1.909 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
17. okt 2007 Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
seriøs tuning af golf 1.6 td. dele hvor? {{forumTopicSubject}}
hej jeg skal have mig et tunings/vinter projekt, og den går ud på at finde en 1600 td golf motor, og få så mange hk ud af den som overhovedet muligt. + at det holder
men syns ikke jeg lige an finde nogle hjemme sider med specialdele til skidtet, regner med at bruge std. turbo, men vil gerne have forstærket toppakning, stempler osv i. evt. nogle der har rodet sig ud i sådan et projekt? og måske har nogle tips
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 514
mar 2007
Følger: 124 Følgere: 76 Biler: 8 Emner: 12 Svar: 332
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
her er en "GTD" der vil trække forenden af din bil hurtigere end din fod kan nå bremsen !
men seriøst så kan det aldrig betale sig at "tune" en 1,6tdèr , den dør hurtigt som original motor .. find da hellere noget 1,9tdi eller lignende
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
TRor min TDI skal knverteres om til en GTD ér så
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
hvad med stempler, pumpe og dyser? er der nogle der har prøvet noget lign?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.505
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 3 Svar: 1.134
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
men det var ikke den stor hjælp her må prøve at lede lidt mere her på nettet, men tror jeg køber en donerbil i tyskland og leger lidt med den. for det skal være en 1600 td'er hehe, nå men tak for svarende
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Men den største turbo, nye dyser og en frisk pumpe, ståltoppakning fra TDI, og ARP bolte så du kan kamp spænde lortet sammen. Så hæver du trykket til 2 bar og giver den diesel til den begynder at ryge.
Der er ganske få ting der kan justeres på en VE pumpe, oliemængde, fjederbelastningen på røg begrænseren, man kan købe en anden kejle til røg begrænseren, og så tomgangen.. det er ca det
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Jeg forsøger at ramme et punkt hvor den ikke oser under kørsel, og minimalt under aceleration, og det kan lade sig gøre.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 67
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 67
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 29
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
okay, det lyder noget voldsomt , kan den virkelig holde med så meget tryk? og hvad har du proppet i den?
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 29
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
løsner eller knækker de originale plejlleje bolte? siden man skal have special bolte i?
hva med krumtap og stempler. ?
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 29
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
seriøs tuning af golf 1.6 td. dele hvor?