civic ek3 {{forumTopicSubject}}
Hey BG! jeg står og skal ha fat i sådan ek3 frem for en ek4 begrund af priser på forsikring som ung! men vil meget gerne ha noget mere skub i den !
jeg hørte noget med man kan flytte indsugning og dvs over fra en anden civic får at få mere effekt? nogle der kan fortælle mig hvad det er for en og hvad der kan flyttes hen på?
har også kigget på manifold og udstødning.
udstødningen er en skunk2 megapower men er i tvivl om det vil være for stor en udstødning til den vil få effekt af det?
overall ville det være super hvis i kan sige mig hvad der kan lade sig gøre får aat få mere skub i sådan en fætter?
http://www.astina.dk/motor/honda-civic-92-00-3d-megapower-60mm-catback-skunk2-p-116577.html?cPath=36_282_507
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
Et andet trick kan være at smide en ESI gearkasse på, som er lavere gearet, men det vil self ødelægge bændstof økonomien, men gøre bilen hurtigere.
Men det er jo ikke gratis.
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 396
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
Ja, den udst er sikkert god nok
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
LSi ikk iLS
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 80 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 73
udstødningen er et fint valg.
jeg har fået målt min med ren 2" tun udstødning med katalysator - intet andet tuning overhoved.
127 HK (som sagt std 114)
og jah den får super skub med sådan en esi gearkasse. helt sikkert det hele værd
jeg pillede blot min esi gearkasse af igen pga. det gik nogle lejer i den og det ville koste ca. 3500kr at lave den og det mente min pengepung ikke var en god ide på daværende tidspunkt.
men det er et D16y9 indsugning du spørger til =)
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
LSI er fra en EG4
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
ja min fejl..
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
nov 2004
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 2.183
Men for at vende tilbage til emnet, så er det bare ikke verdens bedste motor at tune på, ikke fordi den ikke kan holde, for det skal den skam nok, hvis man passer på den, men mere fordi den er lavet til at køre øko og ikke race, men kører sgu dejligt og super driftsikkerhed...
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Men god starterbil! .
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 80 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 73
lad luftfilteret være som det er så slipper du for synsmandens kommentare
og sørg for hvis du har banan og tun udstødning at få monteret en katalysator.
indsugningen fra en D16y9 passer lige over på. men er også sikker på at en D16z6 indsugning passer (altså den såkaldte ESI motor) hvor gearkassen også passer fra.
hvis du mangler en esi gearkasse kan du købe min for 1500kr og så skal du bar renovere den for 3500kr. og vupti så har du en hel ny gearkasse =).
hovedlejet, og alle tandhjulene er renoveret. der mangler bar nogle syncromesser og de sidste lejer.
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
En EK3 er en genial øko vogn. Du finder ikke et bedre kompromis med power / økonomi. At begynde at tune den, vil være alt for dyrt og det giver så lidt, at det ikke er pengene værd. Det er muligt at nogle har fået målt deres EK3 til 125+hk, men folk glemmer tit at man skal trække momsen fra ved de fleste rullefelter.
Gem pengene og købt en VTi om et år eller to.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 80 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 73
men så er der sku ikke meget EK3 over den mere =)
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
i disse grønne bøsse tider hvor det gælder om at spare hver krone, så er der nærmest ingen prisforskel på en EK3 og EK4..
de koster 20-30k
hvis du skal i gang med at købe komplet udstødningssystem, og evt. sætte en anden gearkasse på samt luftfilter og måske en motorstyring, så kan du nemt bruge 20.000kr..
de 20.000kr deler du med 3år (hivs du planlægger at have bilen i den periode) og så har du 7000kr ekstra årligt du kan bruge på forsikring..
en VTi går op til 16km/l.. men regn ikke med mere end 11-2 de første mange måneder, fordi du kan ikke få nok VTEC..!
Apropos vtec:
http://www.youtube.com/watch?v=mcV2sEQRkQo&feature=plcp
Et godt råd er når du skal ringe rundt og forsikre en VTi, så LAD VÆRE MED AT SIGE VTi, og lad være med at sige 160hk..
sig du skal forsikre en civic 3d eller 4d fra årgang 96-2000 den har en motor på 1,6 men du ved ikke hvor mange penge du har sådan noget går du ikke op i..
jeg gav 10.000kr ansvar som 19 årig..
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Alt andet giver gennemsnit 10-20 heste
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Det vil koste koste dig 50.000kr inklusiv bilkøb at hive i alt 120hk ud af en 1,4
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 105
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
EK3'eren er KLART den mest økonomiske, og EK4'eren er KLART den sjoveste.
Og en EJ9, EK3 og EK4 koster jo snart det samme. Så ingen grund til at vælge en EJ9.
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 80
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
nævn IKKE, VTi, og nævn heller ikke at den har 160hk, sig det ved du intet om det går du ikke så meget op i..
en sedan ek findes KUN som vti, så du gør ikke noget forkert
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Og sagde
"honda civic 1,6"
Også sagde hun "hmm.. sådan en VTEC"
"ja det passer nu meget godt".
også kom hun til "Vtec VTI".
"ja pas, ved bare det er en 1,6"
"160 hk"
"ja, det har sådan en gammel spand vel".
"jamen den er jo dyr"
Hun forklarede mig at, hvis man tager den MEST kedelige bil på jorden som ligger i katagori 1, så ligger en Civic 1,6 (vti) i katagori 9. og min egen pishat lå i 6 eller 7.
Men jeg kunne med 2 års kørsel få en VTI til 12XXX per år.
Men med 3 år kunne jeg få en til 65XX per år, med selvrisiko på 3800.
og KUN ansvar.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jamen ser du, ferrari, porsche osv ligger i kategori 13...!! Fik jeg at vide...
fuck af kælling c",)
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
Altså 3 års skadefrit i træk !
maj 2009
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 63 Svar: 2.276
civic ek3