{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Lyder det helt urelistisk? {{forumTopicSubject}}

Nu har den std. 235 hk og 310 nm..

Jeg Laver Åbent scoop og specielt lavet luft kasse som uger luft fra scoop altså 100% kold luft. Der sider boxe på det originale luft rør som sænker den kolde luft og de bliver erstatet af et rør i alu.. Specielt lavet luft filter som øger luften til Motoren.

Bruger Banan manifold og 100 celler´s kat og større rør fra kat. og bagud med gennem strøms potter så der kan komme mere udstødning ud.

De 2 ting langt sammen giver ca. 15- 20 hk og ca 30 nm..

Tunings firmaet har givet mig denne opsætning og har lovet mig 10% tun på min suge motor da det er et sports tuning firma i Norge som er verdens bedste inden for tuning af automat gear. De har oplevet 12% forøgelse af hk..
Tun koster 40.000kr

Så tager du de 20 hk og 30 nm og liger oven i de 235 hk og 310 nm Så er der allerede hentet 253hk og340 nm inden tun..

10% af 253 er 25.3 = 278.3 ca.. nm har han regnet ud for mig ca ville blive 390 nm..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyder det helt urelistisk?
  • #1   6. maj 2010 ja

  • #2   6. maj 2010 tror ikke det giver noget som helst

  • #3   6. maj 2010 det lyder MEGET optimistisk

  • #4   6. maj 2010 og hvilken bil er det

  • #5   6. maj 2010 Han siger han kan hæve den 10% da det tunings firma bruger deres egen styrebox som de montere og de tuner kun sports vogne.. De tager mine fælger af og sætter måleren fast på min nav når de tuner den..

    10% af 253hk er 25.3 hk og han sagde den ikke ville få under de 25 nm når den får 25 hk. så vil nm altid vøre højere.. og da den har ca 340 nm inden tuning så er det ikke svær at regne ca 30 nm ud oven i de 340 og det er så 370nm som minimum..

    Men nu må vi se hvad det bliver til..

    Det kan jo være i har ret i at den ikke får flere hk efter tun, men tvivler nu stærkt...
    -------------------------

    Det er en 3000GT motor...


  • #6   6. maj 2010 Stay T:

    Mit gass spjel åbner op for en støøre indsugning når jeg giver den fuld gass og derfor fik jeg lavet et specielt luft filter da den suged så hårdt.

    Når jeg skal køre ræs har jeg et stik på siden af mit gass spjæld jeg kan tage ud og så står gass spjeld hele tiden åben og derved kan den suge mere luft ind fra opstart.

    Min indsugning er det samme gasspjeld som på 3000GT Twin turbo og vi deler samme motor dele min er bare drosle ned i styreboxen, vil godt kunne montere twin turbo på den hvis jeg invistedere i anden styrebox..


  • #7   6. maj 2010 Stay T:

    Ja den styres elektronisk. Det var Tunings firmaet som fortlate det og kender en som har 12v af min motor udgave dog ikke en 3000GT men vi deler samme motor kode og funtionen er den samme og ahn brugte mere benzin når han tog stikket ud og han mærked en mærkbar forskel i optræk.

    Nej den viser ikke motor fejl ved at stikket tages ud..


    På selveste udstødningen har One two pipe givet mig denne opsætning for at få et støre flow ignnem udstødningen og ved at jeg bruger en 100 cellers kat. er modstanden ikke så stor og fordi der er gennem strømspotter på bilen resten af vejen og en banamanifold så ville det sammen med en bedre indsugning kunne give imellem 15-20 hk og ca 30 nm..


  • #8   6. maj 2010 Altså.. når nu firmaet siger at de vil kunne lave12% på den.. tror du så ikke de mener std. motor... hvis du selv begynder at skifte dele ud og "tune" din motor.. og så bagefter forventer at de kan hive de 12% mere ud af den??

