{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.130 visninger | Oprettet:

morten n
morten n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tuning til golf V 1,6 fsi... {{forumTopicSubject}}

jeg har købt mig en Golf V 1,6 FSI (115 HK) og ville gerne ha lidt mere ud af den... Har snakket med et par firma om chiptuning, men de mener ikke det rigtig vil give flere heste da det er uden turbo, og ikke er den diesel... så har tænk på en indsugnings manifold. Men kan ikke rigtig finde nogen... På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning til golf V 1,6 fsi...
  • #1   6. maj 2010 Nu ved jeg ikke, hvad dit mål er mht. effekt, men det vil da helt sikkert give noget at chippe den. Selvfølgeligt slet ikke nær så meget som på en bil med turbo, men jeg tror nu alligevel, jeg ville gøre det, hvis det var mig...

• #2   6. maj 2010 Chipning af bil uden turbo er penge ud af vinduet.. Det vil måske gi dig 2-5 heste mere. Så ikke noget du vil kunne mærke..

Ikke turbo biler er "svære" at tune. Så skal du få den boret op eller lign men det koster smiley

• #3   6. maj 2010 Dennis S
    Du har tydeligvis aldrig prøvet en bil med sugemotor, som er blevet chippet. Du har bare antaget den holdning, som de fleste herinde fejlagtigt har læst sig til. Det er uden tvivl den bedste måde at tune en bil "let" på - og hver en krone værd!

• #4   6. maj 2010 En indsugningsmanifold giver stort set intet, så længe der ikke er lavet andet ved motoren, så spar de penge smiley

• #5   6. maj 2010 hvad med noget bananmanifold, og et indsuningskit ?

• morten n
    morten n Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   6. maj 2010 Dennis S var også det jeg fik a vide hos J B Chiptuning... men ved i hvor jeg kan købe En indsugningsmanifold og bananmanifold...

• #7   6. maj 2010 Bay..

Men fint nok du har en mening.. min mening og erfaring er dog en anden smiley

• #8   6. maj 2010 Dennis S
    Du taler tydeligvis ikke af erfaring. Jeg lader den ligge dér.

Faktum er, at det er de billigste hk, man kan få ud af en sugemotor. Folk bruger rask væk 10.000 kr. på udstødningssystemer og K&N-filtre for at få 3-5 hk ud af dem.

Det er <i>langt</i> bedre at bruge 3.000 kr. på en chiptuning, som giver måske 5-10 peak-hk, bedre effekt-/momentkurve, bedre speederrespons og bedre benzinøkonomi. Det er simpelthen det bedste, man kan gøre ved sin bil!

Så til jer alle sammen; lad være med at bilde folk ind, at det er bedre i stedet at ofre en masse penge på udstødningssystemer og jeg ved ikke hvad.

• #9   6. maj 2010 Start med bananmanifold, cat-back, noget indsugning hvor den får masser af kold luft hvis filteret kan placeres sådan, og så nogen knaster til sidst, først der ville jeg sætte andet indsugningsmanifold på, og samtidig få den chippet så den kører optimalt med knasterne.

• #10   6. maj 2010 Bay..

La nu vær med at dømme folk...!!!!

Det kan godt være vi har forskellige opfattelse af tingene.

Men i mit hoved regner jeg altså ikke 5 hp for noget som helst.. (er du mega heldig får du måske 10)

Derfor jeg skriver som jeg gør at der skal noget andet til end en ailm chip tuning.

Måske for dig er 5 heste bare vildt at få extra. Men for mig er det ingenting.

Så var det min bil ville jeg gå andre veje end en chiptuning.!

• #11   6. maj 2010 Dennis S
    Læs, hvad jeg skriver længere oppe, én gang til. Jeg dømmer ikke folk mere, end hvad der indtil videre viser sig at være rigtigt.

Du er tydeligvis håbløs at diskutere med, så jeg holder her.

• #12   6. maj 2010 En chip er jo helt ærligt ikke skide optimalt på en standard sugemotor...
    Det kan hjælpe lidt på motoren hvis man har været igang med knaster, bearbejdet top, bananmanifold osv. Meeen en chip på en standard giver jo ikke et resultat man råber hurra for.
    Men Bay du har da 100% ret i at folk bruger formuer på udstødningsystemer og underlige småting der ikke giver en skid, men skal man tune en N/A motor bliver det under alle omstændigheder dyrt hvis det skal kunne mærkes mærkbart.

• #13   6. maj 2010 Præcis. Og derfor mener jeg også, at det ubetinget er en chip, der giver mest i forhold til prisen.

Kommentér på:
Tuning til golf V 1,6 fsi...

Annonce