1.647 visninger
|
Oprettet:
Fra narrow- til wideband-lambdasonde? {{forumTopicSubject}}
Er det nogen der har prøvet at udføre denne konvertering?
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/352777-1.8T-(06a)-Narrowband-to-Wideband-Conversion-Done-Easy!
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.234
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Ja, et ur fortæller mig at blandingen er gal, men den ændre ikke på sagen....
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.234
og brug eksterne AFR ur som advarsel, kan ikke se det skulle nytte noget med det du gerne ville frem til
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
jun 2005
Følger: 73 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 74 Svar: 669
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
LMM, tændrør og lambdasonde er skiftet.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Hvis ikke jeg kan lave konverteringen, bliver jeg nød til (som Hasbro siger) at smide et A/F ur med tilhørende sonde i.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Det kan også være tænding der gør den ikke kører ret langt på L, eller selve lambda regulering i boksen..
Har du prøvet og måle signal fra sonde, om den regulere som den skal.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
ECUen kan regulere dysernes åbningstid ud fra den information den får fra bla. sonden.
Det er ikke muligt for ECUen at regulere mere end +/-25%.
Lige nu er min multi fuel trim maxet ud ved +25%, den prøver altså at regulere mere end det er muligt.
Sonden er ny. Værdierne er tjekket i VCDS, så både sonde, ledningsnet og ECU fungere korrekt.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Men som K-Finn skriver, hvis den skal bruge 25% mere benzin end det egentlige benzinmap foreskriver, så er der fejlmuligheder som kan indikere defekt lmm, utæthed fra lmm til indsugningen så den trækker falsk luft og lmm og lambdaværdi derfor ikke stemmer overens, eller tændingen kan ramme så meget ved siden af at forbrændingen kommer helt ud i skoven.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Den kørte maxregulering på longterm fueltrim, og bilen kørte helt af pommeren til.
Lambdasonden gav heller ikke noget brugbart oscillerende signal, så det var nærliggende at prøve at skifte den. Samtidig nulstillede jeg motorcomputeren så fueltrim gik i 0 igen.
Bilen startede og kørte nu perfekt, indtil en dags tid senere, så var max LT FT nået igen. Det vidste sig at signalledningen i det originale ledningsnet havde en lille smule overgang til stel, så bare en anelse af det generede lambdasignal fra sonden gik tabt, så derfor blev motorstyringen bare ved med at hælde benzin oven i hatten.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 111 Svar: 526
Som sagt er LMM ny (original Bosch som lambda), den gamle var kun 11 mdr (både LMM og lambda).
Jeg har tryktestet systemet så der er ingen utætheder der kan kan introducere ikke-målt luft i systemet.
Tændingen er noget lidt andet. Min ECU har ingen missfire-counter, så jeg ved har lidt svæt ved at fejlsøge denne del...
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Men få en wb i den og kør en tur
Fra narrow- til wideband-lambdasonde?