    Sagen er den at hvis jeg står med en std. bil og siger til et tuningsfirma at jeg gerne vil have min bil tunet.. Så får jeg måske at vide at de vil montere andre knaster, indsugning, udstødning, osv osv og køre den ind - det vil så give ca 10%
    Hvis så jeg går hjem og selv monterer andre knaster og indsugning osv... og bagefter siger til dem: " Nu vil jeg gerne have i henter de ekstra 10%" ... det kan jo ikke lade sig gøre da jeg allerede har lagt ud for nogle af kræfterne med mine ændringer....
    på en suge motor, er de første ekstra kræfter altid de billigste.. jo mere du skal hente jo sværere og dyrere bliver det.. så du kan ikke forvente at du kan lave de første hurtige mods.. og at de så bare må smide nogle spjældhuse for at holde deres løfte.


  • #9   6. maj 2010 kn filter giver også minimum 30hk og 100nm på den model :OD
    vil se rulle resultater før jeg tror på effekt forøgelse på de ting, syntes det lyder meget meget overdrevet de opgivelser, men er bare min mening


  • #10   6. maj 2010 firmaet hedder VAE E-Shop.. Kender du det??

  • #11   6. maj 2010 Stay T:

    Den Styres elektronisk når jeg siger det til dig smiley
    Har selv stået og skulle vælge imellem en større indsugning som kunnn gi eop til 13% mere luft til motoren og 24% mere til turbo motrer..

    Skal se om jeg har et billed af det stik. Det er ingen kabler som går ind og styre det. Der sidder et tandhjul i venstre side hvor der sider 2 stik og næ mere gas du giver nu mere åbner den sig.. Men tager stikket ud den som drejer dit tandhjul det lille hus så reg, stikket stadig den drjer rundt dog uden at ramme tandhjulet og defor melder den ikke fejl, men når jeg piller det lille hus a så åbner den hlet op for klapperne og så er det kun klappen lige ved indsugningen som styre vi el. det er svært at forklare. denne model er der lavet så meget el i Fordi den skulle konkurrere med de helt store modeler i samme klasse...



  • #12   6. maj 2010 Stay T: Vae-E i Slagelse sender min bil til Norge hvor de arbejder sammen med et tunings firma da der ikke er nogle gode og ordenlig tunings firmaer i dk til Automat gear da de kræver større bremse osv.

    Den har helt std. 235 hk og 310 nm..

    Får lavet et scoop og et luft hasse som slutter tæt på friont klappen så mit filter kun får luft fra Scoop.

    Ha købt et banan manifold i Canda som er testet på sports vogne som giver større yddelse.

    Køber en sports kat. hos one two pipe på 100 celler og de har lavet min udstødning fra kat. og bag ud med gennem støms potter..

    Min indsugning er blevet glasblæst og røret fra mit filter er fra 3000Gt twin turbo.


  • #13   6. maj 2010 Der er nok en grund til de kræver større bremser lol.

    Forstil dig din bil med de 280 HK som du tror den får. Når bremserne (Som jeg går ud fra er standart sigma bremser) Som er lavet til hvad? 205 HK?


  • #14   6. maj 2010 Stay T:

    Det er farbrik oplsyninger at den har 222hk i Usa og 300 nm, men i dk vil den fordi vores benszin er bedre få 230ca. og 310nm...

    40.000 kr er kun hvad tuning koster. Tuningen i alt ed motor og i sættelse os løber op i omkring 150-200.000kr har brugt for ca. 70.000kr nu og den er først ved at blive samlet.. Motorn har så kun kørt 48.000km..

    Vi aftalte at bilen ike er en racer bil og skal kunne køre hverdag gider ikke at ligge og skrue på den og derfor aftalte vi i mellem 8-10% forøgselse af bilen, men har har oplevet at ham i Norge har kunne trække helt op til 12 og 13% ud af en suge motor, men har sagt max 10 til min dag den skal bruges til normalt kørsel og lidt lege engang i mellem..


  • #15   6. maj 2010 Benzinen I Danmark er ikke bedre end USA?

