{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem ved syn af seat m. intercooler
  • #2   8. sep 2010 Jep, for den er ikke godkendt. Så den må af, medmindre der findes en godkendelse til dit kit smiley

• #3   8. sep 2010 Okay mente bare ikke at han kunne det når nu der er monteret intercooler originalt?

• #4   8. sep 2010 Jo, den er god nok, desværre...

• #5   8. sep 2010 Ja, desværre..

• #6   8. sep 2010 Jeg havde næsten samme problem med min 200SX. Var inde ved en oversmart synsmand der svinede mig til og påstod at min bil ikke var født med IC (hvilket den er) og kasserede den derfor pga FMIC. Det er en længere historie men jeg endte med at ringe til afdelingschefen for applus bilsyn og fik mig en snak med ham. han sørgede så for at få en snak med ham synsmanden og jeg fik den gennem syn anden gang gratis ;o)

men der er vist sket lidt siden, for det er noget med at der skal være dokumentation for den "ekstra" forurening den laver pga øget effekt, kan sgu ikk ehelt huske det

• #7   8. sep 2010 For satan:)

• #8   8. sep 2010 Men der er ikke noget problem med forureningen:)

• #9   8. sep 2010 Men der er ikke noget problem med forureningen:)

• #10   8. sep 2010 Det kan godt være, der ikke er forureningsproblemer - problemet er bare, at du ikke har <b>dokumentation</b> for, at der ikke er problemer med forureningen.

• #11   8. sep 2010 Det forstår jeg ikk hel. Når de tester det til syn, er det ikk dokumantation nok?/)

• #13   9. sep 2010 Det er jo dybt godnat med de regler. Kan vi så ikke ændre på, medmindre en af os herinde bliver minister for et eller andet ministerium.

Min lille skræk historie er med min Punto GT som synsmanden mente ikke var født med turbo. Tag den.

HansExPassatTTDIHaldOgNuSnartMedGolf2ModelSjov smiley

• #14   9. sep 2010 Det er vel bare et spørgsmål om at købe et kit med godkendelse smiley

Det hjælper selvfølgelig ikke dem, som allerede har købt et kit.

• #15   9. sep 2010 Suk - der findes mange inkopetente synsmænd der ikke kender til reglerne..

En kammerat har lige synet sin 206 HDI med intercooler (de er født uden), der satte han sig grundigt ind i reglerne, sammen med synsmanden. Konklusionen var at der i loven ikke var hjemmel for at forbyde den opbygning. Bilen blev synet, og fordi der ikke var lovhjemmel for at forbyde intercooleren var der heller ikke behov for at påføre det som konstruktiv ændring.

Så bed din synsmand om at angive hvilken paragraf der forhindrer montering af større intercooler, eventuelt skriv et brev til trafikstyrelsen (som de nu hedder) hvori de angiver hvorfor det ikke kan synes.

• #16   9. sep 2010 Jeg har set en kopi af et brev fra Færdselsstyrelsen, hvori det blev beskrevet, hvorfor man ikke kunne syne en bil med anden intercooler end standard uden godkendelse.
    Der blev henvist til den bekendtgørelse, hvoraf det fremgik osv. Så den er god nok - synsmanden <i>kan</i> dumpe en bil med frontmonteret intercooler.

Brevet var sendt som et svar på netop samme spørgsmål - stillet af en person, der netop havde fået dumpet en bil af samme årsag.

Kommentér på:
Problem ved syn af seat m. intercooler

Annonce