{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.174 visninger | Oprettet:

Tuning sugemotor BMW {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Jeg går med tankerne om at pumpe en gammel BMW M20 motor, da jeg har en langslagskrumtap liggende og lidt smiley

Jeg havde tænkt mig at smide nogle spjældhuse på og fjerne LMM.

Så er mit spørgsmål:
Vilken motorstyring er bedst at anvende til tuning af en sugemotor?

Og hvad indebærer det at fjerne LMM? Hvad skal gøres m.m.?

Venlige hilsner
Jørn Andersen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning sugemotor BMW
  • #1   30. jun 2012 kan det svare sig at bruge penge på at tune en m20? det er meget svært og dyrt at få ret meget over 200 rigtige hk ud af sådan en. Jeg ville personligt vælge at pumpe en m50. se evt min gamle e36 330i coupe. ellers kan du finde alt det info du skal bruge på bmwe30.dk

• #2   30. jun 2012 Det kan måske ikke svare sig, men det er da et skægt projekt, og da jeg har mange af delene liggende er det ikke det store problem smiley Desuden har jeg allerede en M52B28 motor stående smiley

Så det var mest for at lave et lille hygge projekt ud af det smiley
    Og da jeg har både knast, 3,0 krumtap og har en flance til S50 spjældhuse er jeg da en god bid på vej smiley

• #3   30. jun 2012 Jeg og min makker har lige lavet en m20 2.7 med hardge manifold, 2½ rustfri uds og vems motorstyring. Det køre skide godt smiley

• #4   30. jun 2012 Og lyder 10 gange bedre en en m50 symaskinemotor

• #5   30. jun 2012 Okay, ja en M20'er lyder langt federe smiley

Har i lavet LMM cut-off eller? Og hvordan fungerer en Vems motorstyring? Hvordan stilles den ind osv? smiley

• #6   30. jun 2012 der må jeg give kim s ret en m20er lyder bare 100% feder end m50

men det koster kassen og lave en m20 på sug der har mange hk har set tæt på 300 hk på en 3,2 liters m20er på en udlands hjemme side en gang men den motor kostede vist også på den trælse side af 100 klik og lave

• #7   30. jun 2012 Er det en 2.5.er motor ? Lettet svinghjul bearbejdet top, skarp knast, spjældhuse og anden styring så er du tæt på de 200hk en krumtap med længere slag så er du os på den gode side af 200hk og du får et voldsomt moment, den styring du vælger skal jo køre med mapcensor hvis du vil fjerne lhm, jeg er nu personligt mest til std styringen men hvis du vil have frit gående spjæld uden indsugnings kasse så bliver det jo lidt af et problem smiley

• #8   30. jun 2012 Jeg har en 330Ci krumtap liggende jeg havde regnet med at bruge.

Min plan var:
    294 graders knast
    Bearbejdet top, med større ventiler og dobbelt ventilfjedersystem
    Rustfrit bananmanifold med 2,5" eller 2 3/4" hele vejen ud
    S50B32 spjældhuse med tragte og pipercross filter
    330 krumtap og plejlstænger dertil selvfølgelig samt smede stempler
    Alt afvejet og ballanceret

Det var planen i hurtige slag smiley

Havde tænkt mig et sted mellem 230 og 250 hk..

Har en MS V2 motorstyring mapsensor ?

• #9   30. jun 2012 Der er rigtig mange ting man kan gøre.

Får du brug for en schrick 272/272 graders knast, så sig til, for jeg har en ubrugt liggende.

Men der er mange ting som kan gøres.
    Du kan bruge en ETA bund for at få en større slaglængde og mere moment.
    Du kan tage 1 mm af topstykket for at hæve kompressionen.
    Du skal få ændret dine ventilsæder fra 45 til 30 grader, så får du en bedre fyldning af cylinderen.

Der er mange ting som kan gøres. og så selvfølgelig få boret indsugningen op, hvis du ikke bruger en større smiley

• #10   30. jun 2012 I skal huske, at en af de ting som er med til at give den gode m20 lyd er indsugningen som er ikke er lavet af plast som en M50 smiley

• #11   30. jun 2012 Jeg er glad for alle jeres henvendelser, men der er ikke rigtig nogen der besvarer mit spørgsmål.

Jeg ved godt hvad effektforøgelse indebærer, og jeg er også klar over ETA fenomenet osv. men jeg vil gerne vide hvilken motorstyring der er bedst at anvende når jeg vil fjerne LMM, og så vil jeg gerne vide hvordan denne motorstyring fungerer smiley

Resten af motoren skal jeg nok selv bygge smiley

Kommentér på:
Tuning sugemotor BMW

Annonce