Lyder det helt urelistisk? {{forumTopicSubject}}
Nu har den std. 235 hk og 310 nm..
Jeg Laver Åbent scoop og specielt lavet luft kasse som uger luft fra scoop altså 100% kold luft. Der sider boxe på det originale luft rør som sænker den kolde luft og de bliver erstatet af et rør i alu.. Specielt lavet luft filter som øger luften til Motoren.
Bruger Banan manifold og 100 celler´s kat og større rør fra kat. og bagud med gennem strøms potter så der kan komme mere udstødning ud.
De 2 ting langt sammen giver ca. 15- 20 hk og ca 30 nm..
Tunings firmaet har givet mig denne opsætning og har lovet mig 10% tun på min suge motor da det er et sports tuning firma i Norge som er verdens bedste inden for tuning af automat gear. De har oplevet 12% forøgelse af hk..
Tun koster 40.000kr
Så tager du de 20 hk og 30 nm og liger oven i de 235 hk og 310 nm Så er der allerede hentet 253hk og340 nm inden tun..
10% af 253 er 25.3 = 278.3 ca.. nm har han regnet ud for mig ca ville blive 390 nm..
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 34 Biler: 20 Emner: 205 Svar: 4.215
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
10% af 253hk er 25.3 hk og han sagde den ikke ville få under de 25 nm når den får 25 hk. så vil nm altid vøre højere.. og da den har ca 340 nm inden tuning så er det ikke svær at regne ca 30 nm ud oven i de 340 og det er så 370nm som minimum..
Men nu må vi se hvad det bliver til..
Det kan jo være i har ret i at den ikke får flere hk efter tun, men tvivler nu stærkt...
-------------------------
Det er en 3000GT motor...
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Mit gass spjel åbner op for en støøre indsugning når jeg giver den fuld gass og derfor fik jeg lavet et specielt luft filter da den suged så hårdt.
Når jeg skal køre ræs har jeg et stik på siden af mit gass spjæld jeg kan tage ud og så står gass spjeld hele tiden åben og derved kan den suge mere luft ind fra opstart.
Min indsugning er det samme gasspjeld som på 3000GT Twin turbo og vi deler samme motor dele min er bare drosle ned i styreboxen, vil godt kunne montere twin turbo på den hvis jeg invistedere i anden styrebox..
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Ja den styres elektronisk. Det var Tunings firmaet som fortlate det og kender en som har 12v af min motor udgave dog ikke en 3000GT men vi deler samme motor kode og funtionen er den samme og ahn brugte mere benzin når han tog stikket ud og han mærked en mærkbar forskel i optræk.
Nej den viser ikke motor fejl ved at stikket tages ud..
På selveste udstødningen har One two pipe givet mig denne opsætning for at få et støre flow ignnem udstødningen og ved at jeg bruger en 100 cellers kat. er modstanden ikke så stor og fordi der er gennem strømspotter på bilen resten af vejen og en banamanifold så ville det sammen med en bedre indsugning kunne give imellem 15-20 hk og ca 30 nm..
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Sagen er den at hvis jeg står med en std. bil og siger til et tuningsfirma at jeg gerne vil have min bil tunet.. Så får jeg måske at vide at de vil montere andre knaster, indsugning, udstødning, osv osv og køre den ind - det vil så give ca 10%
Hvis så jeg går hjem og selv monterer andre knaster og indsugning osv... og bagefter siger til dem: " Nu vil jeg gerne have i henter de ekstra 10%" ... det kan jo ikke lade sig gøre da jeg allerede har lagt ud for nogle af kræfterne med mine ændringer....
på en suge motor, er de første ekstra kræfter altid de billigste.. jo mere du skal hente jo sværere og dyrere bliver det.. så du kan ikke forvente at du kan lave de første hurtige mods.. og at de så bare må smide nogle spjældhuse for at holde deres løfte.
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
vil se rulle resultater før jeg tror på effekt forøgelse på de ting, syntes det lyder meget meget overdrevet de opgivelser, men er bare min mening
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Den Styres elektronisk når jeg siger det til dig
Har selv stået og skulle vælge imellem en større indsugning som kunnn gi eop til 13% mere luft til motoren og 24% mere til turbo motrer..
