{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra narrow- til wideband-lambdasonde?
  • #1   15. okt 2011 hvorfor ikke bare kører med et afr ur i kabinen ?

• #2   15. okt 2011 Fordi det intet hjælper.
    Ja, et ur fortæller mig at blandingen er gal, men den ændre ikke på sagen....

• #3   15. okt 2011 ? lad da origrinal sonde sidde som den skal.

og brug eksterne AFR ur som advarsel, kan ikke se det skulle nytte noget med det du gerne ville frem til

• #4   15. okt 2011 Nej, det undre mig ikke.

• #5   16. okt 2011 Er vel fordi han gerne ville køre mere præcis blanding for at hive lidt ekstra hk ud af den.

• #6   16. okt 2011 Yep, det og få den til at køre mere end 6,4km/l ved morfarkørsel.

• #7   16. okt 2011 Hvis den kun kører 6,4 km/l ved pæn kørsel, og du tror en wideband vil hjælpe, var det så ikke en ide at prøve at skifte til en ny alm sonde?

• #8   16. okt 2011 Hvem siger jeg ikke har det? smiley
    LMM, tændrør og lambdasonde er skiftet.

• #9   16. okt 2011 Har du prøvet og have en bredbåndssonde i, for se hvordan blanding er

• #10   16. okt 2011 Nej det har jeg ikke. Jeg ved blandingen er gal for ECUen prøver at korrigere mere end hvad der er muligt.

Hvis ikke jeg kan lave konverteringen, bliver jeg nød til (som Hasbro siger) at smide et A/F ur med tilhørende sonde i.

• #11   16. okt 2011 Hvordan ved du blanding er gal ?
    Det kan også være tænding der gør den ikke kører ret langt på L, eller selve lambda regulering i boksen..

Har du prøvet og måle signal fra sonde, om den regulere som den skal.

• #12   16. okt 2011 Som K-Finn skriver, hvis narrowband lambdasonden regulerer, så ligger blandingen lige i øjet, så ligger fejlen et andet sted.

• #13   16. okt 2011 En lamdbasonde kan ikke regulere noget.
    ECUen kan regulere dysernes åbningstid ud fra den information den får fra bla. sonden.
    Det er ikke muligt for ECUen at regulere mere end +/-25%.
    Lige nu er min multi fuel trim maxet ud ved +25%, den prøver altså at regulere mere end det er muligt.
    Sonden er ny. Værdierne er tjekket i VCDS, så både sonde, ledningsnet og ECU fungere korrekt.

• #14   16. okt 2011 Forstå mig ret når jeg siger regulerer, jeg er udemærket godt klar over hvordan sådan en virker. Men hvis du ved max regulering har en lambdasonde der står og oscillerer i signalet som den skal, så har motorstyringen ramt den korrekte blanding. Da du siger sonden samtidig er ny, så vil jeg tillade mig at tænke at den også gjorde det med den gamle sonde, og derfor vil jeg udelukke sonden som fejl da du har prøvet 2 forskellige sonder nu (Dog skal man jo aldrig udelukke en ny del).

Men som K-Finn skriver, hvis den skal bruge 25% mere benzin end det egentlige benzinmap foreskriver, så er der fejlmuligheder som kan indikere defekt lmm, utæthed fra lmm til indsugningen så den trækker falsk luft og lmm og lambdaværdi derfor ikke stemmer overens, eller tændingen kan ramme så meget ved siden af at forbrændingen kommer helt ud i skoven.

• #15   16. okt 2011 Som eksempel kan det nævnes at jeg har rodet med selvsamme problemstilling på en Corolla.
    Den kørte maxregulering på longterm fueltrim, og bilen kørte helt af pommeren til.
    Lambdasonden gav heller ikke noget brugbart oscillerende signal, så det var nærliggende at prøve at skifte den. Samtidig nulstillede jeg motorcomputeren så fueltrim gik i 0 igen.

Bilen startede og kørte nu perfekt, indtil en dags tid senere, så var max LT FT nået igen. Det vidste sig at signalledningen i det originale ledningsnet havde en lille smule overgang til stel, så bare en anelse af det generede lambdasignal fra sonden gik tabt, så derfor blev motorstyringen bare ved med at hælde benzin oven i hatten.

• #16   16. okt 2011 I orden, der var ikke for at "lære" dig noget, men nu hvor vi er kommet så langt fra emnet er jeg lige nød til at vide at vi snakker samme sprog.

Som sagt er LMM ny (original Bosch som lambda), den gamle var kun 11 mdr (både LMM og lambda).

Jeg har tryktestet systemet så der er ingen utætheder der kan kan introducere ikke-målt luft i systemet.

Tændingen er noget lidt andet. Min ECU har ingen missfire-counter, så jeg ved har lidt svæt ved at fejlsøge denne del...

• #17   16. okt 2011 Altså, der må jo være nogle værdier der er forkert, eneste måde og fastslå dette, er montere en WB og check AFR værdier, noget er galt

• #18   16. okt 2011 Ja kunne godt se det kunne lyde lidt galt. Men ikke nødvendigvis en misfire counter ville føre dig nærmere målet. Hvis tændingen nu er 5-10 grader forkert har du væsentligt forringet effekt, og det kræver en tungere fod på speederen for at få de samme heste ud af motoren. Der kan være mange ting galt.

Men få en wb i den og kør en tur smiley

Kommentér på:
Fra narrow- til wideband-lambdasonde?

Annonce