som om du skulle få nogle proffer til at lave dit arbejde. når de er færdig så kig, studer og lær hvorfor det er lavet på den måde..

    Så bliver du klogere til næste gang..

    Det er derfor det er dyrt at tune, det koster at få erfaring..

    Hvis du absolut vil vide noget om portning, så skal du snakke med Henrik GM fra p o w e r p a g e . d k, han er dygtig og har bygget sin egen flowbænk.

    Men hvis du selv går igang, så kommer du til at ødelægge din motor, og din top. og så var det billigere, at betale sig fra det..

    Hvis du syntes det dyrt at tune, så burde du have startet på med at købe en toyota, der laver du 300HP for 10.000.-


  • #29   3. aug 2009 Jeg tror sgu ikke at det er med flowtest til de penge? Det plejer sgu at koste noget mere at få lavet en top komplet end 2500kr..

  • #30   3. aug 2009 Check den her video..dog er det en mx5 topstykke. Det viser lidt hvor meget arbejde der skal til. Dog ikke så omfattende en video.

    http://www.youtube.com/watch?v=bII5y_EmNfs&feature=PlayList&p=5DD23DFBB4AE49AE&playnext=1&playnext_from=PL&index=4

    Helt fair pris når det er med papir.


  • #31   4. aug 2009 de 2500 er vel pr. cylinder ik??

    For ellers tror jeg ikke der bliver lavet meget, med mindre han kenner det topstykke, og ved lige hvad der skal til for at få det optimalt..


  • #32   4. aug 2009 Johan O
    Fik afvide prisen var fra 2500 på et 8v topstykke.

    *F-S* .
    Ved jeg skam heller ik smiley


  • #33   4. aug 2009 2500,- er satme billigt med papir på... vil tro jeg bruger over 100 timer når jeg laver det selv...

    og man kan sagtens forbedre en top (især på ældre biler) uden en flowbænk, men det kræver en hel del research og erfaring.


  • #34   15. aug 2009 hvis det bare er et alm topstykke som er tilgængeligt til billige penge så kik på feks www.guy-croft.com og bliv klogere, alt kan lade sig gøre. det er bare at prøve sig frem.

    portmatching,portning/udretning tager vel en 5-6 timer med lidt luftværktøj etc.

    til tider er der gået for meget hitech i tuning, pas på med det. hvad hjælper det at flowe 20% mere hvis man kun bruger 80% af det flow man startede med?

    men kan/vil/tør man ikke selv så bliver man ikke klogere, men man får en vare som er lavet af en anden, det koster altid noget.

    men ellers så kan de forskellige hånd lavede folk med deres flowbænke ikke alverden i forhold til et topstykke lavet på cnc. prisen er ikke meget større på cnc. dog er toppen 100% ens i alle kanaler + den ofte er målt med probe i godset.. dog skal man overveje om man skal bruge så mange penge på toppen til den effekt man vil ramme.. ofte er stort ikke godt, da luften ikke flytter sig hurtigt nok.

    overvej en portmatching og så en hurtig omgang overvejelse på designet af dine kanaler, tænk logisk, så lidt modstand som muligt. ofte skal kanalerne løftes/rettes ud for at lavet et godt resultat på en alm top. noget de færreste af os nogensinde kommer til.

    så på med vanten. og held med projeketet, og lad de proff om at slibe dine ventiler og plane toppen.


Kommentér på:
Porte topstykke

Annonce