{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

tuning/ulovlig {{forumTopicSubject}}

som jeg har forstået reglerne, må man tune lige så tosset man vil på sin orginale motor, bare den ikke forurener og støjer mere end normalt.

Må man bytte sin manifold ud til en anden?
Må man bytte sin turbo ud til en anden?
Må man skifte udstødning ud til en anden?

for man må vel godt bytte sin motordele ud man uorginale stumper?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tuning/ulovlig
  • #1   16. maj 2010 og så må du kun tune den med 20% det vil sige har du 100 hk så må du gå op til 120 hk på den..!

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #2   16. maj 2010 så har du ik forstået det korrekt. søg i forumet

  • #3   16. maj 2010 Så nemt er det ikke mere, det er 20% lige meget hva nu, har snakket med både syndmand og færdselsstyrrelsen. alt ud over luftfilter er en konstruktiv ændring. Du skal også kunne dokumentere at bilen er egnet til effektforøgelsen, og dokumentere at den ik forurener mere end det tilladte. Det er meget bøvlet nu.

  • #4   16. maj 2010 de 20% er kun ved motorskifte.

  • #5   16. maj 2010 20% Gælder VED KONSTRUKTIV Ændring incl. motorskifte

    Krumtap, Motorblok, Topstykke Anses for kontruktiv ændring hvis udskiftning, bibeholder du disse dele, er der ingen 20% regl.


  • #6   16. maj 2010 prøv nu at høre her du må tune alt det du vil både på original og senere ilagt motor hvis du kan dokumenter at den ikke forurener mere end ved 1. reg dato og du kan dokumentere for holdbarhed (at lortet ikke springer i luften og kan bremse ordentligt bla.) det koster spidsen af en jetjager at få lavet så de fleste vil stoppe her. på fstyr kan du læse om hvor meget mere din udstødning må larme end ved 1. reg dato det hedder generalt at du skal skifte reservedele med org. eller tilsvarende u-org.

  • #7   16. maj 2010 Rune Glem nu det snik snak, den eneste måde du kan dokumentere noget som helst er ved en typegodkendelse, eller Mekblatt godkendt tuning medmindre du selv har ofret en 100.000 kr for at køre bilen igennem et test center og fået lavet en typegodkendelse på din opbygning.

  • #8   16. maj 2010 B4ndit, så må jeg jo godt skifte de dele som snakker om?

  • #9   16. maj 2010 så kan du såmen lave nok så mange beregninger med din lommeregner og printe nok så mange papire ud... det vil skat samt synsmanden nok bare bruge til at fyre op i pejsen med.

  • #10   16. maj 2010 hvordan dokumentere man så de 20%? du godtager vel ikke en rullefelts atest?

  • #11   16. maj 2010 B4ndit: det er jo så også lige det jeg skriver hvis du åbner øjnene.

Kommentér på:
tuning/ulovlig

Annonce