2.174 visninger
|
Oprettet:
Tuning sugemotor BMW {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Jeg går med tankerne om at pumpe en gammel BMW M20 motor, da jeg har en langslagskrumtap liggende og lidt
Jeg havde tænkt mig at smide nogle spjældhuse på og fjerne LMM.
Så er mit spørgsmål:
Vilken motorstyring er bedst at anvende til tuning af en sugemotor?
Og hvad indebærer det at fjerne LMM? Hvad skal gøres m.m.?
Venlige hilsner
Jørn Andersen
apr 2003
Følger: 115 Følgere: 113 Biler: 8 Emner: 40 Svar: 590
jun 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 46
Så det var mest for at lave et lille hygge projekt ud af det
Og da jeg har både knast, 3,0 krumtap og har en flance til S50 spjældhuse er jeg da en god bid på vej
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
jun 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 46
Har i lavet LMM cut-off eller? Og hvordan fungerer en Vems motorstyring? Hvordan stilles den ind osv?
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
men det koster kassen og lave en m20 på sug der har mange hk har set tæt på 300 hk på en 3,2 liters m20er på en udlands hjemme side en gang men den motor kostede vist også på den trælse side af 100 klik og lave
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
jun 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 46
Min plan var:
294 graders knast
Bearbejdet top, med større ventiler og dobbelt ventilfjedersystem
Rustfrit bananmanifold med 2,5" eller 2 3/4" hele vejen ud
S50B32 spjældhuse med tragte og pipercross filter
330 krumtap og plejlstænger dertil selvfølgelig samt smede stempler
Alt afvejet og ballanceret
Det var planen i hurtige slag
Havde tænkt mig et sted mellem 230 og 250 hk..
Har en MS V2 motorstyring mapsensor ?
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
Får du brug for en schrick 272/272 graders knast, så sig til, for jeg har en ubrugt liggende.
Men der er mange ting som kan gøres.
Du kan bruge en ETA bund for at få en større slaglængde og mere moment.
Du kan tage 1 mm af topstykket for at hæve kompressionen.
Du skal få ændret dine ventilsæder fra 45 til 30 grader, så får du en bedre fyldning af cylinderen.
Der er mange ting som kan gøres. og så selvfølgelig få boret indsugningen op, hvis du ikke bruger en større
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
jun 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 46
Jeg ved godt hvad effektforøgelse indebærer, og jeg er også klar over ETA fenomenet osv. men jeg vil gerne vide hvilken motorstyring der er bedst at anvende når jeg vil fjerne LMM, og så vil jeg gerne vide hvordan denne motorstyring fungerer
Resten af motoren skal jeg nok selv bygge
Tuning sugemotor BMW