{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

turbo på alm diesel golf? {{forumTopicSubject}}

Godaften kære bg-venner og veninder smiley

Går og leger med tanken om at sætte en alm 1.6diesel motor over i min golf 2 1.6turbo diesel.. Og så beholde turbo'en, og sætte den og en turbodiesel pumpe på den alm diesel, så den er blevet "opgraderet" til turbo.. Den har jo en del ekstra kompression pga den std er uden turbo.. Men kan det overhovedet lade sig gøre at sætte turbo manifolden fra den øko-td'er over på den alm diesel? Og vil det overhovedet på nogen mulig måde komme til at fungere??

det er begge std 1.6'ere..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo på alm diesel golf?
  • #1   25. apr 2011 Tror så den vil tag toppakning med det samme når du gi den mere end std i tryk

• #2   25. apr 2011 Det kan man sagtens gøre. der er ikke så meget at tage hensyn til der

• #3   25. apr 2011 Nej det har jeg os hørt at den kan holde til så tror ik du skal være bange for det smiley

• #4   26. apr 2011 hvis den knalder toppen så pyt med det, har jo min std td motor smiley kunne bare være sjovt at gøre smiley for den skulle da gerne blive heftig så smiley de alm diesel er jo rimelig holdbare

• #5   26. apr 2011 Hvad ville du få ud af det??

• #6   26. apr 2011 tror ikke det ville give noget. Men man kan sagtens.. Det er bedre at skrue den td'er du har lidt mere i tryk. Er den med undersmøring den td du har? Så holder den den bedre. Der er ikke undersmøring på std. diesel og øko td'er.

• #7   26. apr 2011 det er en øko td'er.. og den er satme sløv, og den er skruet en smule i pumpen(lige til grænsen) og en del i tryk, men hvis en øko td'er har 60-65hk, og en alm d har 55, så må den jo hvertfald ryge op på 80hk, som sb motoren.. Og grundet jeg vil skifte om er fordi pumpen der sidder på min td'er er fra en alm diesel, og den diesel motor jeg er ved at anskaffe med har sb pumpen.. og har ikke mikrometer ur til bare at skifte pumpen.. så kunne det jo også være sjovt at lege lidt med en alm diesel og sætte turbo på smiley har heller ikke mikrometerur til at stille pumpen med, ellers havde jeg sku bare skiftet pumpe.. og gider ikke betale en herregård ved et værksted for det, det er jeg for nærig til..

• #8   26. apr 2011 suge diesel er meget sjældent højere i kompression. så projektet vil være spild af tid.'

men hvad er den begrænsning, der gør den til øko diesel?? så kunne manifolder eller knast eler hvad der "dræber" den jo byttes ud.

• #9   26. apr 2011 Hvorfor smide turbo på en motor med højere kompression, normalt sænker man kompressionen på turbobiler.

• #10   26. apr 2011 ken - hvorfor dog det?? det er da spild af penge når jeg kan få en hel golf for 1500kr.. hvorfor så gå hen og købe alt muligt andet?? så hellere bare skifte motoren og behodle turbo'en så man har en del ekstra kræfter... for tror da hvertfald ikke at øko-dieselen har 55hk hvis man piller turbo'en af, tror nærmere den har 40-45hk.. MAX.. for har ikke værktøjet til at indstille pumpen ordenligt med, så kan ikke engang bare skifte den.. så er det nemmere at skifte hele motoren... og gør også det hele lidt sjovere smiley

claus - det er rigtigt.. fordi jeg får fat i en golf diesel til ingen penge, så kan jeg ligeså godt skifte motoren pga jeg ikke har værktøjet til at indstille pumpen osv.. så kan jeg jo bare gå igang med at stille turbo'en..

men hele projekter bunder i at den pumpe der sidder på min td'er er fra en alm diesel, så der er ikke ret meget ryk i den, som hvis jeg smed en sb pumpe på den, eller bare en pumpe fra en oprindelig turbo diesel.. Men grundet jeg ikke har værktøjet til det, så må jeg jo bare skifte hele motoren.. det er jo trodsalt kun en golf, det er jo ikke verdens sværeste opgave.. smiley

• #11   26. apr 2011 En øko har har 60 std. Min øko td'er lavede 95hk ved 0.9 bar.. Jeg havde dog en SB pumpe på og intercooler. Det eneste der er træls ved økoen er at den ikke har undersmøring. Men jeg tror du vil opnå samme resultat med en suge diesel du bygger om - måske endda dårligere - end det du har nu. Spild af tid efter min mening,,,

