{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Motorskift ?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har mig en fin lille Honda Civic EK 1,5ils med 114 hk.
Ville gerne smide en motor over i fra Honda Civic EK 1,6 VTI
med 160hk. BILERNE hvor motorene sidder i er stort set helt ens (pånær bagbremsen er skive på vti modellen, og tromle på 1,5 ils modellen)
. og alt passer lige over i.

jeg har hørt man kun må overstige 20 procent i "tuning"

SÅ mit spørgsmål er. Kan det på nogen måder lade sig gøre? evt betale en ekstra afgift så bilen bliver lovlig?.
og må kører på de danske veje.

på forhånd tak.
Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorskift ??
  • #1   24. jun 2012 Punkt 1: Det er ikke lovligt at lægge den motor i, da du overstiger 20%

Punkt 2: Det er så besværligt at lægge en vti motor i en 1,5, at det sket ikke kan betale sig!

Drop det, og køb en vti istedet for hvis du vil have bil der er hurtigere!

Mvh Mark smiley

• #2   24. jun 2012 hvis du laver den identisk med 160 hk versionen så ja, men det kan aldrig betale sig med ny afgift og alt det.

• #3   24. jun 2012 20% reglen er 20% reglen. Den gælder uanset hvad smiley

• #4   24. jun 2012 + du skal lave skivebremser bag på også, da den skal være identisk med en vti smiley

• #5   24. jun 2012 Jubidition: ja men bilen mister sin identitet over 20% hvis den kan findes igen ved han foreks har bygget den magen til 160 modellen så bliver den bare til en 160 hk model med ny afgift til følge. skifter han dog kun motor, ja så kan man ikke finde identiteten igen,

• #6   24. jun 2012 Bremser foran er ens og lige store, bagpå er det tromler, men en bil bremser minimalt bagpå og ofte er tromler bedre end fastgroede skiver.

Lav swappet og forsikre den som en vti, sig til forsikringen der ligger en anden motor i, og fuck afgiften og de 20%

Ja du risikerer en bøde, men afgiften er så lav på den gamle bil at den bøde måske bliver 15k

• #7   24. jun 2012 Tak for jeres svar! smiley

- Rasmus

• #8   24. jun 2012 nu konfiskerer skat jo bilen, så får du en periode til at betale en anslået afgift plus en bøde svarende til den afgift, bliver det ikke betalt bliver bilen skrottet og du står tilbage med bøden svarende til en afgift, så er spørgsmålet hvad er afgiften på en vti

Kommentér på:
Motorskift ??

Annonce