{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Ulovlig tuning og bøder {{forumTopicSubject}}

Hej..

Nogen der har en anelse om hvad man får i bøde hvis man har efter monteret en turbo eller kompressor, og bliver snuppet med det..
N/A tuning er en del svære at gennemskue for polisen, hvorimod en kompressor/turbo prikker dig lige i øjet når du åbner for hjælmen.. Men det koster til gengæld..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovlig tuning og bøder
  • #1   4. apr 2010 N/A tuning er meget dyere end trykladning. du blir nok opkrævet ny reg. afgift. det plejer de hvis den er ulovlig.

• #2   4. apr 2010 sidst havde de det i politijagt.. var en der desværre blev snuppet med eftermonteret turbo, kan ikke huske om han kom af med 120.000 kr eller 200.000 kr

• #4   4. apr 2010 Hvis det er over 20% forøgelse så vil jeg da mene det er en afgift der skal betales. samt en bøde på samme størrelse.

Og det er langt fra alle turbo-biler der har en synlig turbo. bare se min 200sx: http://www.bilgalleri.dk/uploads_xl_wm/1837571.jpg

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   4. apr 2010 For at smide tryk på motor får man lov til at betale afgiften for ombygning (Osse selv om det ikke er lovligt at køre med bagefter) samt en bøde på afgiften smiley Og man risikere at de beslaglægger bilen til man har betalt bøden, og at man ikke kan nå at pille den ud inden evt syn..
    Og ved uheld kommer man selv til at skulle dække alt selv.. smiley

• #6   4. apr 2010 Ser ud til det er NA tuning for mig :D..

• #7   4. apr 2010 Tja så i station2 hvordan sådan noget foregår.....

Hvis de ser eller finder noget mystisk/mistænkeligt, jamen så bliver du kaldt til syn. De sammenholder resultaterne fra syn med registreringsattesten. Stemmer det ikke overens, eksempelvis der er påmonteret turbo, får man lov at betale registreringsafgift af dette, findes denne bilmodel med turbo ikke, vælger de suverænt hvad afgiften skal være på (Skat), hvorefter det er at betale ved kasse 1. Nægter man at betale, jamen så stiger din skat voldsomt næste år + de tager offentlige midler (boligsikring, børnepenge). Så pas nu på med det pjat, medmindre det er til banebrug. + Der kommer naturligvis også en større bøde fra politiet..........

Ham der blev stoppet i station 2 var så heldig at det drejede sig om ca. 200.000,- hvilket bilen ikke engang var værd...

Nu kommer jeg dog i tvivl om det var station2, eller om det var "politistationen´"...

Dette gælder dog kun ved en forøgelse på 20% og derover...

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #8   4. apr 2010 Du kan risikere det samme ved N/A tuning hvis de finder ud af der er tunet over de 20% smiley

• #9   4. apr 2010 http://bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=668121

læs her bla det link Johnson kommer med

• #10   4. apr 2010 Det er bare ikke nemt at finde ud af heldigvis..

• #11   4. apr 2010 Jacob E - (TeamSX ): Nu snakker han jo også om eftermonteret turbo, og ikke fabriksmonteret smiley

• #12   4. apr 2010 vi bor godt nok i det forkert land.. Selvom man gerne vil tune og forøge sikkerheden ved sin bil for at kompensere for de ekstra kræfter e sin, så er det nærmest umuligt at gøre det lovligt hvis man ikke er multi milliardær..

• #13   4. apr 2010 det virker lidt fucked at man ikke må køre med en evt. turbo selvom man er bonget og har betalt afgift for den

• #14   4. apr 2010 Johandyman S-SJ ! Hvorfor er det det... Den er jo ikke godkendt til de ekstra HK bare fordi der er betalt ny afgift..

• #15   4. apr 2010 nej men så er det lidt underligt at der så kommer en afgift.
    så burde det være bøden alene. så snart der kommer en afgift burde det give "lov" til at køre med skidtet

• #16   4. apr 2010 Afgiften kommer fordi bilen mister sin identitet...

Når sikkerheden ikke er i orden så kan lortet bare ikke lovligt køre på vejene længere er den ikke.

• #17   4. apr 2010 så du vil frem til at hvis man nu smidder en turbo .. og en faldskærm på..
    så går den når afgiften er betalt?

• #18   4. apr 2010 Er du dum...?

Den går først når de dele du monterer er synet og godkendt og påskrevet reg attesten som konstruktive ændringer som loven forskriver.

• #19   4. apr 2010 taget i betragtning af at du nu faktisk spørger mig, så nej, jeg er ikke dum
    men de kan jo ikke tillade sig at kræve en ny afgift før den overholder det den skal overholde for at den kan holde i et syn.
    de kan jo altid kræve at man hiver lortet af, men jeg synes ikke det er fair at kræve flere afgiftspenge før man får lov at køre med pisset.
    og ja, fuck loven, jeg er ude efter logikken og den minimale smule tænkning der har ligget bag

• #20   4. apr 2010 så ka de sige "klask større bremser og et bur i vognen" så ka du få lov at betale afgift og dermed køre lovligt med bilen. men der kommer en ny afgift som jo egentlig bare er ekstra gebyr på bøden

• #21   4. apr 2010 Han kunne jo ha holdt bilen væk fra vejene indtil det var blevet godkendt.

Hvad tror du der var sket hvis han havde lavet en alvorlig ulykke, med en eller flere døde, hvem skulle dække forsikringen.

Når man bryder loven i afgiftsland DK så må man jo betale det, det koster når man bliver taget.

• #22   4. apr 2010 jo, men det holder stadig ikke at der kommer sådan en snydeafgift på bilen.
    det er 100% sikkert at han ville stå med håret i postkassen hvis han lavede en ulykke med det setup og forsikringsselskabet ville sikkert også vende ham ryggen ved en ulykke men nu snakker jeg EFTER han bliver bonget - så holder det da ikke at stikke ham en afgift før de også er klar til at godkende den, hvad det så kræver er jo op til danmark men de kan (eller bør ikke kunne) kræve afgift før de er voksne nok til at sige god for hans bil

• #23   4. apr 2010 i bund og grund, så er pointen her i Danmark at det ikke kan betale sig at tune sin bil med mere end det der er tilladt.

Når man bryder loven så koster det, uanset hvad det er man snyder med. Og skattefar rager til sig hvis han får chancen.

• #24   4. apr 2010 Og får man lavet sin tuning med de godkendelser der kræves, så er der ingen problemer med Politiet, skat, fstyr osv.

• #25   4. apr 2010 pointen er bare at det er mere eller mindre umuligt at tune en bil op til den 20% lovligt.. jeg kunne nøjes med 240 heste.. Men jeg må ikke skifte noget ud for at opnå den kræft.. Tag min indsugning den er ulovlig.. Why the fuck er den det.. bare fordi jeg kommer et alu rør på i stedet for en gummi slange.. Det går helt galt fo nogle af de regler vi har.. Oooooh nej bilen forurener lidt mere end nogen syntes den skal, hold nu op med det grønne urin.. Global opvarmning findes ikke..

Kommentér på:
Ulovlig tuning og bøder

Annonce