{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.595 visninger | Oprettet:

Alexander S
Alexander S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Ikke lovlige udstødninger ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Er der nogen af jer, der har erfaring med ulovlige ødstødninger ?

Hvad gør man med syn og hvis man bliver stoppet ?

Er det en idé at montere std. udstødning når den skal synes og skifte tilbage efterfølgende?

På forhånd tak !

Alex

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke lovlige udstødninger ?
  • #1   3. apr 2012 hvad skulle gøre udstødningen ulovlig?
    Bare den er tæt og ikke larmer totalt hjernedødt

• #2   3. apr 2012 Ulovlige udstødninger?

Min er lavet selv helt fra manifolden..
    Den kiggede han næsten ingengang på? d;

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#4   3. apr 2012 Sådan som jeg har forstået det, handler det om at den ikke må forurene mere end std (altså samme EU Norm). Den udstødning jeg refererer til, har sports cat og der er altså ikke samme modstand på (den giver ca. 30 heste)

Alex

• #5   3. apr 2012 Alexander S

30HK ved at skifte en udskødning?? aaaaah den skal du vidst længere ud på landet med smiley

• #6   3. apr 2012 Jeg er blevet dumpet på sportpotte, som ikke larmede for meget eller noget, men jeg havde bare ikke papirene på den, og manden kunne ikke se noget EU-mærke... Men jeg var vidst også uheldig og finde en rigtig gnaven gammel synsmand! Jeg har aldrig hørt om andre har haft problemer, med mindre de larmer for meget, var utætte, hang for lavt o.s.v...

• #7   3. apr 2012 Carsten T: pumpet turbomotor måske?

• #8   3. apr 2012 Som michael J så fint siger det, så skal den desværre efter reglerne være godkendt mærket !

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#9   3. apr 2012 Der er smidt en kompressor på motoren, derfor er jeg nød til at køre med sports cat udstødning for at skabe det nødvendige flow. En standard udstødning smadrer motoren.

Udstødningen er ikke Tüv godkendt og larmer en del mere end std.

Hvad gør jeg ?

Alex

• #10   3. apr 2012 Alexander S
    hvad er kat smiley siger dem MIRU
    jeg køre ud på min så den er ikke go til syn. men min bag pot er de liglad med smiley

• #11   3. apr 2012 Du har smidt kompressor på, og så er din største bekymring, en ulovlig udstødning? smiley Kan du se hvor jeg vil hen?

• #12   3. apr 2012 Claus - ZR-DESIGNS Z
    vi må håbe bil er bliven godkendt med den smiley

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#13   3. apr 2012 Claus: Effektforøgelsen fra kompressoren er helt lovlig smiley der er ikke noget at komme efter der. Det er udstødningen der er problemet.

Kristoffer H: Nu er jeg jo på ingen måde mekaniker, så du må lige bære over. Når du siger "Skifter potten", mener du så hele udstødningssystemet eller kun den bagerste del ? I så fald, hvordan får jeg så fat i en godkendt potte og er det uden problemer at tage den af og på ?

Alex

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#14   3. apr 2012 Bilen er Tüv godkendt med kompressoren

• #15   3. apr 2012 Hvorfor er der ikke blevet taget højde for udstødningen da der blev bygget kompresser på? =)

• #16   3. apr 2012 Sådan noget potte værk skal jeg osse have hvis det giver 30 xtra hk´ere da.
    Hvor kan det købes ??

• #17   3. apr 2012 Hvilken bil er det...?

• #18   3. apr 2012 I min verden har det ikke den store betydning ved kompressor med det udstødning, som hvis det havde været monteret turbolader.
    Da snakker vi mere om at modtryk kan skade turboladeren unødvendigt.
    Selvfølgelig skal det være friere flow, men det kommer sig sqi ikke så nøjagtig, medmindre vi snakker stor effekt.

• #19   3. apr 2012 Bare find dig en synsmand som ikke hænger sig i små ting. Feks EU mærke på potte...

Der er mange som er fuldstændig ligeglad med det. Bare bilen ikke forurener eller larmer mere end nødvendigt.

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#20   3. apr 2012 Dannie: Problemet er at jeg tror bilen forurener mere end std. pga kompressoren, da der jo brændes mere benzin af.

Hans: Vi snakker 180 ekstra heste. Men jeg er blevet fortalt af producenten at en std. udstødning vil smadre motoren pga. modtryk.

Er der nogen der kender en synsmand i Københavns området der har ry for at være "ligeglad" ?