  • #16   6. maj 2010 .TypeDoubleR .:

    Følger du med i samtalen eller vil du bare gerne være med til at skrive???

    Min Bremser er fra en 3000GT og den holder til 350 hk oplyst fra Mitsubishi Danmark.

    Det er altså bremserne på tulle felttet som skal hvae større bremse ind til alm. manuel biler. da mit 3 gear går ed tun op til 235 km/t vd 8000 omdr.


  • #17   6. maj 2010 .TypeDoubleR .:

    Oki, men det er så bevist at det er den..

    Det er fabriks oplyst at i erupoa har den 235 og 310 nm og i USA har den 222hp og 300 nm


  • #18   6. maj 2010 Uhm. Hvis dine bremser holder til så mange HK hvorfor vil de andre tunings firmaer så have du får større bremser? (:

    Synes ellers der er mange posts her inde på bilgalleri som modsiger vi har godt benzin i Danmark.


  • #19   6. maj 2010 Her er et link til det jeg har lavet på min bil indtil videre og der kan man måske se lidt af de spørgsmål man har..

    http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=35617&AutoPlay=false


  • #20   6. maj 2010 .TypeDoubleR .:

    Der er ikke nogle tunings firmaer som har sagt jeg skal have større eller stærkere bremser, men de tunings firmaer vi har i DK kan ikke klare biller soom køre så hurtige på deres rulle felt da de ikke kan bremse bilen...


  • #21   6. maj 2010 Hvorfor ikke at sætte en twin turbo motor i med det samme?!

  • #22   6. maj 2010 tommy hvordan rullefelt tester de så amerikanere herhjemme med mere end det dobbelte hk og også aut gear?

  • #23   6. maj 2010 N°¹™ : Fordi i min bil kan man ikke sætte den i 3 gear og lade den ruller min skal skifte op til 3 gear og det kræver noget mere udstyr at kunne det og de mange tunings steder jeg har snakket med om det for at høre om de kan tune den siger de ikke kan, de anbefalde ham jeg skal bruge nu da han har held med det og han sender den så til Norge...

    Ved ikke hvor de får tunet de amrikanske biler henne i dk, men er ved at bygge en Ford mustang og Dodge Demon med min svoger som begger kommer op over 450 hk og så skal jeg fortælle dig hvordan det bliver gjort for har ikke undersøgt det for en amrikaner bil hvordan de gør..


  • #24   6. maj 2010 ok undrede mig bare over hvordan de kunne få deres rullet når din ikke skulle kunne rulles :O)

  • #25   6. maj 2010 *350hk Mitsu til salg *: Grunden er at med den opsætning jeg har er min afgift ikke så stor da jeg brger den samme motor..

    I reliteten kan de ikke se at min motor har 235hk istedet for min normale otor sm har 205 da det er den samme type motor på alle måder, så på den måde kan jeg faktisk slippe for at betale afgift da man godt må tune sin std. motor med 20 % og det svare til 241hk ca på min model som er oplyst til std. 205 hk og så er bilen lovlig smiley


  • #26   6. maj 2010 Lidt info på min Udstødning:

    Manufacturer: OBX Racing Sports
    Part Number: H10995S

    Product Description:

    OBX High performance racing headers are made out of pure SUS-304 stainless steel. Dyno tested at low end and top speed to increase horsepower. Precision mandrel-bend to enhance exhaust gas flow. These two piece type headers are easy to install. Value-added bolt-on headers for any racing sport performance enthusiast.


    Dyno Tested and Proven

    Direct bolt-on without modification

    T-304 Stainless Steel mandrel bend for ultra fast flow

    CNC Machine flanges with TIG and MIG welded construction

    Utilizes factory O2 sensors

    Gaskets and hardware included

    Lifetime warranty from manufacturer defects

    Additional Information:

    None

    Guaranteed Fitments:

    1991 to 1999 Mitsubishi 3000GT 3.0L DOHC


Kommentér på:
Lyder det helt urelistisk?

Annonce