{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

Tim H
Tim H
Tilmeldt:
28. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Celica T18 2.0 tuning {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg er ejer af en Celica T18 2,0, cabriolet, fra 92.
jeg har brugt de sidste 9 måneder på at style den, og det næste er så motoren, der skal have en tur.
Jeg ville godt lave en tryk motor på den, og da jeg ved at den findes som en 4x4 turbo, ville det være logisk at tage motoren fra sådan en, problemet der er så bare, at jeg ikke kan få det godkendt, da den er forhjulstrukket, og toyota derfor ikke vil godkende det.
Nu har jeg aldrig været den store fan, af forhjulstrukkede biler, og derfor ville det være super fedt at gå hele vejen og så også bygge 4x4 på den, altså importere en turbo celica, og så bygge 4x4 og motoren fra den, over på den jeg har nu.
så jeg ville høre, hvad i ville gøre, altså alternativer til trykmotor, envt tun på den motor jeg allerede har, og om nogen ved, om jeg kan få det godkendt, fordi jeg mener ikke at cabrioleten, findes som 4x4 turbo, og ved derfor ikke om den kan blive godkendt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Celica T18 2.0 tuning
  • #1   25. okt 2010 Udminbart nej.
    Med toyotas hjælp måske. Tivler dog kraftig.
    Og aner enlig ikke om kardan tunnel er anderledes i en 4*4.
    Når det så er sagt ville en 3sge beams være en lækker motor til den smiley

    Mvh


  • #2   25. okt 2010 Du mangler en kardan tunnel, så ikke nemt og bygge 4x4 på...
    En 3sge beams med 210hk ville være fint alternativ


  • Tim H
    Tim H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   25. okt 2010 Det har i selvfølgelig ret i, med 4x4, det har jeg ikke tænkt over, det er nok noget jeg skal høre på toyota om, det er også et stærre projekt, som ligger længere ud i fremtiden. smiley
    jeg har set på motorimport.dk en Toyota Celica 2,0 St202 3sge Beams Black Top 180hk, men som der står er den fra en t20, ved i om den vil passe i min t18? den koster forresten omkring 9.000, er der nogen måde jeg kan få noget tryk på, for den samme pris, måske på min originale motor, jeg har ikke kunnet finde nogle turbo kits til en 3sge motor.


  • #4   25. okt 2010 Så længe du holde dig i 3s familien kan du bare "go nuts"
    Der er sikkert små ting som jeg ikke lige har sat mig ind i, men som udgangs punkt passer motorophæng så længe du holder dig til 3s.

    Nu fornemmer jeg at du godt kan lave med FWD og turbo alligevel.
    Hvorfor så ikke købe en 3SGTE ?

    Hvad regner du med at ville have af HK ?


  • Tim H
    Tim H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   25. okt 2010 Okay, så burde jeg kunne sætte for eksempel denne motor fra motorimport i: Toyota Caldina 2,0 ST215 3sgte 16v 260hk 132000km år99?

    og ja jeg kan da godt leve med FWD, det er bare sådan en "brian" ting at jeg godt ville have AWD... og en alm celica, kan kun blive godkendt med turbo, hvis den også er 4x4, og jeg ville godt have den lovlig, også selvom jeg så måtte betale afgift for der så smiley - men det er jo stortset umuligt at lave noget tuning lovligt, så må jeg jo bare tage den, når den skal synes.

    Jeg satser ikke på noget voldsomt, den er skal bare være lidt hurtigere fra 0-100, da jeg ikke har noget behov for at køre 200+ i en bil, hvor der kun er et stykke stof mellem vejen og mit hoved.
    så omkring de 200 hk er helt fint, og hvis det nu ender med en turbo motor, så kan man jo stortset selv bestemme hvor mange heste den skal have, selvfølgelig inden for realistiske rammer smiley



  • #6   26. okt 2010 Ja 3SGTE lige over.
    Men Hvis du kun vil have en 200 hk er en 3SGE redtop med de 210 hk vejen frem. Og en del nemmere at syne smiley

    Mvh


  • #7   26. okt 2010 Ja 3SGTE passer lige over.
    skulle der stå.


  • Tim H
    Tim H Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   26. okt 2010 Ja okay.
    Så jeg skal skifte motor, uanset hvad jeg gør :)..
    så kan man lige så godt gå efter de 260hk fra turbo motoren, og så kan man jo altid lege lidt med en større turbo, eller bare med trykket på den der nu er.
    jeg siger tak for hjælpen, så må vi se hvornår jeg får penge til det projekt ;).


Kommentér på:
Celica T18 2.0 tuning

Annonce