{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Sod problem ved syn {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ved syn med min Peugeot 307 hdi (fap 136 HK)
Både sidste gang og denne gang, forureningede den utroligt meget, første gang den blev testet.
Efter noget Bell ADD og tæsk, kom den ned og blev ok.

Er det samme problem på alle andre bil mærker, eller er det bare mig der køre som en morfar smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sod problem ved syn
  • #2   21. jun 2017 Og du bruger samme kur?
    Tæsk og Bell ADD?

• #4   21. jun 2017 Min gamle 406 2.0 HDi uden partikelfilter er gået nemt igennem to gange, men den bliver ikke kørt som en morfar. Min grænseværdi er muligvis også noget højere?

• #6   21. jun 2017 Jeg køre ikke med Bell ADD til hverdag, jeg tror ikke rigtigt på det nødvendigt smiley

Men så det nok bare mig der skal køre lidt hårdere i den inden syn smiley

Øhh ved faktisk ikke hvad grænsen er uden filter, med er den 0,5.

Men tænkte osse om det var et problem på andre mærker?
    VAG
    Toyota
    Opel
    Osv..

• #7   21. jun 2017 Har ikke oplevet problemer med nogle af vores 13 Avensis og 16 208 men de er selvfølgelig også forholdsvis nye
    Vores FR-V kunne fylde synshallen med tyk sort røg de første par gange men når motoren var varm så osede den ikke så meget (uden dpf)

• #8   21. jun 2017 hade samme problem med min Peugeot 307 1.6hdier den lå på 1.2 da jeg målet den inden jeg skulle til syn renset så motoren for sod ved at skille den af og bag efter givet den additiv i tanken til at rense dyser og ventiler kørte det igennem så lå den på 0.7 så skiftet jeg partikelfilteret så var den på 0.4 og så kørte den lige igennem syn så er spændt på hvor meget jeg skal rense det hele igen til næste år når den skal afsted igen men min passat tdier er der aldrig et problem med da den ikke har partiklerfilter og må vis jeg husker rigtig være max 3.0 og den lægger altid omkring 1.1 til 1.3 så den er altid et godt stykke under

• #9   21. jun 2017 Har aldrig rigtig forstået hvordan de der hdi fap biler kan sode. Partikkelfilteret burde ikke lukke noget som helst sod igennem, som kan måles i synshallen.

Hvis man kigger i udstødningen på en vw, audi eller på en opel med partikkelfilter, så er de klinisk rene i afgangen. Fordi filteret tager alt soden.

• #10   21. jun 2017 Få renset din indsugning og bloker EGR ventilen, så har du ikke de problemer og du kan køre til syn uden og køre en lang omvej med omdrejningstælleren vredet helt rundt smiley

• #11   21. jun 2017 nyt luftfilter når man kører til syn så minimere man meget

• #13   21. jun 2017 psa dieselerne har altid haft problemer med sod, hvis man kører meget morfar. Det er lidt forskellig fra bilmærke til bilmærke om der er problemer, fx har jeg arbejdet ved mercedes, der havde vi aldrig problemer med nogen. Men vil ikke sige det er fordi at motoren er bedre eller dårligere pga af det.

Har en lille teori om at grunden til psa måske er lidt slemme til det er pga eolys system, men også kun en teori.

• #14   22. jun 2017 jeg har her mit sidste lære år, arbejdet ved citroen service,

hvor vi primæt lavede citroen og peugoet, vi havde sjældent problemer med forurening på psa motor til syn

vi hældte noget addiativ i tanken, og kørte dem rigtig godt varm inden syn, og de kørte lige igennem

• #15   22. jun 2017 Var osse mere bare for at høre om det er et problem på andre mærker, Forderne med psa motor må vel osse have de problemer.

Men hvis det ikke er et problem på alle andre mærker, så skal det helt sikkert med i overvejelserne næste gang der skal købes bil.
    Egentlig skulle jeg nok have en benzin i stedet, med de få km jeg køre om året smiley

Har fået regenereret dpf igår manuelt, så må se om det har hjulpet idag.

Kommentér på:
Sod problem ved syn

Annonce