{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

box VS chip. {{forumTopicSubject}}

hejsa der allesammen jeg har en passat 3b2 1,9 tdi fra 98 med 110 hk. og 235 nm. jeg regner med der ska lidt mere pep i den meen ved ikke om det ska være chip eller box... er der nogen af jeg der kan komme med for og imod for de enkelte metoder?? og som eventuelt køre med det og kan gi lidt feedback smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  box VS chip.
  • #2   11. sep 2012 Mener du forskellen mellem en chip du monterer i den originale boks og så en chip i en boks for sig selv? Der er den eneste forskel at synsmanden har sværere ved at se en chip end en boks. Det er som regel også en mulighed at stille på boksen i trin. Det er så en fordel på boksens side.

• #3   11. sep 2012 helt klart en tilpasset obd chip, da de andre bokse bare snyder en sensor eller dyse , og jo det gir effekt ,men er bare ikke optimalt . har skiftet 2 hdi motor da jeg var ved citroen og de går ellers aldrig til ,men fælles for disse 2 var at der var boks på , ikke at jeg skal sige det var dette , da mange jo køre rundt med dem uden problemer , men man får de bedste kurver og effekter på en obd chip.

• #4   11. sep 2012 og hvis man køber en galetto 1260 på ebay til 300kr kan man selv skifte chippen ud ,når man skal til syn .

• #5   11. sep 2012 BOX er til dem der ikke holder af deres motor da den køre uden om bilen egen computer og ikke godt i længden plus du får heller ikke den samme efekt som ved en chip chippen er lavet til din bils computer og meget beder efekt

• #6   11. sep 2012 Box er bare skod !

De dumper jo syn med box af en grund, det er jo slet ikke indstillet som det skal, den bliver bare tvangsfodret i stedet.

• #7   11. sep 2012 Andreas K

Chip er heller ikke lovligt, så hvis de kunne se det, så ville den også dumpe på det.

• #8   11. sep 2012 Det er diesel vi taler om.
    Her gælder det om at få noget diesel sprøjtet ind og tilsat noget luft!

Hvis en diesel ikke ryger så mangler den diesel.
    Hvis den ryger mangler den luft.

Køb det der er billigst boks eller chip.
    Hvis den begynder at ryge lidt så sæt en klemme på wastegate slangen.

• #9   11. sep 2012 1342f man kan godt høre du ved virklig meget om moderne diesel motor. der efterhånden har mere styring end en benzin bil.

• #10   11. sep 2012 Michael N : Ja, men det kan de jo ikke ? det var mere ment som at der jo er en grund til de så tit fejler til syn med box, netop fordi det slet ikke spiller sammen. så kan man lide sin bil, så tager man næppe en box !

• #11   11. sep 2012 Ningo
    Den kan vist ikke OBD tunes, sådan en gammel sag. Der skal loddes en chip i den.

• #12   11. sep 2012 havde ikke lurret at den var fra 98. men dog kan den måske godt da flere biler fik obd i slut 90érne.

• #13   11. sep 2012 Ningo
    Jeg går ud fra at vi taler effekt og ikke miljø og økonomi.
    Hvis vi taler effekt og diesel så er det bare mere af det hele.
    Mere tryk, mere diesel, mere luft.
    Ningo
    Hvad er det du vil styre?

• #14   12. sep 2012 jeg takker mange gange for alle jeres svar... meen deet lyder som om der er stort flertal for chippen sååå deet bliver nok den... er der nogen herinde der har været ved eller hørt om hessteknik på fyn??? har hørt meget positivt om dem nemlig??:-)

• #15   12. sep 2012 Han skulle være rigtig dygtig.. I hvert fald hvad jeg har hørt fra andre BMW fans, men tror nu sagtens han kan klare en passat smiley

• #16   12. sep 2012 Ellers vil jeg godt lave den.
    Forhandler af Landberg og chipning er pt på tilbud til 3995,-
    Vi laver 140-145 hk og 310-320 Nm på den motor.
    Og den holder uden problemer til det.

Fredslunds.dk

• #17   12. sep 2012 Ofte kan du få en boks på prøve i 14 dage, så kan du tage nogle tider ex 80-160 i 5 Gear.
    Så har du noget at samenligne med når du har betalt 4 klik for en de samme Hk.

• #18   12. sep 2012 oki... deet var sku da et godt tilbud... har gemt din side i favoritter smiley hvor lang tid tar det fra du slår igang til du er færdig????

• #19   12. sep 2012 Det plejer at tage 1½ time, men enkelte af disse skal loddes og tager derfor lidt længere tid.

Fredslunds

• #20   12. sep 2012 nååå oki jamen såå kan deet jo supleres med en tur over grænsen smiley

Kommentér på:
box VS chip.

Annonce