{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.825 visninger | Oprettet:

Turbo tuning af knallert? {{forumTopicSubject}}

Hmm jeg går stadig og overvejer at turbotune min honda cd50.... Jeg har en 110cc motor på og en gammel Lt turbo liggende..... Jeg fik at vide at der simpelthen er for lidt tryk på min lkille knallert til at trække den rundt... Men kan jeg forbinde turbo'en til svinghjulet? Med en gearing så turbbo'en tager de der 100.000 omdrejninger den nu skal tage? Kan det lade sig gøre????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo tuning af knallert?
  • #1   1. sep 2005 hmm måske skulle du lave indlæget på scootergalleri.dk i stedet for smiley

• #2   1. sep 2005 har aldrig hørt man kan sætte en turbo på en knallert men tror også du skal prøve scootergalleri.dk

• #3   1. sep 2005 Det kan vist lade sig gøre men er DYYYYYYYYYYYYYYRT!!!

Og så lige scootergalleri næste gang :o) der er der lidt flere der ved noget om lige det...

• #4   1. sep 2005 hey jeg har set en hot med turbo og kører 160km/t den kører 500m vor kramtapen spak i luften...

• #5   1. sep 2005 der er da også flere motorcykler der køre med turbo

• #6   1. sep 2005 for det første hvis det er en 2 takt motor med karb og membran, så skal du lave en del om før det virker, det skal faktisk helst være en 4 takt motor, så du ikke skal blande olie i benzinen, samt du skal have en tryk kaburator på... men det burde kunne lade sig gøre, legede selv med tanken for nogle år siden, men det blev ved N/A motorer mener selv effektudnyttelsen af en suge motor i den størelse er langt bedre samt du kan stadig opnå en utrolig højkomprimeret udfyldning af cylinderen .. men prøv dig frem... men du får et stort problem som sagt hvis det kun er 2 takt.. du skal jo bruge olie og tryk til turboen smiley

• #7   1. sep 2005 kan sagtens lade sig gøre, og vis man ikke kan finde en "rigtig" turo kan man købe en der er drevet af en el motor så den når de rigtige omdr.

Link: http://www.mototrade.gr/english/index.html

• #8   1. sep 2005 har nemlig selv gået og tænkt på at sætte turbo på min kværn... og ved godt det ikke er scootergalleri det her men i skal da lige se fars kværn:D

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=48777

• #9   1. sep 2005 Du skal så lige regne med at have en to tre bilbatterier til at trække en elkompressor.. men jeg vil mene at en velbalanceret krumtap med variator, samt poleret og foret krumtaphus kombineret med et polini evo 2 vandkølet cyl. og top, som bliver honet 0,4 mm op samt nikacil foret, vil smide de små 20-24 hk hvis den får nok benz...

• #10   1. sep 2005 niks, den el- turbo kræver ikkeret meget strøm... har nemlig selv spurgt ham der sælger dem fordi har tænkt på at købe en...

• #11   1. sep 2005 du kan på en side jeg har kigget på finde supercharger til din Honda... ellers kan du få lavet den DOHC og twin feed... altså dobbelt karb

• #12   1. sep 2005 Hmm okay.. Jem en inde på scootergalleri er der ikke ret mange der ved noget seriøst... Men tak for svarene...

• #13   1. sep 2005 ellers så kig på www.4stroke.dk der er rigtig mange sider med forskellig tuning af din knallert/mini mc smiley

så kan du vist godt bruge nogle mønter og hive godt med HK ud af din motor uden tryk smiley

• #14   1. sep 2005 MORTEN: Ja det er klart han siger det han vil vel gerne sælge nogle, men sandheden er en hel anden... har selv kørt med elkompressor og det er slet ikke sådan lige til..
    smiley trust me

• #15   1. sep 2005 Men tommy, hvis du får det til at køre må du gerne smide lidt info herinde.. eller under min profil, jeg vil gerne vide hvordan det går

• #17   1. sep 2005 tror desværrer ikke der er så nemt, der skal jo olie under tryk igennem turboen, samt vandkøling på mange modeller... men hvis du kan få et seperat system med oliesmøring og køling, så kan det snildt lade sig gøre, så længe der ernten er trykkaburator eller indsprøjtning..

• #18   1. sep 2005 Det med svinghjulet er ikke nogen dum ide...
    Faktisk kan man købe en kompressor_kit til yamaha 4gear.. jeg kender en som engang havde det på hans 4gear. kompressoren sad direkte på svinghjulet. Den gik hvis pænt godt smiley

• #19   1. sep 2005 Nikolaj.... Hmm det tror jeg ikke helt på.. hvor kan man købe Sådan et kit?

• #20   1. sep 2005 Jeg ved ikke hvor man kan købe det henne.. Jeg har heller aldrig selv set noget lignende til salg..

• #21   8. sep 2005 Det har været diskuteret mange gange på dk´s største knallert/ scooter forum.
    Der er set 2taktere med turbo, dog er det på en 500 cc, som er stor nok til at kunne trække en lille mølle rundt.

Problem er bare at finde en turbo som er lille nok, og det tror jeg ikke kan lade sig gøre. På den anden side er en knallert slet ikke kraftig nok, og ville simpelthen gå ud, hvis den får for meget modstand. Der er set for med små kompressorer på 150cc 4 taktere, men der er jo heller ingen membran, som i en 2 takter.

Hvis du fik alle dele skiftet ud på din scooter, knallert, så tror jeg at du vil blive overrasket over hvormeget kraft der kan være på en tunet scooter.

Jeg har selv haft En piaggio Zip, som efter min mening er en af de mest holdbare motorer.
    opsætning hertil:
    MHR krumtap
    SKF C4 krumtapslejer
    MHR cylinder luftkølet (vandkølet MHR team eller EVO er meget vildere, dog var det ikke mulig på denne motor)
    24mm Mikuni fladspjælds karburator
    24mm 45* studs
    MHR VL13 membran
    MHR overrange variator med større remskiver
    Polini 3baks kobling, sat til at tilkoble ved 8700 omdr(det var naboerne ikke glade for! )
    Og til sidst kronen på værket:
    En MHR Team udstødning (3100,-)
    En innerrotor tænding ville være nice, men den kunne ikke fåes til luftkølede Piaggop motorer.

Bare mine 2 øre..

Kommentér på:
Turbo tuning af knallert?

Annonce