• #12   26. apr 2011 Jeg vil nærmere tro at min den smider MAX 70hk.. også selvom jeg blænder wastegaten af.. da min kammerats golf med sb motor trækker MEGET hurtigere og bedre end min gør.. og der er intercooleren pillet af.. og hans går 20-25km/l og min går ca 15.. Så noget er der jo "galt".. Men er sådan set okay tilfreds med den, men kan stadig ikek se at det skulel give et dårligere resultat.. så kan jo ligeså godt prøve, det koster jo intet.. jeg tror nu nok at den ville fremad med 1 bars tryk.. og min turbo fejler intet, den æder 1 liter pr 3000km, det er jo ikke meget.. jeg vil æde mit kørekort på at den motor der er i nu ikke yder over 80hk.. og med den økonomi den har, så er jeg villig til at se hvad der måske kunne være sjovere smiley Det er jo ikke værre end at motoren bare kan skiftes tilbage..

• #13   26. apr 2011 min øko kunne lave næsten 2 bar tryk - så gik den jævnt. Men kørte "kun" med 1.2 normaltvis. Husk nu at blænde overtryksventilen i indsugningen også... Ellers blæser den alt over 0.7 ud den vej...

• #14   26. apr 2011 den er skruet helt i bund, så tror den lukker trykket ud noget senere.. Men skal jeg ikke kunne sige.. den vil alligevel ikke ret gerne frem ad.. Men ja, min kan også sagtens lave tryk, når jeg rammer 70kmt i 3. så åbner den, og det er selvom den er helt i bund, og smider jeg luftfilteret af den, så er der turbo stall så det vil noget! så lyder det som en lastvogn med 25 tons bagefter smiley og det har den jo ikke godt af.. Men prøver hvertfald først med hvordan den køre ved at sætte alm diesel motor over i, køre det af H til skifter jeg tilbage.. Nu må vi se smiley motorskift er jo ikke engang en hel dags arbejde for to friske folk smiley

• #15   27. apr 2011 hm.. min kunne lave 1 bar ved 1000 rpm og så næsten 2 bar ved 15-1800rpm i både 1 2 3 4 5 gear... Har du std. udstødning på? Det kan være fordi den ikke kan komme af med det. Har du ladetryks ur i så du kan se hvad du lader? Overtryksventilen skal du skrue den originale skrue ud og sætte en længere i eller lægge noget ned i bunden - ellers lukker den ikke. Det samme med bolten i wategaten. Den er heller ikke lang nok til at lukke den std. - så den skal også skiftes. Jeg kørte forresten med SB pumpe, intercooler og stor udstødning på min,. En anden ting er at der ikke er noget spjæld der lukker foran turboen på en gammel diesel - så det er ikke hårdt ved turboen som på en benziner - den blæser det bare ind i motoren - det svarer til en benziner der blæser det ud af BOV'en..

• #16   27. apr 2011 der sidder udst på fra en 1.9tdi'er så den skulle gerne kunne komme af med det.. men man kan jo tydeligt høre når overtryks ventilen åbner.. og wastegaten er der sat en 5cm lang skrue i, og den er skruet i bund ind til lige før gevindet takkede over, så den er hvertfald lukket smiley Nej kan ikke se hvad den lader, men den lader hvertfald godt..
    Nu ved jeg ikke om du har læst jarls diesel guides, men han forklare hvertfald at hvis man sætter en diesel pumpe på fra en 1.6d på en 1.6td fx, så vil ydelsen ligge tættere på det som den alm diesel trækker, end hvad td'eren trækker..

• #17   27. apr 2011 og kan sagtens få den til at rykke grusomt, men så ryger den som et gammelt lokomotiv der har svært ved at trække vejret smiley Det er jo ikke meningen den skal "voldtages"..

• #18   27. apr 2011 Hvorfor vil man sætte en alm. diesel pumpe på en td'er? Det giver jo ingen mening. Nå, men som sagt fik jeg 80hk SB pumpen på min øko og den gik rigtigt fint med den da den giver mængde i forhold til tryk.

• #19   27. apr 2011 ja nemlig det er jo lige det den gør, og så skulle det ikke undre mig at indmaden i pumperne også er forskellig smiley
    Jamen spørg mig ikke.. Men kender ham der havde den før mig, og hans mekaniker kender jeg også, men sådan noget fusk plejer han ikke at lave.. Men kan jo ske at den er blevet skiftet alligevel, skal jeg jo ikke kunne sige desværre.. Men ham der havde den før ved intet om det..

• #20   27. apr 2011 nogle at dieslerne er klar til tryk andre er ikk...
    stå der D på bagsiden så den ikke klar stå der D/TD så er den klar til tryk.

• #21   27. apr 2011 ketil - og med det mener du?? jeg har jo turbo og turbo manifold fra min td'er, den skal jo bare smækkes på den alm d'er.. men forklar lige hvad du mener

Kommentér på:
turbo på alm diesel golf?

Annonce