{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.839 visninger | Oprettet:

matt m
matt m
Tilmeldt:
26. jul 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3

chiptuning af skoda octavia 2 1.9tdi {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har en skoda som har kørt godt 245000km og som jeg har fået chip til 145hk fra 105hk.
Men forleden stod turboen så af. Ville høre om det chipen kunne være grunden til at min turbo stod af eller om jeg kan fortsætte med at have den chippet til de 145 eller om en så vil stå af igen.

Håber at høre fra nogen som ved noget fordi er selv på lidt bar bund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chiptuning af skoda octavia 2 1.9tdi
  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
    #1   3. jul 2012 Altså en bil med de km, kan ikke tåle en power tuning, hvilket firma har været så tåbelige at gøre det?

    Du skulle have haft en eco tuning - men nu skal der jo ny turbo på, så kan du roligt beholde tuningen, med mindre din kobling har gået samme km


  • #2   3. jul 2012 Jesper R. Ved du hvad du snakker om? Turboen ville sikkert også stå af hvis den var standart. En turbo er en alm silddel og noget man skal regne med skal udskiftes/have skiftet lejer.

    Der kører rigtigt mange biler som er chippet med den kliometerstand. Hvem har chippet bilen?


  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
    #3   3. jul 2012 Steen - Ja det gør jeg.

    Men vil stadig gerne vide hvem der har chippet den smiley


  • #4   3. jul 2012 Men en turbo står også af med standart motor med de kilometer det har også meget med kørsel at gøre hvornår den dør.

  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
    #5   3. jul 2012 Helt sikkert - men det er nu meget normalt det sker, med den ændring af effekt.

    Da jeg tunede min A6 med 120.000 på klokken, kørte jeg små 10.000 og så gik den.... har siden med samme tuning kørt 70.000, men den begynder så småt, at antyde at den ikke gider mere.

    Men 70.000 og knap 3 år med en turbo til 5k, det er billig leg, og hurtig bil.... chippet fra 170hk til 241,2hk - 2.0Tfsi


  • #6   3. jul 2012 Jesper R : Kan det være pga en del flere omdrejninger i en benzinmotor at den slides hurtigere end f.eks min dieselbanker ? for min rundede 100.000 med chip for noget siden og der er ingen optræk til problemer ...

  • Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 179
    #7   3. jul 2012 Kan være..... kører min pænt, stiller den aldrig af med for varm turbo. Men kan da være den går 50 mere, ingen ide smiley

  • #8   3. jul 2012 Det er vel ganske normalt møllen ryger sig en tur efter en chipning. Min gjorde det samme, og så opgraderer man jo automatisk.

  • matt m
    matt m Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3
    #9   4. jul 2012 Den er blevet chipet hos landberg med deres utune.

    Men efter jeg har sat den nye turbo på kan jeg så fortsat køre med min tuning eller vil motoren dø rimelig hurtigt igen?


  • #10   4. jul 2012 Jeg ville få Thomas til at lave et nyt program til den.

  • #11   4. jul 2012 Normalt hæver han ikke trykket mere en 0.2 bar så det burde ikke have en betydning for at den står af lige efter. Var det VNT der stod af i turboen?

  • matt m
    matt m Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3
    #12   4. jul 2012 Ved ikke lige hvad det er men det var møllen ved udgangen til katten som knækkede en "finde" også var hele den stang som går gennem turboen var også knækket.

  • #13   20. feb 2016 Hvad endte det ud i med den chip og den nye turbo?

    (Ved godt det er en gammel tråd)


Kommentér på:
chiptuning af skoda octavia 2 1.9tdi

Annonce