{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

porte topstykke? {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Jeg har 2 aftener læst og læst om portnig osv og errimelig klar over hvordan osv men har i nogle iderom hvordan man edst gør det og evt nogle råd evt hvad man ikke må?

og kan man i det hele taget gøre det selv? for jeg kan læse der er meget delte meninger om det?

Det er en 200sx ca18det motor..

Kommentarer på:  porte topstykke?
  • #1   25. okt 2011 Man kan sagtens gøre det selv - og den største fejl man kan begå, er at grave for meget ud.

Det er ikke en nødvendighed, men et uvurderligt værktøj - en flowbænk.

Som minimum skal man have et hulmål så man kan fastslå diametre med god nøjagtighed.

Du skal gøre op med dig selv hvordan dine knastprofiler og hele motorens karakteristik skal laves - og udfra det skal du porte toppen.

• #2   25. okt 2011 Sajmon™ _

Du skal gøre op med dig selv hvordan dine knastprofiler og hele motorens karakteristik skal laves - og udfra det skal du porte toppen.

Det forstod jeg så ikke smiley

Je men hvad er for meget smiley

Jaokey havde læst det ikke kunne lade sig gøre uden flowænk smiley

• #4   25. okt 2011 Men der er are lige så mange meninger som der er mennesker der laver det smiley skal hullerne være lige store hele vejen igennem eller konus formet?

• #5   25. okt 2011 Jeg havde nok også fået lavet den i byen, så får du det optimale flow

• #6   25. okt 2011 ® PølleBob™ ®

Ja men kan kun finde steder hvor det koster næsten 5000kr smiley og jeg ville entlig gerne selv lære det smiley

• #7   25. okt 2011 jeg betaler mig sku også fra det:) det er langt det smarteste.. og måske det billigste hvis man laver en fejl så er det ny top smiley

• #8   25. okt 2011 ja key må jo nok have lædet frem så smiley men nogen der kender en der kan sit kram og samtidig er til at etale sig fra?

• #10   26. okt 2011 De der står og laver den slags proffessionelt vil sgu næppe sige at det sagtenns er noget man selv kan gøre - Det tager tid at lave det optimalt, uden små gruber mv. og det helt rette værktøj, nok af samme grund det ikke er helt billigt er få lavet - såfremt det skal gøre 100p korrekt!

Men ja, men kan da hjememfuske, du vil bare aldrig få samme effekt af det! smiley Så jeg slutter mig hlet sikekrt til de, der emner det er værd at betale sig fra!

• #11   26. okt 2011 Jeg vil til hver en tid betale mig fra det.
    Var en del at et lille vinter projekt hvor en kammerat selv optimerede sin motor, og jeg bare hev læderet frem og betalte mig fra det.
    Slut resultatet endte med en forskel på godt og vel 20 hk mere til min fordel på identiske maskiner.

• #12   26. okt 2011 Prøv at søge på det svenske 200sx forum. Der er skrevet en del om ca18det toppen.
    Det er især udstødnings porten der begynder at flowe dårligt over 400Hk.
    Indsugningsporten skulle ifølge Mobne og flere andre ikke være så slem.
    Der ligger også nogle billeder af gennem skåret ca18det toppe rundt på nettet som er gode lige at se på så man kan se hvor langt der er ud til olie og vand kanaler...
    Kom frisk hvis du finder ud af noget...

• #13   26. okt 2011 Prøv at lave en tråd på p o w e r f o r u m . d k der er mere end en der har erfaring med at flow teste.

Kommentér på:
porte topstykke?