Skal se om jeg har et billed af det stik. Det er ingen kabler som går ind og styre det. Der sidder et tandhjul i venstre side hvor der sider 2 stik og næ mere gas du giver nu mere åbner den sig.. Men tager stikket ud den som drejer dit tandhjul det lille hus så reg, stikket stadig den drjer rundt dog uden at ramme tandhjulet og defor melder den ikke fejl, men når jeg piller det lille hus a så åbner den hlet op for klapperne og så er det kun klappen lige ved indsugningen som styre vi el. det er svært at forklare. denne model er der lavet så meget el i Fordi den skulle konkurrere med de helt store modeler i samme klasse...
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Den har helt std. 235 hk og 310 nm..
Får lavet et scoop og et luft hasse som slutter tæt på friont klappen så mit filter kun får luft fra Scoop.
Ha købt et banan manifold i Canda som er testet på sports vogne som giver større yddelse.
Køber en sports kat. hos one two pipe på 100 celler og de har lavet min udstødning fra kat. og bag ud med gennem støms potter..
Min indsugning er blevet glasblæst og røret fra mit filter er fra 3000Gt twin turbo.
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 251
Forstil dig din bil med de 280 HK som du tror den får. Når bremserne (Som jeg går ud fra er standart sigma bremser) Som er lavet til hvad? 205 HK?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Det er farbrik oplsyninger at den har 222hk i Usa og 300 nm, men i dk vil den fordi vores benszin er bedre få 230ca. og 310nm...
40.000 kr er kun hvad tuning koster. Tuningen i alt ed motor og i sættelse os løber op i omkring 150-200.000kr har brugt for ca. 70.000kr nu og den er først ved at blive samlet.. Motorn har så kun kørt 48.000km..
Vi aftalte at bilen ike er en racer bil og skal kunne køre hverdag gider ikke at ligge og skrue på den og derfor aftalte vi i mellem 8-10% forøgselse af bilen, men har har oplevet at ham i Norge har kunne trække helt op til 12 og 13% ud af en suge motor, men har sagt max 10 til min dag den skal bruges til normalt kørsel og lidt lege engang i mellem..
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 251
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Følger du med i samtalen eller vil du bare gerne være med til at skrive???
Min Bremser er fra en 3000GT og den holder til 350 hk oplyst fra Mitsubishi Danmark.
Det er altså bremserne på tulle felttet som skal hvae større bremse ind til alm. manuel biler. da mit 3 gear går ed tun op til 235 km/t vd 8000 omdr.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Oki, men det er så bevist at det er den..
Det er fabriks oplyst at i erupoa har den 235 og 310 nm og i USA har den 222hp og 300 nm
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 251
Synes ellers der er mange posts her inde på bilgalleri som modsiger vi har godt benzin i Danmark.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=35617&AutoPlay=false
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Der er ikke nogle tunings firmaer som har sagt jeg skal have større eller stærkere bremser, men de tunings firmaer vi har i DK kan ikke klare biller soom køre så hurtige på deres rulle felt da de ikke kan bremse bilen...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Ved ikke hvor de får tunet de amrikanske biler henne i dk, men er ved at bygge en Ford mustang og Dodge Demon med min svoger som begger kommer op over 450 hk og så skal jeg fortælle dig hvordan det bliver gjort for har ikke undersøgt det for en amrikaner bil hvordan de gør..
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
I reliteten kan de ikke se at min motor har 235hk istedet for min normale otor sm har 205 da det er den samme type motor på alle måder, så på den måde kan jeg faktisk slippe for at betale afgift da man godt må tune sin std. motor med 20 % og det svare til 241hk ca på min model som er oplyst til std. 205 hk og så er bilen lovlig
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Manufacturer: OBX Racing Sports
Part Number: H10995S
Product Description:
OBX High performance racing headers are made out of pure SUS-304 stainless steel. Dyno tested at low end and top speed to increase horsepower. Precision mandrel-bend to enhance exhaust gas flow. These two piece type headers are easy to install. Value-added bolt-on headers for any racing sport performance enthusiast.
Dyno Tested and Proven
Direct bolt-on without modification
T-304 Stainless Steel mandrel bend for ultra fast flow
CNC Machine flanges with TIG and MIG welded construction
Utilizes factory O2 sensors
Gaskets and hardware included
Lifetime warranty from manufacturer defects
Additional Information:
None
Guaranteed Fitments:
1991 to 1999 Mitsubishi 3000GT 3.0L DOHC
Lyder det helt urelistisk?