• #21   3. apr 2012 Alexander S

hvis du mener din udstødning har givet dig 30 hk mere så er du sgu blevet snydt

• #22   3. apr 2012 Ku du ik lige fortælle hvilken bil der bliver snakket om?

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#23   3. apr 2012 http://www.g-power.de/934.html?L=1&carid=6000&artgr=6046#Produkt_Start

Det er vel og mærke den der ikke er Tüv godkendt og i forbindelse med en kompressor.

Det er en M3.

Nogen der kan hjælpe med mit problem?

• #24   3. apr 2012 først og fremmest ville jeg ikke bekymre mig om at blive stoppet af politiet, jeg tvivler på at de har forstand på udstødningssystemet på en m3'er... Og så ville jeg, hvis det altså er helt umuligt at få den igennem syn med den udstødning, sætte de originale udstødning på ved syn... Det er ikke ligefrem raketvidenskab at skifte nogle rør ud... Men hvis det er pga forurening at den ikke kan gå igennem, så skal jeg ikke gøre mig alt for klog på sådan noget, men jeg ville da mene at man burde kunne køre bilen på felt og få den justeret ind således at forureningen ikke er for høj... Jeg kan næsten ikke tro på at det ikke kan lade sig gøre, koster måske lidt, men det er vel ikke pengepungen som er problemet hvis man kører i sådan en slæde smiley

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#25   3. apr 2012 Tak for dit indlæg Michael.

Den forurener kun mere med G-power udstødningen, så det burde kunne lade sig gøre at skifte til std udstødning og gå igennem. Jeg har bare ikke std. så det kræver at jeg investerer I sådan et. Forhåbentlig kan jeg finde et brugt.

Er der nogen der kender en medgørlig synsmand? Gerne i København

• #26   3. apr 2012 Det lyder da underligt at udstødningen er skyld i at den forurener mere... Det burde ikke have noget at sige, med mindre den er utæt, eller motoren ikke er indstillet ordentligt til det ekstra flow... ang syn, du får lige en pb...

• #27   3. apr 2012 Eller er det fordi at katalysatorne er pillet af g-power udstødningen?

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#28   3. apr 2012 Ja jeg tror det er dét. Katalysatorene skaber modstand eller hvad ? Du kan læse om udstødningen i linket ovenover.

Tak

• #29   3. apr 2012 Der står at de er tüv godkendte? Men ja, der står også at de er med racerkatalysatore, og de kan i nogle tilfælde ikke rense gasserne godt nok... Så vidt jeg kan se står der 100 cellers katalysatore, og i dk skal de minimum være 400 celler... Katalysatore skaber lidt modtryk ja, selvfølgelig derfor de originale ikke bruges i g-power udstødningen, men du har ikke tilfældigvis de originale kats?

• #30   3. apr 2012 læste lige videre i teksten, not street legal... Dooh smiley

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#31   3. apr 2012 Præcis. Det er de nederste på siden smiley kan man skifte Katalysatorene ud med de originale?

• #32   3. apr 2012 hvis der er tryk på så skal den nok blæse gassen, gennem katten

• #33   3. apr 2012 Uha, jeg har desværre ikke rodet så meget med g-power og m3, men det burde da være muligt at finde ud af om de har samme mål, så man bare kan nøjes med at skifte katalysatorene på g-power rørene... Det er svært at se på billederne om katalysatorne er svejset på rørene, eller samlet med flancer... Har du selv mulighed for at tage et kig under bilen og se hvordan de sidder samlet på rørene?

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#34   3. apr 2012 Okay. Jeg tror jeg vil starte med at gøre et forsøg hos en synsmand. Jeg har i øvrigt svaret dig i PB.

• #35   3. apr 2012 Hvis du ikke har de originale katalysatorer, kan nogle nye originale også hurtigt rende op over 7-8000 kr hvis ikke mere... der sidder på 2 på din ikke?

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    jan 2011

#36   3. apr 2012 Jo det går jeg ud fra, men er som sagt ikke mekaniker og jeg har ikke lige bilen ved mig nu.

• #37   3. apr 2012 Så er det nok snarere 7-8000 kr pr stk ku jeg forestille mig...

• #38   4. apr 2012 De skriver da kun not streetlegal for at frasige sig et evt. ansvar.
    På med skidtet og afsted.
    En BOV er jo heller ikke et streetlegal produkt i DK.

• #39   4. apr 2012 Pm

Kommentér på:
Ikke lovlige udstødninger ?

Annonce