{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.825 visninger | Oprettet:

martin h
martin h
Tilmeldt:
1. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

spørgsmål om turbo {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er helt ny indenfor området tuning og tænkte om der var nogle der gad svare på et par spørgsmål om fordelene og ulemper ved turbo. Jeg har søgt lidt på google og synes ikke der var noget der gav mig det svar jeg havde brug for. smiley Jeg kunne bl.a. godt tænke mig at vide om det påvirker brændstofs forbruget og hvis det gør, hvor meget? og hvordan det påvirker bilen hvis det går i stykker og går det ofte i stykker.

Håber der er nogen der gider hjælpe mig. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om turbo
  • #1   3. feb 2011 Kommer an på meget, men en golf 4 1,8t kører længere på literen end en 1,8 uden turbo (:
    Mener du, at hvis turboen går i stykker, om bilen så stadig kan køre videre?


  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #2   3. feb 2011 Dit forbrug kan stige fra 10 til 100% og går ikke tit i stykker hvis det er lavet ordentligt. Og når hvis det går i stykker kan det enten være turbo eller motor eller begge dele

  • #3   3. feb 2011 Mit brændstof forbrug steg en smule, men det er nok pga min lidt tungere højde fod:) synes faktisk at den kører længere literen på lange ture. Det kan godt være at brændstofforbruget stiger med 10%, men glæden ved at køre i bilen stiger 200%.
    Min bil har aldrig kørt bedre end den gør nu, og den har ikke lavet en forkert lyd endnu. Men det kommer også helt an på hvilken motor man starter med om den vil gå i stykker.

    Jeg har så godt nok også "bare" monteret en større turbo på min.


  • #4   3. feb 2011 det er sådan at lige meget hvor dan du vender og drejer den, så koster hk brændstof, når en 1,8t har en bedre økonomi end en alm. 1,8, så er det fordi der er målt på gennemsnittet, holder du klampen i bund hele tiden, så bruger 1,8téren mere brændstof end den alm.
    om det går i stykker er et spørgsmål om hvor dygtig du er og hvor mange penge du vil bruge, og ikke mindst hvor mange hk du vil opnå. generalt vil jg sige at hvis du er hlt grøn, så køb i stedet en bil md turbo org. og lær lidt om den inden du kaster dig ud i et projekt selv.


  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   4. feb 2011 Tak for svarende smiley

    nicklossi -> Ja jeg mente lige præcis om den kunne køre videre hvis turboen gik i stykker.

    Rune R -> Jeg havde skam heller ikke tænkt mig bare at kaste mig ud i det, men tak for rådet smiley Jeg er i gang med mekaniker uddannelsen (kun været på grundforløb, venter på h1) så havde tænkt mig at få mester til at hjælpe hvis det endelig var. Så det du siger er at på kortere ture vil det måske kunne spare benzin/diesel?


  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   4. feb 2011 Kunne også godt tænkte mig at vide om man kan vide på forhånd hvor meget brændstof forbruget vil stige. Jeg synes det ville være noget af et sats hvis det kan variere fra 10 til 100% smiley

  • #7   4. feb 2011 regn med en km eller 2 mindre pr. liter, men det er nok den mindste bekymring.

  • #8   4. feb 2011 Martin H
    Den kan nok godt køre, men bestemt ikke køre godt - det kommer så også meget an på hvordan den er gået i stykker (:


Kommentér på:
spørgsmål om turbo

Annonce