4.825 visninger
|
Oprettet:
Turbo tuning af knallert? {{forumTopicSubject}}
Hmm jeg går stadig og overvejer at turbotune min honda cd50.... Jeg har en 110cc motor på og en gammel Lt turbo liggende..... Jeg fik at vide at der simpelthen er for lidt tryk på min lkille knallert til at trække den rundt... Men kan jeg forbinde turbo'en til svinghjulet? Med en gearing så turbbo'en tager de der 100.000 omdrejninger den nu skal tage? Kan det lade sig gøre????
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 241 Svar: 713
aug 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 270
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 389
Og så lige scootergalleri næste gang :o) der er der lidt flere der ved noget om lige det...
maj 2005
Følger: 118 Følgere: 110 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 453
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
okt 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 125
Link: http://www.mototrade.gr/english/index.html
okt 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 125
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=48777
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
okt 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 125
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 1.059
mar 2005
Følger: 55 Følgere: 75 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 70
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 1.059
så kan du vist godt bruge nogle mønter og hive godt med HK ud af din motor uden tryk
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
jan 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 66 Svar: 357
Faktisk kan man købe en kompressor_kit til yamaha 4gear.. jeg kender en som engang havde det på hans 4gear. kompressoren sad direkte på svinghjulet. Den gik hvis pænt godt
mar 2005
Følger: 55 Følgere: 75 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 70
jan 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 66 Svar: 357
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 12 Svar: 75
Der er set 2taktere med turbo, dog er det på en 500 cc, som er stor nok til at kunne trække en lille mølle rundt.
Problem er bare at finde en turbo som er lille nok, og det tror jeg ikke kan lade sig gøre. På den anden side er en knallert slet ikke kraftig nok, og ville simpelthen gå ud, hvis den får for meget modstand. Der er set for med små kompressorer på 150cc 4 taktere, men der er jo heller ingen membran, som i en 2 takter.
Hvis du fik alle dele skiftet ud på din scooter, knallert, så tror jeg at du vil blive overrasket over hvormeget kraft der kan være på en tunet scooter.
Jeg har selv haft En piaggio Zip, som efter min mening er en af de mest holdbare motorer.
opsætning hertil:
MHR krumtap
SKF C4 krumtapslejer
MHR cylinder luftkølet (vandkølet MHR team eller EVO er meget vildere, dog var det ikke mulig på denne motor)
24mm Mikuni fladspjælds karburator
24mm 45* studs
MHR VL13 membran
MHR overrange variator med større remskiver
Polini 3baks kobling, sat til at tilkoble ved 8700 omdr(det var naboerne ikke glade for! )
Og til sidst kronen på værket:
En MHR Team udstødning (3100,-)
En innerrotor tænding ville være nice, men den kunne ikke fåes til luftkølede Piaggop motorer.
Bare mine 2 øre..
Turbo tuning af knallert?