{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.272 visninger | Oprettet:

VAG folk - TDI tuning, tips og gode råd søges {{forumTopicSubject}}

Godaften VAG folk smiley
Jeg har besluttet mig for at begynde på et lille diesel projekt, da jeg altid har tunet i benzin motorer kunne det være sjovt at prøve noget nyt smiley
Der er snakke om en Seat Ibiza 1.9 TDI fra 2000 (ikke pumpe dyse) .. Da jeg selv chipper på mit arbejde, er jeg ved at få lavet en custom chip af vores tekniker, så det er der styr på .. Og har selvfølgelig bestilt et komplet front monteret intercooler sæt .. Meeen, jeg skal have noget mere ladetryk, har læst lidt omkring og kan se en turbo fra en Golf 4 GTI TDI skulle passe ? Kan det være sandt, bare plug and play ? smiley Og så ville jeg egentligt også gerne have gjort noget ved mine dyser, men findes der nogen fx. fra en Golf GTI som passer over ? Eller er det bedre at sende dem ind til nogen som kan "pille" ved dem ? smiley

Mvh Benjamin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VAG folk - TDI tuning, tips og gode råd søges
  • #2   20. jul 2012 Turbo fra en 130hk og dysser fra en transporter t4 150hk så kan du hive ca 170 hk ud a den smiley

• #3   20. jul 2012 Det var da et dumt dpørgsmål smiley
    Det er med brændstof pumpe og alm dyser .. Pumpe dyser er en dyse med "indbygget brændstof pumpe" da den laver indsprøjtningstrykket ved hjælp af et stempel og en fjeder inde i pumpe dyse enheden, som aktiveres af knasten smiley

• #4   20. jul 2012 170 hk er ikke nok, og det kan jeg desuden lave med en chip smiley

• #5   20. jul 2012 De første årgange er 90 hk og 110 hk med fordelerpumpe altså elektronisk styret

• #6   20. jul 2012 Jep, bare mig der forklarer dårligt smiley

• #7   20. jul 2012 større dyse spidser shime dyser op til højre åbnings tryk, du kan skifte stempel i pumpe til et større, anden turbo har osse hørt den skulle passe fra gti tdi også en front monteret ic og evt større rør føring også har jeg hørt at et 3" decat rør samt en god upgraderet udstødning skulle give rimlig godt osseogså vil jeg nok osse forslå en upgrade kobling evt en med fast svinghjul

• #9   20. jul 2012 Hvis du laver 170hk på en standart 110hk som det jo nok er så har du da vist osse spændt elastikken alt hva den overhoved kan. Du bliver jo nød til at en sindsyg lang indsprøjtning hvis den skal nå at lukke sovs nok ind til 170hk på standart dysser.

• #10   20. jul 2012 Christian
    Ved du hvem der kan lave de dyser ? smiley Og forresten god ide med det svinghjul smiley

Chris
    Har netop gjort det for 3 uger siden ved en Leon, så længe du ikke kører med foden i bund hele tiden kan det sagtens holde smiley

Dennis
    Jep, men overholder man service og giver den belladd og ikke kører med pedalen i bund hele tiden, så holder det skam smiley Vi har desuden en maskine fra Liqui Moly som kobles til fremløb og retur og så kører motoren på ren additiv i 60 min .. Det giver 100% en renere motor gang og holder din motor sund og ren smiley

• #11   20. jul 2012 Ahhh. Undskyld mig smiley Jeg tænkte ikke lige over det.

Det lyder som et fedt projekt..

• #12   20. jul 2012 jeg har hørt rigtig meget godt om kim rittersport hvad angår de mekaniske indsprøjtning elelrs kan landberg osse anbefales har en kammi der fik lavet hans leon 130 hk pd den smider ca. 180 hk nu og har fået udstødning og opgraderet trykrør, ic og kobling og den vil sq godt frem af og det kør bare

• #13   20. jul 2012 Havde nu nok valgt at give den nogen dysser der passede til de hk jeg ville have. Det andet der er sku for amatør agtigt. Plus du vil få en virkelig dårlig brændstof økonomi og en masse røg.

• #14   20. jul 2012 jeg har en helt ny gt 22 turbo til og ligge den kan lave mellen 260-280 hk men mit mål da jeg købte den var 200 hk på en 110hk tdi motor men du kan skrive en pb vis det var noget

Kommentér på:
VAG folk - TDI tuning, tips og gode råd søges

Annonce